Ga naar inhoud

INSCHRIJFTOPIC Water, heide & hunebeddenrit - zondag 2 september 2018


mohikaan

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Dakloozzz:

Wij hebben er een “weekje uit” aan vastgeplakt om Drenthe te verkennen. Ten Oosten van Assen.  Als je nog interessante “must see and visit “ weet horen we het graag. Kijken er naar uit.😁

Als je de tijd hebt zou je vanuit Assen 50 minuten richting de grens kunnen rijden naar het plaatje “Boertange” een vesting plaatsje.

  • Like 1
Link naar reactie
6 uur geleden zei Dakloozzz:

 Als je nog interessante “must see and visit “ weet horen we het graag. Kijken er naar uit.😁

U vraagt en wij draaien:

https://www.top10bezienswaardigheden.nl/nederland/drenthe.htm

 

https://www.anwb.nl/vrije-tijd/nederland/drenthe/bezienswaardigheden

 

https://www.dagjeweg.nl/drenthe/bezienswaardigheden

 

E.e.a. hangt natuurlijk sterk af van persoonlijke interesses. Zo wil ik nog eens een sloep huren in de regio Giethoorn/ natuurgebied De Weeerribben.

Wandelen of fietsen huren is natuurlijk ook een optie.

Bedenk dat je met je schotse kilt ook beter een damesfiets kunt huren. 

 

 

 

 

  • Haha 2
Link naar reactie

Even op hun website gekeken, ze gaan om 11.30 open (ahum, even schrikken).

Maar in de E-mails gedoken  en daar staat toch gelukkig dat ik ontvangst 9.15-10.00  afgesproken heb.  Ze openen voor ons dus eerder, (Blijkbaar vandaar dat ze geen kwantumkorting wilden geven op de ontvangst koffie) . Volgende week staan alle gegevens + betaling in dit topic (overweeg er maar een aparte rekening voor te openen om de boel overzichtelijk te houden

Link naar reactie

Zaterdag de gehele rit voorgereden. Ochtend sessie duurde 2uur+15 min.

De middagrit leverde een probleem op/ Een bestrate weg door het bos bleek afgesloten.

 

IMG_3060.JPG

aangepast door mohikaan
mm
Link naar reactie

Verder nog geen paarse gloed over de velden. Komt wss doordat de heide laat bloeit door de droogte. Zowaar toch een  heidestruikje gevonden. duidelijk is dat de bloemknopjes (nog) klein zijn.

 

IMG_3076.JPG

Link naar reactie

 Vergeet het maar Henk, gelet op berichten in media: https://www.gelderlander.nl/rheden/door-aanhoudende-droogte-dit-jaar-geen-paarse-posbank~a2c01f64/

 

Natuurliefhebbers die zich jaarlijks verheugen op een paarse Posbank zullen dit jaar ernstig teleurgesteld worden. De heide die voor een paarse gloed zorgt is door de aanhoudende droogte verdord en zal dit jaar nauwelijks bloeien.

Link naar reactie

De aanhoudende droogte is rampzalig voor de natuur Jeroen en zeker niet iets om grapjes over te maken.

Het Fakenieuws in de kranten van een paar wijsneuzen kun je niet altijd geloven.

Gelukkig hebben we een heidedeskundige in ons midden (ikke) en het viel mij op dat mn het Balloerveld (prachtig , groot gebied) een hoogveengebied is met drassige grond, dus denk dat de wortels daar wel voldoende water hadden. 

Link naar reactie

Om een beetje mee te kunnen lullen aan tafel moet je minstens 3 oude Zuiderzee havenstadjes in de kop van OverIjssel kennen, wat maakt natuurgebied de Weerribben uniek.  is het zinvol om het verschil te weten tussen hoog- en laagveen, tussen Brink- en Esdorpen. Wie lustte geen bruuun bonen , Wie waren Ellert en Brammert en hioe kwamen die grote stenen in Drenthe terecht. Actueel is ook om een mening te hebben of je nu wel of niet op een Hunebed mag klimmen.

 

Ps, paar jaar geleden hebben wat olijkerds een groot vuur er onder gestookt waardoor een grote steen gebroken is.

aangepast door mohikaan
  • Haha 1
Link naar reactie

Natuur herstelt zich wellicht.........bejaarden is een zgn "sterfhuis-constructie", dus eigenlijk Jeroen........is het véééééél erger om grappen over bejaarden te maken! Je mag wat mij betreft dus best wel grappen maken over de natuur hoor :default_sFun_whistle:

Link naar reactie

Beste Henk,

 

Kun/wil je ons op de reserve lijst zetten? Zowel rit als diner.

Ik geloof dat Vitamientje ook wel interesse had maar die zag de de lijst (in theorie) al vol zat.

 

Groeten,

Cock & Jacqueline

Link naar reactie
  • Administrator
15 uur geleden zei mohikaan:

Om een beetje mee te kunnen lullen aan tafel moet je minstens ...

 

Nou, dan kunnen Jeroen en ik als getogen (godzijdank niet geboren) Noordoostpolderianen het hoogste woord voeren ...

 

Bij mij in de tuin staat - nota bene op Brabantse zandgrond - de hei trouwens gewoon in bloei. 🤡

Link naar reactie

Hmm, zal je wel illegaal, je tuin toch besproeid hebben.

Wat Karin schreef was gewoon Trumpiaans Fakenieuws, duidelijk gevalletje paniek zaaien.

Denk dat die journalist dat schreef in de hoop dat al die motorclubs en cabriorijders dan weg zullen blijven

 

 

Kreeg zojuist een mailtje van de Herberg:

Hallo Henk!
Ik kreeg een hotel  reservering binnen van 1 van jullie clubleden en die vertelde me dat jullie van de BMW club zijn. Dat is helemaal leuk! Ik ben zelf lid van de 5 serie club en ook wel eens naar meetings geweest. Ook bimmerfest etc. (e61 520d facelift 2008, stage 2 getuned naar 219pk)
Als jullie het definitieve aantal gasten weten, dan kan ik eventueel ook een factuur sturen.
We denken nog even na over de meest geschikte tafel indeling. ........
aangepast door mohikaan
  • Haha 1
Link naar reactie

betaling gedaan;

Diner keuze;

Carla;  Alles moet Glutenvrij zijn!

            Voorgerecht;  vis,               

            Hoofdgerecht; vlees

            Nagerecht; Crème Brulee

Ed;

            Voorgerecht;  vis,               

            Hoofdgerecht; vlees

            Nagerecht; Chocolademousse

Link naar reactie

Voor Christina

Voorgerecht: Vis

Hoofgerecht: Vlees

Nagerecht: Chocolademousse

 

voor Marco

voorgerecht: Vlees

Hoofdgerecht: Vlees

NagerechtChocolademousse

 

Betaling gedaan.

aangepast door maRRco
Link naar reactie

Jullie zijn aandoenlijk schattig, maar  kunnen niet goed lezen

Er staat 3 glaasjes Dessertproeverij

 Dus 1 glaasje creme brulee, 1 Chocolademouse en 1 glaasje panna Cotta.

 

Er valt niks niet, te kiezen

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
1 uur geleden zei mohikaan:

Jullie zijn aandoenlijk schattig, maar  kunnen niet goed lezen

We hebben in iedergeval wel goed gelezen dat we snel moesten betalen 😰

aangepast door maRRco
  • Haha 1
Link naar reactie
  • Maurits sloot dit topic
  • BMW-Z-CSi Losgeprikt en Niet in de spotlight dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.