Ga naar inhoud

Plaats hier uw belachelijke, interessante advertenties


Aanbevolen berichten

Je kan toch gewoon nóg een keer met de bank gaan praten? :biggrin2:

oh nee, overwaarde mag alleen nog maar voor onroerend goed gebruikt worden.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Als ik die bodemloze put toch niet gekocht had....

Wellicht eerst bovenstaande put  dempen en verkopen.
En dan weer kopen met een beetje extra en je bent toekomst bestendig bezig!!

Link naar reactie
  • Administrator

^nee geen spijt hoor, maar een witte Z4 vind ik wel heel mooi...oh en hij heeft niet zo'n mooie diffuser :hypocrite:

Is een super leuk project die ''bodemloze put'' en mocht je een keer in de buurt zijn ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Bij PremiumClassics hebben ze ook net een witte qp het net op geslingerd. Iets ander prijskaartje.

 

Was een andere bron voor van die witte ///Ms trouwens niet de tweedehandsjes van de BMW rijders-opleiding? Die zou ik ook niet zo graag hebben ...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hij is inderdaad wel behoorlijk uniek  :cool:

Hoeveel zijn ervan gemaakt eigenlijk met de 3-liter? 

IMG_2742_797934.JPG?width=800&height=533

 

Ze hebben in 2015 ook een leuk geintje uitgehaald AC Schnitzer ACZ4 5.0d, de tri-turbo uit de M50d in het vooronder :clapping:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik ben je kwijt Veloce :cynical:. Het ene moment vind je nog dat witte knippers (OEM) een E85 een sjonniebak maken en het volgende moment loop je warm voor deze met tupperware en gekke vleugeltjes volgeplakte ACS ... :laugh::laugh::laugh:

 

Ikzelf denk bijvoorbeeld dat de inspiratie voor die vleugeltjes op de kofferbak is gevonden in twee kipfilets... 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie

Die ac schnitzer heeft volgens mij wel vaker te koop gestaan.

 

Qua smaak schurkt het wel een beetje tegen een autostyle catalogus aan met al die opsmuck die ze erop plakken/plaatsen.....

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

In 2003 nieuw verkocht door een Duitse BMW dealer en daarna onverkloot gebleven, zelfs de originele oranje clignoteurs zitten er nog op!

Dat vind ik nou mooi!

Je kunt die ""originele"" Snitzel mooi vinden of niet maar hij maakt een zeer fraaie onverklote indruk. Iets wat ik van veel vroege E85's niet kan zeggen.

 

Witte knippers (OEM) op een vroege E85 zijn niet OEM dat weet jij misschien wel het beste!

 

De (pittige) vraagprijzen van de oudere auto's bij Witmer & Odijk zijn allemaal gebaseerd op originaliteit van de auto's. B.v. een Alfa Giulia zonder bumpers of met een sunroof is ook minder interessant.

 

Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk., Ik steek wat dat betreft net iets anders in dan jij maat dat maakt toch niet uit!?

 

Heb je me (weer)?  :laugh:

 

 

Link naar reactie
  • Administrator
1 uur geleden zei Frenkie:

aanslaan op die kipfileetjes....

 

echt niet afschuwelijk....althans als je ze kunt eten :cynical:

  • Haha 1
Link naar reactie

Toch vraag ik me af of die ac schnitzer wel zo origineel is hoor. Dat stuurtje hoort er volgens mij niet in (AC schnitzer had zo'n lelijk autostyle achtig stuurtje) en volgens mij zijn de achterlichten ook getint.

Ook vraag ik me af of ze het vermogen ook op kenteken hebben.

 

Maar goed, volgens mij is een 'originele' auto van een tuner sowieso al een contradictio in terminis

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie
14 uur geleden zei GuidoK:

Die ac schnitzer heeft volgens mij wel vaker te koop gestaan.

 

 

Volgens mij is dat deze, staat al een paar jaar te koop. Dat ding is aan alle kanten overgespoten en slecht ook incl. zakkers.IUvQdJE.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator
18 uur geleden zei Veloce:

Maar dat moet iedereen voor zichzelf weten natuurlijk., Ik steek wat dat betreft net iets anders in dan jij maar dat maakt toch niet uit!?

