Ga naar inhoud

INSCHRIJFTOPIC Water, heide & hunebeddenrit - zondag 2 september 2018


mohikaan

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Individual:

^ Geen Z = geen eten. :nahnahna:

Ik ben ook bang voor ""Niet betaald = geen eten 🤡

 

Twee deelnemers hebben verleden week toegezegd reeds betaald te hebben maar het geld is nog niet binnen.

Uiterste betaaldag is woensdag a.s. Latere betalingen zullen misschien zondag nog niet in mijn bezit zijn. 

Link naar reactie

Ben benieuwd naar hoe de heide er bij zal staan na deze hete zomer. Voor de Hunebedden ben ik wat dat betreft niet bang.

Nee die stammen uit de ijstijd en toen was er zeker nog geen heide. Maar met een beetje regen wordt die van zelf wel weer eens mooi paars. of wit.

Link naar reactie
  • Administrator
2 uur geleden zei MNZ3M:

Hunebedden ... 

die stammen uit de ijstijd en toen was er zeker nog geen heide. 

 

Je zit er toch een tikkeltje naast. Van Hunebedden wordt algemeen aangenomen dat ze van tussen 3500 en 3000

voor de huidige jaartelling zijn, van de laatste ijstijd dat die al zo’n 11 a 12000 jaar geleden eindigde. 🤔

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Dat klopt allemaal, maar hunebedden stammen dus niet uit de ijstijd. Als ik van de stenen van een middeleeuws klooster nu een huis bouw, stamt mijn huis niet uit de middeleeuwen ...

Link naar reactie
6 uur geleden zei mohikaan:

Voor de duidelijkheid : De stenen lager er al  ruim 100.00 jaar voordat ze (Het trechtbekervolk) er ca. 5000 jaar gelden,  Hunebedden van gingen bouwen

Ik hoop dat ze er zondag dan nog liggen

Link naar reactie

Jullie altijd, vergeet geen zonnebrandolie en een nieuwe zonnebril te scoren in Haaksbergen! Gaat heel mooi weer worden!

 

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
9 uur geleden zei gessel:

Dank voor de tar.gz bestanden Rob, ik heb in de ochtendrit al meer waypoints dan in de rit van Strathpeffer naar huis dus dat moet goed komen 😁

Met veel Waypoints voorkom je dat de 3 verschillende navigatiesystemen. elk hun eigen route uitzetten. (Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden).

We mogen echter niet uitsluiten dat Rob er wat Waypoints heeft bijgezet om de rit wat langer te maken.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator
1 uur geleden zei mohikaan:

Met veel Waypoints voorkom je dat de 3 verschillende navigatiesystemen. elk hun eigen route uitzetten. (Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden).

We mogen echter niet uitsluiten dat Rob er wat Waypoints heeft bijgezet om de rit wat langer te maken.

Heb er idd wat moeten toevoegen want de TomTom ging een heel eigen route rijden. Heb hem getracht zoveel mogelijk op jouw kaartjes te laten lijken.

Link naar reactie
  • Maurits sloot dit topic
  • BMW-Z-CSi Losgeprikt en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.