Ga naar inhoud

Xenon inkoopactie


Rubenz3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je de bestelnummers van de opelfittingen?? Zie me daar al aankomen met de vraag ik moet een paar fittingen hebben :D

:schater::schater: Pierre die om opel onderdelen weggaat ;)

Link naar reactie

Danny ik heb deze vraag aan het bedrijf gesteld:

Geachte Heer,

Dank voor uw reactie.

De groepsbestelling betreft hoofdzakelijk BMW Z3's en 1 BMW 320I Exec.

De vraag van enkele forumleden luidt:

Zou ik zonder teveel poespas ook een Bi-Xenon HB4 kunnen installeren?

Zou u mij hieromtrent een antwoord kunnen geven en prijzen.

Vriendelijke groet en dank voor uw response.

Marcel

Dit was het antwoord:

Het is niet mogelijk om een h4 bi-xenon lamp te monteren als de fitting voor een h7 is.

Wij zijn momenteel bezig met een overstap van xenon leverancier, deze kit's die zij leveren zijn namelijk standaard al

geschikt voor BMW's en mercedesen etc. aangezien deze auto's met "normale"xenon kit's storing op de boardcomputer

geven aangezien veel van deze auto's zijn uitgerust met can-bus en checkcontrole voor de lampen. De bmw computer denkt dus

dat de koplampen stuk zijn aangezien er minder stroom wordt afgenomen dan normaal. Maar met de kit's die wij voortaan bij een andere fabriek gaan bestellen die geven geen storing op de boardcomputer.

Houd rekening met een levertijd van ongeveer 2 weken als jullie een order plaatsen.

Met Vriendelijke Groet,

Misschien FF wachten dan?

Ik denk dat Ruud hierover ook wel wat zinnigs weet te melden.

Link naar reactie

Alle ZzZ hebben geen last van inteferentie met de Xennon.

Zowel hb4 als h7 kunnen zonder aanpassingen gemonteerd worden. er hoeft niets geboord of wat dan ook.

het is simpel de bestaande bekabeling te stekkeren aan de xennon starters.

er dient alleen een iets zwaardere zekering gemonteerd te worden.

8000 Kelvin is hoog genoeg, 10000 gaat naar blauw mij inziens te veel. :D

Link naar reactie

Zwaardere zekering heb je zeker nodig.

Wat me opvalt bij de prijs van dit setje, dat het hele setje goedkoper is dan één (a twee) reserve lampen. Dit kan echt alleen als de inkoopgetallen heel groot zijn, of er hele goedkope onderdelen gebruikt zijn. Ik zou het laatste niet willen hebben.

Hebben ze al flink wat getest met die nieuwe ballasts? Blijkbaar moet je dus geen setjes van de eerdere lichtingen monteren. Ik zou daarom dus ook op meer garanties staan.

Link naar reactie

Ik ga ook voor de 8000K, uit ervaring weet ik dat het blauwere licht van 10000K minder contrast lijkt te geven.

Hebben we al een prijs voor de Bi-Xe setjes in een normale H4 fitting, daar wil ik er minimaal twee van. Ik wil zelf ook wel gaan informeren, denk alleen dat het voor de leverancier dan verwarrend wordt. :huh:

Voor de Smart wil ik 1 H7 set.

Als ik het goed begrijp zit het zo met die fittingen:

Voor de koplampen met de grotere fitting waar een H7 inpast is een adapter nodig waar de HB4 Xe lamp inpast.

In mijn geval, de coupe heeft H7 en de roadster HB4, kan ik met een set adapterringen van opel kiezen in welke Ztje ik ga monteren

Wilko

Link naar reactie
Ik ga ook voor de 8000K, uit ervaring weet ik dat het blauwere licht van 10000K minder contrast lijkt te geven.

Hebben we al een prijs voor de Bi-Xe setjes in een normale H4 fitting, daar wil ik er minimaal twee van. Ik wil zelf ook wel gaan informeren, denk alleen dat het voor de leverancier dan verwarrend wordt. :huh:

Voor de smart wil ik 1 H7 set.

