Ga naar inhoud

Audio & Video,en alles wat je kwijt wilt over home entertainment


sandere39

Aanbevolen berichten

Waarom niet Pim?

Kijk, het is heel simpel

de ketting is zo sterk als de zwakste schakel

kijk op foto 13 van DEZE test die Rob al eerder plaatste

Wat zit er in die luidspreker voor kabel?

gewoon een rood/zwartje van 0,5 - 0,75mm

Dus als je de "audiofreaks" moet geloven, ga je met minimaal 2 x 2,5 mm Van Hul kabel die max 10 meter overbruggen.

Dat is hetzelfde als een 10 baans snelweg aanleggen als oprit, slaat nergens op.

Kortom je kunt beter bier kopen van dat geld, heb je meer lol van.

En iemand die zegt dat ie het verschil hoort, gelooft waarschijnlijk ook in sinterklaas

aangepast door coot
Link naar reactie

Volgens mij gaat deze Topic nu al weer de verkeerde kant op.

Als jullie die supermarkt perikelen eens lekker gaan posten in de Topic

" HALLO JUMBO"

blijft deze een beetje bij het onderwerp :sCo_chinscratch:

:lachen: :lachen: :lachen:

aangepast door coot
Link naar reactie

Ik zou zeggen schroef je versterker en luidsprekers open en zie wat voor geweldige kabels de fabrikanten hebben toegepast

Ja, de meeste binnenwerken zijn niet zo imposant, ook bij de "highendmerken" is de laatste 10 jaar bouwkwaliteit soms ingeruild voor meer features, of vaker nieuwe modellen kunnen lanceren.

M'n versterker bevat waar mogelijk draadbruggen en een minimum aan prints, dus dat zit wel snor. Zowel m'n phono-voorversterker als CD-speler zijn opnieuw bekabeld en van andere condensatoren voorzien. M'n luidsprekers zijn van binnen goed genoeg, daarvan worden tzt hooguit de scheidingsfilters ge-upgrade.

Vergelijk het met de upgrades aan onze ZZZ(Z)s: af fabriek is 't al prima, maar voor de puristen is er op punten verbetering mogelijk :)

Kijk, het is heel simpel...

En iemand die zegt dat ie het verschil hoort, gelooft waarschijnlijk ook in sinterklaas

En daarom had ik dat asbestpak aangedaan :party:

Zonder hier een hele lezing af te steken: het gaat niet alleen om het geleidend vermogen van kabels (en alles wat daar bij komt kijken), maar ook om gevoeligheid voor storing van buitenaf.

Heb jij, als Sint-agnost verschillende setups met verschillende kabels beluisterd? Probeer het eens, misschien dat je daarna zowel in de Goedheiligman, Kerstman als Paashaas geloofd...

Link naar reactie

tja over kabels en de kwaliteit daarvan kunnen we vast eeuwig discussieren,maar de een gelooft er nu eenmaal wel in en de ander niet.

ikzelf probeer het midden te houden tussen nuttig en graag willen hebben.

voor de 2 jbl,s waar ik muziek over speel heb ik wat zwaardere kabel gebruikt dan voor de surround speakers,ik denk dat dat wel ok is.

zodra je kabel wit hebben die tegen storing van buitenaf beschermt dan gaat het er niet meer om hoe dik deze is maar hoe deze is afgeschermd.

Link naar reactie

Pim,

Ik geloof in geen van drieën, maar heb wel enige kennis van de materie en ben er de hele dag mee zoet.

Nu heb je wel gelijk dat in een High-End setup de bekabeling niet de zwakste schakel moet zijn, maar een kabel is gewoon een geleider en niet direct bepalend voor de geluidskwaliteit en zeker niet met korte afstanden.

Jouw High-End situatie met die mooie buizenamp. is wel anders dan die (met alle respect) Philips set, maar dan nog is wat je uiteindelijk in je oor krijgt veel meer afhankelijk van

de kwaliteit van de bron, afzonderlijke componenten, plaatsing van de luidsprekers, afstelling, akoestiek en resonantie van de ruimte dan van dat stukje kabel.