 

Heb je me (weer)?  :laugh:

Dat moet zeker iedereen zelf weten! :clapping:En het vraagt al moed genoeg om er in deze overheersend witte knipper community voor uit te komen dat je oranje knippers eigenlijk mooier vindt. :laugh: Dus dat is helemaal goed.

 

En W&O heeft inderdaad doorgaans mooie, originele auto's, dus dat is het punt ook niet.

 

Maar, ik volg je toch niet.:cynical:Twee redenen. Eén: Ik (maar dat ben ik dus en hoef jij niet te zijn) heb er geen enkel probleem mee om een auto wat te updaten met door de fabrikant later zelf ook nuttig / mooi geachte OEM onderdelen, ook al waren die er nog niet op de productiedatum. Dus bijvoorbeeld voor een 2003 E85 OEM witte knippers, OEM rood witte achterlichten, ///M stoelen, een ///M bumpertje en / of wat OEM facelift onderdeeltjes in het interieur. Dat zijn allemaal zaken die BMW zelf later ook beschikbaar heeft gesteld voor de E85.

 

Schnitzer is weliswaar een bekende tuner, maar is zeker geen OEM onderdelen producent. Het is een "third party tuner" zoals Wikipedia het omschrijft. Voor de liefhebber; vergelijk de omschrijving van Alpina en AC Schnitzer (of een willekeurige andere tuner) maar eens. Alpina is door BMW erkend, AC Schnitzer en anderen niet. Een verSchnitzelde E85 is dus per definitie niet OEM / verkloot.

 

Twee: zelfs als je de 2003 ACS4 als uitgangspunt neemt, dan is deze verre van (2003) origineel. Ik denk dat W&O zelf toch ook niet helemaal weten wat er wel origineel is, omdat ze anders een paar makkelijke dingen wel hadden aangepast. Ze claimen bovendien op verschillende plaatsen wel volledige originaliteit  en dat kunnen ze hier echt niet waar maken.

 

Voor mij het op één na (nummer 1 komt straks) meest in het oog springende  niet "OEM Schnitzer" detail, wat W&O makkelijk had kunnen aanpassen: het "10 voor EUR 2,50 op Marktplaats" ///M stickertje op de tellerunit:

IMG_2692_1_892300.JPG?width=640

 

In dezelfde serie:  de "///M" oliedop en de peugeot antenne. Dat verraadt allemaal direct dat deze E85 niet alleen aan Schnitzer ten prooi is gevallen. Deze zaken heb je bovendien zo ongedaan gemaakt. 

 

Dan nog wat zaken die lastiger aan te passen zijn, de auto niet lelijker maken, die er best goed bij passen, maar zeker niet "OEM Schnitzer" zijn. Ik noem er een paar, niet allemaal:

  • Velgen. Geen Schnitzers en eenvoudigweg in 2003 nog niet bedacht;
  • Volledig zwarte nieren. Zul je op geen enkele ACS uit die tijd zien;
  • Movit voorremmen (teaser: de achterremmen worden op het einde van deze post behandeld);
  • De enorme hoeveelheid carbon in het interieur. ACS heeft ook wel carbonsetjes gehad, maar die omvatten vooral de standaard panelen en een paar aanvullende zaken. Zeker niet asbak, omlijsting versnellingspook, en de complete middentunnel zelf (dus het deel wat normal zwart / beige is onder de panelen en doorloopt tot tussen de stoelen). Bovendien is een "OEM Schnitzer" carbonset anders gelabeld (wel op het rechter panel op het dashboard, niet op de versnellingspookomlijsting);
  • De speaker roosters. Die zijn zwart. Bij een '03 zijn die grijs net als de radio;

Maar dan, voor wie nu nog niet moe is van het lezen het klapstuk en misschien nog wel een grotere doodzonde dan het ///M stickertje tussen de klokken:

 

IMG_2655_1_514086.JPG?width=640

  

Hou u vast: MGP brake caliper covers (met geprinte boutjes) op de achterwielen. Zelfs Leepu zou zich daar voor schamen ...