Wilko

Jij wordt alleen al grootgebruiker/afnemer van dat geioniserende verschijnsel :D

Het maakt mij niet uit waar het vandaan komt, als het maar goed en redelijk van prijs is.

Superduper heeft iets gestart, ik vul alleen maar iets aan en boor andere mogelijkheden aan, simpel as that, daar lijkt mij het forum voor.

Over het Philips IC verhaal van de andere set:

Dat neem ik met een flinke korrel zout, draai maar elke Philips TV (whatso ever apparaat) open, het barst er van de IC's uit het "verre oosten" ;)

Ruud, dank voor je goede info

Link naar reactie
Jij wordt alleen al grootgebruiker/afnemer van dat geioniserende verschijnsel :D

Het maakt mij niet uit waar het vandaan komt, als het maar goed en redelijk van prijs is.

Superduper heeft iets gestart, ik vul alleen maar iets aan en boor andere mogelijkheden aan, simpel as that, daar lijkt mij het forum voor.

Over het Philips IC verhaal van de andere set:

Dat neem ik met een flinke korrel zout, draai maar elke Philips TV (whatso ever apparaat) open, het barst er van de IC's uit het "verre oosten" :huh:

Ruud, dank voor je goede info

Sorry was niet ingelogd.

BTW een ieder mag natuurlijk bij (welke toko maar ook) info aanvragen.

Be my gast.

Ik heb niet de wijsheid in pacht, denk alleen maar zinnig. ;)

Link naar reactie
Superduper heeft iets gestart, ik vul alleen maar iets aan en boor andere mogelijkheden aan, simpel as that, daar lijkt mij het forum voor.

Dit was niet als kritiek bedoeld, sorry als het zo was overgekomen. :huh:

Natuurlijk is ieder zijn bijdrage welkom.

Wilko

Link naar reactie
Dit was niet als kritiek bedoeld, sorry als het zo was overgekomen. :huh:

Natuurlijk is ieder zijn bijdrage welkom.

Wilko

Nee hoor Wilko (meester atomensplitser), ik vat het niet verkeerd op. :D

Ik ben het helemaal met je eens, we hebben gezamelijk maar 1 doel in dezen: goed spul voor weinuuug :D

Dat moet zeker lukken met z'n allen. ;)

MarZZZel

Link naar reactie

Even mijn mening geven.

Ik heb een setje xenon gekocht nu reeds zo'n 20 maanden geleden. Was een "goedkoop" setje (toen zo'n 500€). Ik zou het niet meer doen. Ik zou een Philips of gelijkwaardig setje nemen. Waarom? De lampen verkleurden (gelig) na een maand of 5, en de ballasten werden te warm. Het is heel belangrijk dat er een constante spanning is, zoniet verbruik je wel meer stroom en wordt de levensduur van je gasgevulde lampen flink verkort.

Heb ondertussen al een nieuw setje en heel content van. Volgens mij is 4500K wit genoeg, dan krijg je zoiets:

(kweet het, weeral crappy (oude) pics :huh: )

sizedimg2067hv5.jpg

sizedimg2070dw0.jpg

GRTZZZ

BBB

Link naar reactie
Heb net bericht ontvangen van http://www.xenon-shop.nl/contact.htm

Bij afname van 8 stuks geldt een staffelprijs van 150,= Eurie (single beam)

Vrij in keuze vwb de lamp 8000k, etc

MarZZZel

Hé Marcel,

Gezien de prijs bij een afname vanaf 8 stuks van € 150, lijkt het mij prijstechnisch beter om voor de sets van Xenon-shop te gaan. Daarnaast heb je ook nog eens keuze wat de kleur betreft. Camco levert alleen maar 8000K.

Is misschien mooie tijd om een inventarisatie te maken van wie al mee doen?

Grzz,

Ruben

Link naar reactie
Even mijn mening geven.