Met storingen van buitenaf is het zoals Sander schrijft, afscherming.

Daarbij instraling van buitenaf is meestal eerder een probleem aan de ingang dan aan de uitgang.

Maar als jij vindt dat de kabel wel bepalend is, wie ben ik dan hè, smaken verschillen nu eenmaal. :hypocritesmiley:

aangepast door coot
Link naar reactie

Vergelijk het met de upgrades aan onze ZZZ(Z)s: af fabriek is 't al prima, maar voor de puristen is er op punten verbetering mogelijk :)

Ja ok, maar dan zoek ik het meer in andere condensatoren en spoelen dan exotische kabels.

Ik bedoel: voor de lagetonenluidspreker in je box zit altijd een spoel. Die bestaat snel uit 15m draad. Als die draad 1mm² is en je gaat je luidspreker met heel dikke kabels aansluiten, dan kan je beter eerst naar die spoel kijken.

Je kan overigens ook rekenen aan de totaalweerstand die voor je basluidspreker zit. Die weerstand heeft directe invloed op je laagweergave (ik denk dat je Qes verandert).

Ik hou het dus wel het liefst bij een theoretisch onderbouwde aanpak. Kabeltje zus of zo is leuk, maar wat is nou het werkelijke verschil? Zo kan de capaciteit van een interlink bij verbinding tussen een draaitafel en phonopre veel invloed op het hoog geven. Ook daar kan je aan rekenen :) (en dat tunen door de kabel op de juiste lengte afknippen en het stekkertje eraan te bevestigen ;))

Link naar reactie

... veel meer afhankelijk van de kwaliteit van de bron, afzonderlijke componenten, plaatsing van de luidsprekers, afstelling, akoestiek en resonantie van de ruimte...
Daar is geen speld tussen te krijgen, coot: simpele aanpassingen als luidsprekerpositie/speakerstands hebben misschien wel meer impact dan een tweede hypotheek nemen voor een stel snoertjes met een strak marketingverhaal... Het is een keten met in potentie veel zwakke schakels, waarbij ook 'upgraden' van Praxis-snoertjes naar wat beters impact heeft. Het mooiste geluid is nog steeds m'n hoofdtelefoon zo direct mogelijk op de bron inpluggen, maar dat beperkt m'n bewegingsruimte nogal... :)
Je kan overigens ook rekenen...

De verkooppraatjes voor esoterische kabels vind ik amusant, maar ook niet meer dan dat. Ik heb 'harde componenten' als weerstanden, condensatoren, spoelen en schakelaars/potmeters (laten) vervangen door beter, interlinks heb ik op maat gemaakt. De scheidingsfilters van m'n speakers de (componenten waar jij op doelt) zijn goed genoeg om het voorlopig zonder upgrades te kunnen.

M'n Roodkapje-voor-hifi (hij deed de mods van m'n apparatuur, ik wacht op een groter spaarvarken vóór ik hun huismerk kan/wil betalen) is een afgestudeerd natuurkundige, bij hem zijn 'meten is weten' en. 'zo min mogelijk componenten in de signaalweg' de belangrijkste uitgangspunten. Ze zijn niet te beroerd om ook aan niet-bij-hen-gekochte apparatuur te sleutelen; m'n uitbestede hardware-upgrades waren meer dan de moeite waard...

En na het welles-nietessen wordt het tijd voor een muziekje, ik ga m'n buizen maar eens opwarmen! :guitar:

Link naar reactie

Funai was vroeger althans zo'n merk wat hele goedkope wekkerradio's en 3-in-1 setjes maakte. <_<

en dat koopt nou delen van philips op... times change :blink:

Hadden ze maar geen prijsafspraken moeten maken daar in eindhoven; dan hadden ze nu een half miljard over :lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Jullie kunnen lullen wat jullie willen maar back in the 80's 90's waren Aristona, Erres, Grundig, Marantz en volgens mij zelfs ook nog Technics onderdeel van Philips :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.