Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

De nodige onderdelen om mijn Samsung SIII goed te bevestigen. Ik gebruik Copilot Live navigatie software op deze GSM (naast een Garmin 550 voor toertochten).

De SIII is redelijk groot en gezichtsbelemmerend als die boven op het dashboard of aan het raam wordt bevestigd.

Hierbij de foto's.

brodit853031.jpgs3i9300fix2caractieveho.jpg

Brodit Proclip 853031 Fix2car active GSM houder

img0423ta.jpg

Proclip gemonteerd

img0427wu.jpgimg0425dac.jpg

Houder kompleet met Samsung SIII

aangepast door Zetter
Link naar reactie

Ik heb vorige week deze armsteun besteld:

Schermafbeelding2013-02-06om133653_zpsb833f7b4.png

Het is een originele BMW met plaats voor 6 cassettes. Deze opbergers kunnen er echter ook uitgehaald worden, waarna er een regulier opbergvak is. Daarbij kan er een lampje (zoals ook bij asbak) onder geplaatst worden, waardoor het verlicht is :) .

Mocht iemand hem willen hebben, dan kan hij mij een PM sturen!

Is al verkocht aan Pampus.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Nu ik de oplossing van Huub (HBMW3) gezien heb, ben ik verliefd en lijkt me dit beter voor mij.

Ik ben 1.90 en vind die lendensteun wel prettig.

Je moet ook bedenken dat ik totaal geen opbergruimte meer heb doordat ik Jehnert panelen heb.

Dus die drankenhouder en extra opbergruimte is erg welkom. :party:

bevalt hij niet?

-> Geen idee...heb hem nog geeneens binnen. Ligt nog bij de huifkar.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Hopelijk de laatste bijdrage aan dit topic voor de komende tijd... :blush:

Wat hulpstukjes om de inlaatlucht nog verder te optimaliseren: silicone inlaatslang (om het gat dat de ASC-gasklep achterlaat te overbruggen), een afdekdopje voor die slang en een 1W 10 Ohm weerstandje (om de elektronica te foppen: dan 'denkt' de auto dat het ASC-dinges nog op z'n plek zit).

intake_samco_e36_intake_boot_325i_325is_328i_328is_323is_e36_M3_AFHOSE1-BLK_1.jpg

Link naar reactie
Vertel er eens wat meer over

Valt niet heel veel over te melden: het secundaire gasklephuis (de ASC-klep) is de laatste bottleneck in m'n inlaattraject. Als je die secundaire gasklep weghaalt, heb je een gat te overbruggen, een klusje dat die siliconenslang gaat oplossen.

Bij een versie met alleen ASC (dus niet ASC+T) is het systeem niet "intelligenter" dan dat het je gas afknijpt door de ASC-klep dicht te gooien, meer gebeurt er niet. Dat durf ik wel uit te zetten...

Wil je echter alles demonteren (als het toch niet gebruikt wordt), dan krijg je - vraag me niet waarom - een ABS-foutmelding na het verwijderen van de ASC-stappenmotor, da's ongeveer net zo'n ding als de cruise control-actuator op Z's met een mechanische gasklep. Dát probleem los je weer op door de connector van de stappenmotor 'kort te sluiten' met een weerstandje. En zo blijf je lekker bezig... :)

Link naar reactie

Bij een versie met alleen ASC (dus niet ASC+T) is het systeem niet "intelligenter" dan dat het je gas afknijpt door de ASC-klep dicht te gooien, meer gebeurt er niet. Dat durf ik wel uit te zetten...

Volgens mij remt het systeem ook op de abs hoor (verklaart gelijk je abs melding ;))

Link naar reactie
Volgens mij remt het systeem ook op de abs hoor

Dan zou ik een keer dieper in de schakelschema's moeten duiken...

Door óf de actuator te laten zitten óf een weerstand ervoor in de plaats te monteren geeft het ABS-systeem geen foutmeldingen.

Ik ga er mee stoeien dit voorjaar en als ik meer weet meld ik me hier weer :)

Link naar reactie

Ja ik snap wel hoe die weerstand werkt, je fopt gewoon de ASC computer. (maar je begrijpt natuurlijk wel dat je na deze mod geen asc (in de volksmond esp) meer hebt :lol: , dus oppassen met verraderlijke omstandigheden ;))

Op zich idd een apart systeem van bmw met die 2e gasklep, maar dat komt natuurlijk omdat de 1e gasklep gewoon een gaskabel heeft, en alléén de benzinetoevoer stoppen met open gasklep een héél slecht idee is (te mager mengsel->verbrande uitlaatkleppen).

Dat gezegd hebbende: weet je overigens zeker dat de asc computer niet ook iets doet met je inspuiting?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

........ik stap altijd gewoon in de ZZZ start 'm en ga rijden. Ik vertrouw erop dat het gaskleppenhuis weet wat ie moet doen......... :lol:

En doet ie niet wat ie moet doen !!!

Dan is daar altijd "Roodkapje" nog. :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

Klopt had ik al besteld, laat tzt wel weten of het werkt

Dat gaat niet werken is veel te gevoelig.

Zo kabeltje geprobeerd alles gaat goed tot...... Ongeveer de helft tijdens het uitlezen en dan geeft hij de melding "er is een fout opgetreden in carsoft" en kan ik de boel afsluiten.

Maar nu de vraag, ligt het dan toch aan het kabeltje of aan de "Chinese" software die erbij zat? :blink:

Link naar reactie

Dat gaat niet werken is veel te gevoelig. Gewoon een ouderwets HP laptop kopen met compoort.

:hypocritesmiley:

Strak plan, alleen ga ik geen 250 euries betalen....regel wel wat ;)

:mellow:

Maar nu de vraag, ligt het dan toch aan het kabeltje

:huh:

Ik heb dat ook geprobeerd met zo'n verloopkabel maar dat werkte ook niet, een oude dell aangeschaft en het werkt perfect.

Ach Ron laat maar gaan. Net zo eigenwijs voor als achter de schermen :TFR11C0:

:schater:

Link naar reactie
  • Administrator

ik had het kabeltje al besteld voordat jij die opmerking plaatste <_<

heb al een laptop geregeld, moet hem alleen nog ophalen :sFun_nahnahna:

en wil toch weten of het aan het kabeltje ligt of aan die chinese meuk :rant:

en eigenwijs is toch ook wijs :blink: zowel achter als voor de schermen :kopfkratz:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.