 

Kortom: het verbaast me om deze auto in deze staat en met deze aanprijzingen in het aanbod van W&O terug te zien, OEM is hij zeker niet en "OEM Schnitzer" evenmin.

 

@veloce: ik bedoel dit niet flauw, maar echt alleen als verduidelijking. Ook voor mensen die mogelijk oprecht geinteresseerd zijn in dit exemplaar. Schnitzers zijn bovendien moeilijk te beoordelen, omdat er niet een standaard / basis versie is, zoals bij een ///M of een Alpina. Schnitzer is feitelijk één grote onderdelencatalogus en je haalt er uit wat je leuk vindt. Er is dus geen standaard "ACS4" en daardoor is er ook vrijwel geen hetzelfde.

  • Like 2
Link naar reactie

Goed verhaal lekker k..........lang :laugh:

 

Toen ik de Schnitzer zag maakte hij best indruk op mij, met name door bv het consequent doorgevoerde carbon in het interieur. Terwijl ik eigenlijk geen carbon freak ben hoor. Hij maakte zoals gezegd indruk op mij vandaar dat ik een linkje plaatste. En dat van die nepboutjes op de remklauwen is natuurlijk afschuwelijk!

Kwa originaliteit van de Duitse tuner heb jij er duidelijk meer kijk op,

 

Als laatste wil ik even kwijt dat ik oranje knippers niet perse mooier vind, maar wat ik bedoel is dat een auto zoals hij van de band gerold is vaak het mooiste is., Of het nou wit of oranje is!

Wat de techniek betreft is er altijd verbetering mogelijk zo heb ik er wel een schitterende rvs sportuitlaat, spoorverbreders, en powerflex-paars ophanging onder zitten. De powerflex is icm het 15mm lagere M onderstel super!

Het mag duidelijk zijn dat meer dan tevreden ben met het originele exterieur. (op de te lange antenne na dan)

Link naar reactie

Ik zat toch nog eens te kijken naar die schnitzer. En ik vraag me af of dat carbon uberhaupt origineel is of dat dat een keer overnieuw gedaan is.

Dit zijn foto's van ac schnitzers (2 verschillende, 1 automaat, 1 handbak met heel raar navi systeem), en dat ziet er heel anders uit:

 

AC-Schnitzer-BMW-Z4-ACS4-Sport-Roadster-

 

AC-Schnitzer-BMW-Z4-ACS4-Sport-Roadster-

 

Sowieso lijkt het een andere carbon kleur en andere weaving, en zoals al gezegd, asbakdeksel en pookomleisting zijn anders, maar bij die die te koop staat is ook de rest van de middenconsole gecarbondipped (waterdip of carbonclad, geen idee wat ze gedaan hebben).

Dus of AC schnitzer heeft later z'n productieproces aangepast, maar ik denk zelf dat hij intern compleet opnieuw gecarbondipped is omdat de eigenaar het niet mooi vond (of het zat er uberhaupt niet in, dat kan ook gezien een aantal foto's op het net) en heeft een aantal overige dingen ook meegenomen bij de carbondiptoko.

Verklaart ook gelijk dat het schnitzerstuurtje weg is.

  • Like 1
Link naar reactie

En voor de liefhebbers...het gaat hier om het volgende exemplaar:

 

"Sehr geehrter Herr Overwijk,

vielen Dank für Ihre Anfrage.

Die VIN lautet: WBSCK91040LD20068.

Bei weiterem Interesse stehe ich Ihnen gerne zur Verfügung".

 

M-RC-1583. Deze dus:

En de meesten hier kennen deze auto. De ex van gsusivo staat dus weer te koop.

 

 

Link naar reactie

Staat sowieso niet meer in de originele lak. Ivo heeft hem toen over laten spuiten. Daarnaast staat me er iets van bij dat diegene die hem van Ivo kocht, achteraf nogal wat had aan te merken over de staat van het voertuig. Na deze man is de ///M al weer twee keer van eigenaar verwisseld. Dat geeft je op zijn minst te denken. Ik zou dus heel kritisch zijn.

aangepast door ZZZ-Woudsend
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.