Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Na deze man is de ///M al weer twee keer van eigenaar verwisseld. Dat geeft je op zijn minst te denken. Ik zou dus heel kritisch zijn.


Als het goed is zijn de laatste eigenaren wellicht ook liefhebbers geweest en zijn de eventuele gebreken of achterstallig onderhoud allang verholpen.
Een echte miskoop zal het niet zijn als je maar naar zijn kritische punten kijkt of laat kijken eventueel door een deskundige..
Zo te zien ziet hij er nog goed verzorgt uit.

Link naar reactie

Ik kan best begrijpen dat snelle wisseling van bij meerdere eigenaren wat vragen oproept. Maar aan de andere kant is zo'n auto technisch ook niet zo heel ingewikkeld.  Eventuele gebreken zijn relatief eenvoudig te vinden en repareren.

Link naar reactie
1 uur geleden zei Emi:

Ja op zich bijzonder, maar er staan wel wat foutjes in die advertentie. Ze schrijven dat ie alle opties heeft omdat het een introductieexemplaar is. Maar hij heeft geen extended leather.

Ook vraag ik me af of het alcantara af fabriek is.

 

De prijs valt nog wel mee in vergelijk wat er nog meer te koop staat.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Prijs is inderdaad best in orde.

 

Alcantara is zeker niet origineel, net als die bagagedrager aansluiting met "kleine" afdekplaatjes in de achterbumper. CSL velgen zijn ook niet waar pre-productiexemplaren op zijn afgeleverd, maar zeker een smakelijke toevoeging. Het zit hem allemaal in het zinnetje: "Bovenop de rijke fabrieksuitrusting, zijn er talrijke smakelijke accessoires geplaatst" in de advertentie.

 

Maar voor de echte puristen; zoveel moeite kost het bij deze nou ook niet om helemaal terug te gaan naar de staat waarin deze is afgeleverd.

Link naar reactie
8 uur geleden zei GuidoK:

 

Lagerschalen vervangen ga je echt niet doen op je oprit.....:laugh::clown:

 

Valt wel mee, je hebt nog 50.000 km de tijd om te sparen voor een garage... 

 

"De bekende (kostbare) lagerschalen zijn reeds bij 80 dkm door BMW vervangen,"

 

:clapping:

Link naar reactie
8 uur geleden zei Shoveltje:

 

Valt wel mee, je hebt nog 50.000 km de tijd om te sparen voor een garage... 

 

"De bekende (kostbare) lagerschalen zijn reeds bij 80 dkm door BMW vervangen,"

 

:clapping:

Ja bij die z4m coupe wel maar emi's opmerking ging over die z3m.

Daar staat wel iets van 'pendellager gemacht', maar ik vraag me af of dat drijfstanglagers, zijn, want dat is pleuellager in het duits. Googelen op pendellager afbeeldingen geeft een heel ander soort lager weer.

 

Maar mijn opmerking was eigenlijk ook meer van algemene aard, deze motoren zijn behoorlijk ingewikkeld eventuele gebreken zijn denk ik helemaal niet eenvoudig te vinden en verhelpen. Kijk alleen al naar bijv de vanos van een s54 of s50. Die is ingewikkeld (veel ingewikkelder dan van een m54) en is niet vrij van problemen.  Sowieso is sleutelen aan een rwd auto naar mijn mening lastiger omdat veel ingrepen een brug vereisen tov dezelfde ingreep bij een fwd auto.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
2 uur geleden zei four:

 

 Uit Japan een minpunt?

 

 

Volgens mij is er wel iets met die bmw's uit japan.

Die hebben volgens mij een custom gps systeem. Ik heb er wel eens wat over gelezen.

In de ETK staat daar ook een specifiek te kopen accescode voor en er zijn ook onderdelen van de radio, ecu etc anders.

In de advertentie staat ook dat hij geen navi heeft en een foto van het scherm midden in de zee.

 

Ik zou 'm niet kopen, Als je dat soort onderdelen moet vervangen om het werkend te krijgen wordt het heel snel heel duur.

Link naar reactie

maar.. een vergelijkbare z4m met werkende navi kost ongeveer 5000-10.0000 meer. voor dat verschil zou je de navi  toch wel werkend moeten krijgen. zelfs als je hem niet werkend krijgt is het prijsverschil nog interessant.

Link naar reactie

Dan moet je 'm kopen.

 

De totale kabelboom is ook anders (heeft iig een ander nummer speciaal voor alleen japan).

Ik hoop niet dat je die ook moet vervangen om de navi werkend te krijgen.

 

Als de overheid echt lullig wil doen kunnen ze ook je sleutels innemen.

De japanse sleutels werken op 315mhz wat in nederland verboden is om uit te zenden; die band wordt gebruikt voor militaire luchtvaart :ph34r::laugh:

Kennelijk werken de RDW en het ministerie van economische zaken/agentschap telecom niet helemaal 100% samen want er staat dat de auto rijklaar afgeleverd wordt, dus incl kenteken.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ik zou eerder voor een Z4M van Target gaan... voor ongeveer de helft van het geld heb je er 1 en heb je nog ruime marge om die om te bouwen naar LHD :laugh:

Link naar reactie

 

12 minuten geleden zei four:

is ombouw überhaupt mogelijk bij een z4?

ps. heeft een Amerikaanse import ook dezelfde nadelen als een Japanse?

 

Alles is mogelijk. zolang budget maar geen issue is.

Amerikaanse z4 heeft andere nadelen. lelijke reflectoren in de bumpers, ander uitlaatspruitstuk (minder vermogen).

Wellicht zijn er andere banden nodig. Wellicht ook andere koplampen (geld trouwens ook voor die japanse uitvoering). Dat is maar net hoe nauwgezet de rdw ernaar kijkt, maar die onderdelen zijn landspecifiek (andere onderdeelnummers dus ergens is er een fysiek verschil.)

Koplampen zijn trouwens 1000 euro per stuk voor de /m

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.