Ik heb een setje xenon gekocht nu reeds zo'n 20 maanden geleden. Was een "goedkoop" setje (toen zo'n 500€). Ik zou het niet meer doen. Ik zou een Philips of gelijkwaardig setje nemen. Waarom? De lampen verkleurden (gelig) na een maand of 5, en de ballasten werden te warm. Het is heel belangrijk dat er een constante spanning is, zoniet verbruik je wel meer stroom en wordt de levensduur van je gasgevulde lampen flink verkort.

Heb ondertussen al een nieuw setje en heel content van. Volgens mij is 4500K wit genoeg, dan krijg je zoiets:

(kweet het, weeral crappy (oude) pics :rolleyes: )

sizedimg2067hv5.jpg

sizedimg2070dw0.jpg

GRTZZZ

BBB

Wat heb je nu voor iets dan???

Link naar reactie
Leuke actie :lol:

Welke fitting zit er nu in 'n 97er? H7 ?

Wat komt er bij qua transport naar Belgenland? :)

Kunnen we ook reservelampjes bestellen?

Bij jou zit er hb4 in :D

Reserve lampjes kan je ook bestellen, maar ik denk dat je die voorlopig niet nodig hebt ze gaan immers lang mee. en tegen de tijd dat er één defect raakt zijn de lampjes al weer goedkoper. ;)

verzending naar belgié zal +/- 15 euro zijn

Link naar reactie
Bij jou zit er hb4 in :)

Reserve lampjes kan je ook bestellen, maar ik denk dat je die voorlopig niet nodig hebt ze gaan immers lang mee. en tegen de tijd dat er één defect raakt zijn de lampjes al weer goedkoper. :lol:

verzending naar belgié zal +/- 15 euro zijn

Thanks

Neem jij 2 setjes om ook 't grootlicht in Xenon te zetten?

Ik heb vroeger nog 'n serie inkoopacties rond Xenon gedaan, dus best wat ervaring met ze te plaatsen.

Even iedereen zeggen dat ze volgende punten niet vergeten:

1. Lampjes zelf NOOIT aanraken. Zitten normaal ook afgeschermd, dus enkel uit de behuizing halen als je ze in de lampunit kan steken

2. Sluit altijd EERST de lampjes even compleet aan voor je alles vastzet en afsluit. Zet dan de verlichting aan, zodat je kan controleren of ze werken, maar laat vooral je licht even 2-3 minuutjes branden. Dit om het gas voldoende op te warmen. De toenmalige invoerder wist me dit te zeggen, mogelijk iets met eerste keer het gas onder stroom te zetten...

Wie verzamelt de bestellingen eigenlijk, naar wie en wanneer betalen, etc ?

Link naar reactie
Thanks

Neem jij 2 setjes om ook 't grootlicht in Xenon te zetten?

Ik heb vroeger nog 'n serie inkoopacties rond Xenon gedaan, dus best wat ervaring met ze te plaatsen.

Even iedereen zeggen dat ze volgende punten niet vergeten:

1. Lampjes zelf NOOIT aanraken. Zitten normaal ook afgeschermd, dus enkel uit de behuizing halen als je ze in de lampunit kan steken

2. Sluit altijd EERST de lampjes even compleet aan voor je alles vastzet en afsluit. Zet dan de verlichting aan, zodat je kan controleren of ze werken, maar laat vooral je licht even 2-3 minuutjes branden. Dit om het gas voldoende op te warmen. De toenmalige invoerder wist me dit te zeggen, mogelijk iets met eerste keer het gas onder stroom te zetten...

Wie verzamelt de bestellingen eigenlijk, naar wie en wanneer betalen, etc ?

Nee niet 2 setjes, 1 setje alleen voor dimlicht de andere op bestelling. als je voor groot licht ze ook wil hebben heb je HB3 nodig.(zit je wel met 4 starters)

MarcelZ3 regeld de bestelling ( die heeft het even druk met organisatie van het karten ) als hij is uitgerust pakt hij dit draadje wel weer op. nadere info zal volgen :lol:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.