Ga naar inhoud

Xenon inkoopactie


Rubenz3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 234
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Niet dat ik nog een setje wil, maar ter info: wat is de (licht)temperatuur van de lampen? (Kelvin). Dit geeft een beetje de kleur aan van het licht. Ik zou sterk afraden om kitjes met een temp > 10.000K te gaan nemen, want dit ligt al tussen blauw en paars in, en is imho aartslelijk. :(

4-6500K is de way to go.. ^_^ ;)

Link naar reactie
Nu wil ik ook wel.... alleen weet ik nu echt niet meer welke versie ik moet nemen?

Om te voorkomen dat het dadelijk weer niet past: Ruud welke versie moet ik hebben?

HB4 paste bij jou niet, dus dan zal je al op de H7 lampen zitten :m:
Chris heeft het bij het rechte end, dus H7 -_-
Link naar reactie

In de Fiat zit H4, dus daarvoor heb ik een Bi-xenon set nodig.

Bij Camco 249 Euro.

Hebben we daar ook een Forumprijs voor?

ik zal eens in mijn vrienden en kennissenkring (die eene) rondvragen of er belangstelling is, maakt het voor ons weer voordeliger.

Wilko

Link naar reactie

Marcel,

Niet echt een thuiswedstrijd maar.........

Ik ken ze, we hebben daar aantal setjes vandaan gehaald voor klanten.

Goeie service, snelle levering en (niet gehele onbelangrijk) ruime voorraad.

Kwaliteit is niet anders dan anderen, we moeten maar afwachten hoe hun service is als er bv een ballast het begeeft of zoiets. (Nog niet meegemaakt hoor :foto: )

Ben benieuwd wat je voor groepskortingen los kan krijgen van ze.

Link naar reactie

Even een vraagje voor de techneuten:

Ik heb HB4 bekabeling en H7 koplampen. Ik maak dus gebruik van de bekende fitting van HB4 naar H7.

Gaat dit problemen geven wanneer ik over ga stappen op Xenon? Dit ivm te warm worden of weet ik veel wat?

Link naar reactie

Die bekabeling maakt niet uit, past zowel op H7 als HB4.

Wat ik mij afvraag (en jij waarschijnlijk ook) is hoe dat xenonlampje gaat samenwerken met die adapter. Want dat H7 xenon lampje krijg je nooit in die adapter gestopt.

http://www.streamwork.com.hk/ebay/hid/H7.jpg

Het gat van de H7 koplamp is groter dan een HB4 gat. Een HB4 setje gaat dus ook niet passen.

Z3tje, jij was hier laatst mee bezig, nog resultaten geboekt?

Link naar reactie
Maar het H7 lampje steek je gewoon in de adapter, een H7 xenon lampje heeft nog een voet met stekkers eraan. Je zou dan de adapter moeten doorbooren of iets dergelijks om extra ruimte voor die stekker te creëren.

h2.jpg

Dat is minder, houdt er niet van originele dingen kapot te boren :foto: :foto:

Link naar reactie

Zijn toch geen prijzen meer. Collega had het er vandaag nog over dat de hele markt kapot ging. De duurdere kitjes hoeft niemand meer omdat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon te groot is. De goedkopere kitjes doen het net zo goed, hebben misschien een iets kortere levensduur, maar who gives a f*ck.

Marcel, zou je eens kunnen vragen aan camco/xenon shop of zij ook een oplossing hebben voor het adapter probleem? Als ik mij dat zo indenk ben ik misschien beter af met een HB4 setje dat gewoon past zonder poespas. :foto:

@Pierre: Het zou dan gaan om de opel fittingen à €7,- per stuk. Dat krijg je toch wel over je hart. :foto:

Link naar reactie
Zijn toch geen prijzen meer. Collega had het er vandaag nog over dat de hele markt kapot ging. De duurdere kitjes hoeft niemand meer omdat de prijs/kwaliteit verhouding gewoon te groot is. De goedkopere kitjes doen het net zo goed, hebben misschien een iets kortere levensduur, maar who gives a f*ck.

Marcel, zou je eens kunnen vragen aan camco/xenon shop of zij ook een oplossing hebben voor het adapter probleem? Als ik mij dat zo indenk ben ik misschien beter af met een HB4 setje dat gewoon past zonder poespas. :foto:

@Pierre: Het zou dan gaan om de opel fittingen à €7,- per stuk. Dat krijg je toch wel over je hart. :foto:

Danny ff voor de duidelijkheid,

De toko waar ik mee in onderhandeling ben is http://www.xenon-shop.nl/contact.htm en geen Camco.

Ik persoonlijk zal gaan voor de 10.000k is mooi scherp en is iets blauwer, past mooi bij (Hannekes) blauwe ZZZ. Is RDW en APK goedgekeurd.

Voor Pierre, bekijk de site en schema's ff goed, is een fluitje van een cent. :foto:

MarZZZel

Link naar reactie
Sorry, verwarde je met Ruben :D

- 6000K. (Hagel Wit licht)

- 8000K. (Wit licht met blauwe gloed)

- 10000K. (Blauw)

- 12000K. (Blauw / Paars)

IMHO zijn 6000K/8000K mooie kleuren. Ieder voor zich natuurlijk.

http://www.xenon-shop.nl/kleurenkoplamp.htm

Het meest gangbaar is de 8000k.

Note: een Xenon lamp heeft geen gloeidraad en gaat vele xx langer mee dan een halogeen.

Geen warmte ontwikkeling, dus de reflectoren cq plastic lampen units worden ontzien.

De ballasten cq ontstekers hebben wel wat warmte ontwikkeling, maar vloeit makkelijk af naar het

chassie.

Minder stroomverbruik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.