Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

Ik heb overigens een M52TUB28... weet niet of dit ook verschil maakt nog?

Nee, dat is ook de motor die ik bedoel. De m52TU en m54 lijken technisch heel erg op elkaar: zijn beide dual vanos, en beide stalen cilinderbussen (de m52 is volgens mij compleet alu met nikasil coating)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Inlaat nokkenas van de m54b30.

Die heeft een andere timing en hogere kleplift. De klep gaat meer (wijder) open, zodat er meer lucht (door de grotere inlaat ;)) in je cilinder komt.

Maar ik weet bijna wel zeker dan je dan ook een custom chiptune nodig hebt (andere onstekingstijdstippen denk ik), dus dat is een lastig en duur traject, wat je niet kan doen zonder vermogensbank en een profi tuner. Op duitse fora hebben ze dat wel gedaan en haalden ze bijna 220pk uit de 2.8 meen ik wel eens gelezen te hebben.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

misfire3.jpg

5x ontstekingsspoel.

Laatst al 1 vervangen; nu begon er nog eentje vervelend te doen en het blijkt vaker voor te komen dat als er 1 gaat, ze allemaal 1 voor 1 gaan (levensduur ivm hitte).

Dus de rest ook vervangen. Online (mister-auto) zijn die dingen 16 euro p/s goedkoper(incl verzenden) dan bij de dealer. Dus dan gaat het best schelen als je ze allemaal vervangt ;)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Je motor gaat een beetje stotteren rondom laag toerental, en als je rond het stationairgebied een beetje met je gas speelt komt er vanzelf een foutmelding (motorlampje). Ook trilt je motor (hij loopt op 5 pitten ;)

En als je 'm uitleest foutcode p0301, p0302 etc (cilindernummer misfire).

Bij deze bobine had ik wel minder last van stotteren en trillen, maar de foutmelding kwam uiteindelijk wel.

aangepast door GuidoK
  • Like 1
Link naar reactie

Zou niet weten waarom niet...

Ik heb een setje in m'n '97er gemonteerd, helaas geen foto's paraat voor je.

Ja, maar de diameters zijn wel anders als ik me niet vergis. Toen ik de mijne bestelde, werd er namelijk op eBay een onderscheid gemaakt. Ik had natuurlijk weer de foute gekocht...dus zodoende heb ik ze liggen.

En de facelift heeft 4 ringen...in tegenstelling tot de prefacelift welke er 3 heeft.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

ja ja m'n linker handgreep boven de deur zit erin, piece of cake voor Ruud en het werkt ook nog. Nu is het iets simpeler het oude lijf (zeker als tie grieperig is en spierpijn heeft) de :m: uit te parkeren. Welkome aanvulling dusssssssssssss :sFun_nahnahna: :sFun_nahnahna: :sFun_nahnahna: :sFun_nahnahna:

Link naar reactie

BMW outdoor cover heeft wat nadelen maar ook voordelen.

Bij windkracht 5 vliegt hij eraf, dus zeilogen bij de wielen geplaatst en een nylonkoort om de wielen en vast gesnoerd = opgelost.

Bij een voertuig op de openbare weg moeten de kenteken platen zichtbaar zijn( bron de wijkagent), dus twee gaten er in geknipt = opgelost.

Door het klapperen in de wind heel veel kleine schuurplekjes het ziet er na uit dat ze makkelijk er uit te poetsen zijn.

Conclusie outdoor nee beter indoor.

Voordelen de auto is kurkdroog en brandschoon.

P1010011.jpg

P1010013.jpg

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Die wijkagent had van mij de boom in gekund, in het bos pissen mag ook niet

en ik had het kenteken er wel met een dikke stift op geschreven.

dan was de cover heel gebleven.

Is het niet wat om eerst een oud laken of open geknipt dekbedovertrek over de auto te leggen en daar overheen de cover.

Link naar reactie

Ja dat kan ook als je het kenteken duidelijk op de cover schrijft.

Ik zie de meest verschrikkelijke aanhangertjes rondrijden met een kartonnen plaatje als kenteken,

waarop iemand met een balpen een poging gedaan heeft om het kenteken van het trekkend voertuig te kopiëren.

en die laten ze ook gewoon rondrijden.

Dus een auto die een hele tijd stilstaat met een jasje aan, waarop duidelijk een kenteken staat moet ook kunnen.

En als de dienstdoende bromsnor het allemaal niet vertrouwd, stapt ie maar even uit om te gaan kijken.

Een bon kan die je toch niet geven, want hij kan je ruitenwissers niet vinden. :171:

Uch !!! :punk:

aangepast door coot
Link naar reactie

En weer een ongehoorzame burger(Coot) die het allemaal zelf beter weet. En weer wijzen naar een ander met een kartonnen plaatje (=kleutergedrag). En de overheid moet maar dansen naar de pijpen van Coot.

Het enige wat van de burger verwacht wordt is dat ie zich aan de regels houdt ongeacht wat een ander doet of wat JIJ ervan vindt. Dat zou het allemaal een stuk eenvoudiger en goedkoper maken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.