Ga naar inhoud

Audio & Video,en alles wat je kwijt wilt over home entertainment


sandere39

Aanbevolen berichten

... ook dat kan hoor, gewoon even de geluidsmodus "stereo" selecteren

Werkt dat een beetje? Bij een boel van die multikanaals dingen is 'standje stereo' niet om over naar huis te schrijven.

Ik denk dat het dan eerder een Limbo- dan Indo-ding is: ook hier in de huiskamer twee speakers, een bak kabels én een draaitafel (Pro-Ject 2Xperience, voor de gadgetfreaks)...

Bij ons is het nóg ouderwetser :oldman: dan bij Ruud: de versterker is tevens verlichting en verwarming:

4262136303_1fc1c89930_z.jpg

strda5000es

Sony ES, brings back memories.... Mooi speelgoed!

Link naar reactie

buisjes,mooooi!

de stereo 2 channel keuze bij de sony is ouderwetse 2 kanaals stereo,indien gewenst uitgebreid met de sub.

meestal bij het spelen van muziek gebruik ik die setting,daarentegen bij het kijken van een blueray of film via de mediaspeler word de surround ingezet.

Link naar reactie
  • Administrator

google maar eens

strda5000es

jbl century gold.

Done. Zeg niet dat het geen mooi spul is of slecht of wat dan ook, maar geef mij voor het gemak maar een complete 7.1 set die alles aankan zoals de HTR9900. Mooie degelijke houten speakerkasten, met echt een supergeluid voor hetgeen wat het moet doen. Ok, qua volume heeft het beperkingen en haalt het niet de 300w van mijn FB serie uit de jaren 80 (momenteel wel maar dat komt omdat die k**katten hun nagels in de foam hebben gezet...) maar qua klank op normaal kamerniveau, zeker met een goede Bluray muziekdisc, is het een belevenis. Ja ik was ook sceptisch voordat ik hem had gehoord, maar dat was na 1 noot gelijk verdwenen. Niet te vergelijken met een standaard surroundsetje van 5x50w of zo.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Met geluid is het hetzelfde als met de ZZZ(z) tjes.

SMAAK!!

Waar de een mee wegloopt, loopt de ander voor weg.

Daarbij, dure apparatuur is geen garantie voor goed geluid,

het is nog altijd een stuk eenvoudiger een goeie set slecht te laten klinken, dan een slechte set goed.

Maar die kerstboomversterker van Pim,.. :thumbup: (is niet alleen warm, maar klinkt ook lekker warm hè) :sFun_whistle:

Link naar reactie
  • Administrator

Klopt, hebben we het toen al eens over gehad. Heb de kasten nu op zolder staan, maar tegen de tijd dat ze ooit weer worden aangesloten, dan zie ik wel verder. Volgens mij moeten er 12 gefoamd worden, dus we kunnen de lol nog op... Niet dat de katten voor alle verantwoordelijk zijn, 1 set heeft een aantal jaren in de schuur gestaan en waarschijnlijk door uitdroging gescheurd.

Link naar reactie

wie heeft het over reconen?

ik hebt het over refoamen en dat heb ik al eens gedaan en dat is vrij simpel gegaan.

ik heb bij rick cobb een setje foam besteld voor de jbl,s

voor de FB840

http://www.mfbfreaks.com/forum/viewtopic.php?f=9&t=3963

een how to achtige verhandeling.

en anders kun je de boel ook naar een reparateur brengen,je hoeft het niet zelf te doen toch?

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • Administrator

Geflopt wil ik niet zeggen, het is per slot van rekening de voorloper van de CD-video en vervolgens DVD, Bluray etc. Geluid was digitaal (zelfs al in Dolby Digital AC3), beeld analoog. Ik wilde ooit perse 1 zo'n ding hebben, maar nergens meer 2e hands te verkrijgen of wat dan ook. Gelukkig bood Philips zelf uitkomst... GRATIS (!!!) een speler van ze gekregen na een mailtje te hebben gestuurd of zij nog wisten waar ik er 1 op de kop kon tikken. De LDP 400 was nog wel te verkrijgen, maar de 600 zoals boven niet. Uit hun opleidingscentrum heb ik er toen 1 gekregen, helaas zonder afstandsbediening. Gelukkig bood Marktplaats voor € 25,00 uitkomst enkele jaren later. Daar vond ik een afstandsbediening. Kreeg er gelijk een 2e speler bij :lachen:

Link naar reactie
  • Administrator

Hebben we al een audio/videofielen topicje, zodat we daar verder kunnen, anders loopt dit topic weer vol met offtopic geneuzel over buizen, lampjes en setjes :lol:

Link naar reactie

Mmhh...ik heb mijn home cinema net weggedaan.

Wij hadden een Panasonic 5.1 set. Mijn vriendin vond de boxen echter :sSic_sick: en de kabels een hel. Aangezien zij ons interieur helemaal gewijzigd heeft, is 'in goed overleg' :hypocritesmiley: mijn home cinema set de deur uit gegaan. Ik ga dus binnenkort op zoek naar een mooie, compacte en betaalbare 2.1 set van Jamo of Harman Kardon of iets dergelijks. Ik hoef verder niks van DVD speler ofzo. Een digitale ingang en een radiofunctie is voor mij voldoende. Mijn films en muziek komen toch allemaal van mijn MacBook Pro.

Als TV hebben we een 42" FullHD plasma van Panasonic boven de schouw hangen. De tv op de slaapkamer heb ik recentelijk weggedaan daar deze nooit werd gebruikt.

Wel heb ik nog een Lacie mediaspeler aangesloten op mijn 12TB :ph34r: NAS waarvan ik rechtstreeks via ons Gigabit netwerk zowel op de TV als draadloos op de macbook mijn series in BluRay kan bekijken en ik constant een backup heb van mijn kwetsbare data.

Foto's komen binnenkort... :sFun_banana2:

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Administrator

Goed om het even af te splitsen. :thumbs_up: Ik zal zo de andere posts hier even naar toe vegen. Dan is Sander's eerste post in dit topic (vandaag 17:27) dus niet meer de eerste ...

Link naar reactie

ik heb deze bak staan.

DSC_1996.jpg

maar ja ik krijg ook steeds meer muziek als file op mijn pc of mediaplayer.

ik stream de boel via de playstation of popcornhour.

moet wel bekennen dat de kwaliteit van geluid ,als je geen flac voor handen hebt,minder (nog minder)is dan met cd.

Link naar reactie
  • Administrator

Thx Maurits voor 't samenvoegen!

Voor diegene die geen aversie tegen Philips heeft en een Bluray speler overweegt aan te schaffen...

http://www.philips.nl/c/blu-ray-dvd/9000-series-qdeo-ti-burr-brown-dacs-3d-weergave-bdp9700_12/prd/nl/;jsessionid=F4AEB614D42F94726AF796C134B23AC0.app120-drp1

Beter kun je niet krijgen, speelt zelfs SACD's!

Link naar reactie
  • Administrator

Nou, in het kader van wat voor speciaals heb jij nog thuis staan/liggen? Komt 'ie:

philips-dcc951-006.jpg

DCC951 - Concept leek mooi, backwards compatible met de audiocassettebandjes, 18 bits dus beter geluid dan CD, helaas alleen door professionals omarmd...

Philips-dat850-008.jpg

DAT850 - Zeldzaam, want Philips kwam als laatste met een recorder en die was ook weer als 1e foetsie (te duur)

Philips-dcc170-pic001.jpg

DCC170 - "Mijn" voorloper van de iPod... zelf digitaal opnemen van CD en onderweg op vakantie lekker luisteren zonder ruis :)

IMG_0252.jpg

CD850MkII - Ik kan rustig zeggen dat dit de beste CD-speler ooit is geweest. Krassen op je schijfjes? Hij slikt ze en corrigeert ze! Wáánzinnig apparaat!

176705-625-382.png

Dé voorloper van de huidige DVD en de opvolger van de Laserdisc, de Video CD. Digitaal beeld EN geluid, interactief!

Foto's zijn niet van mij, aangezien alles nog in de originele dozen zit :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.