Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Vandaag was weer pakjesdag ;)

8433959768_c4ab14a854_b.jpg

(niet aan Monieke vertellen)

8432875447_686a118a51_b.jpg

Mangowalk stubby. Puur om eens te kijken hoe de ontvangst van een stubby met aluminium buitenwerk is in vergelijking met de PSA antenne (naast het zakje)

Link naar reactie

die adapters schijnen (naar wat ik recent gehoord heb) soms wel en soms niet te werken?

ik heb er zelf een die het perfect doen btw,mediamarkt.

ik weet anders ook nog wel een adresje voor de mensen die graag wat verder willen gaan dan carsoft!

dis,inpa,etc. ook ista schijnt mogelijk te zijn.

Link naar reactie

Gisteravond de laatste grote bestelling gedaan voor de komende tijd. Ben veel te veel geld aan het uitgeven aan dat barrel waar ik geeneens in rijd :lachen:

Eerst de onderdelen die ik reeds heb gehamsterd, gaan verbouwen en tot die tijd niks nieuws kopen tenzij het bedoeld is voor montage van reeds liggende spullen.

Daar ik over een paar maanden de Vanos ga reviseren samen met een forumlid en ik ook mijn inlaatspruitstuk ga vervangen met een ander forumlid voor die van de M54B30 motor, heb ik vast wat materiaal aangeschaft om op deze manier weer wat plek te maken in het 'onderdelenhok' (vriendin blij ;) ). Daarbij worden sommige onderdelen preventief vervangen.

Waterpomp en thermostaat zijn gewoon nog goed, maar volgens mij (en monteur) zijn het wel nog de eerste. Daarbij ken ik niet het gespecificeerde verleden van de auto, dus de vervangingsonderdelen worden allemaal gewoon vervangen om het zekere voor het onzekere te nemen en naderhand niet voor verrassingen te komen te staan. Daarbij spaart het geld door het nu te doen, en niet te wachten totdat het kapot gaat of wel vervangen moet worden. Tel daarbij op dat in oktober alle spanrollen, riemen etc. zijn vervangen, waardoor er nu waarschijnlijk een grotere druk op de waterpomp komt te staan met een risico op lekkage.

De Vanos heb ik geen problemen mee, maar ik doe het vanwege het feit dat ik 1 niet weet of het al gebeurd is, en 2 omdat na 146k km de originele ringen zeker weten aan vervanging toe zijn.

Beisansystems:

-Beisan Seals en Anti Rattle kit;

Mijnautoonderdelen.nl:

-Elring kleppendekselplakkingset (binnen en buiten);

-Febi inlaatspruitstukpakkingset;

-Febi pakking inlaatspruitstuk aansluiting gasklephuis;

Ebay.de:

-Meyle Waterpomp met metalen schoepen (eBay.de);

a7gqtku5wnnxzfiz91akuldnx7qq0rt3uu465pg.jpg

Daarbij nog wat klein sleutelmateriaal aangeschaft. Ik had een beperkte gereedschapskoffer, bestaande uit 'geleende' schroevendraaiers :lachen:

Zodoende de start gemaakt om eens wat eigen materiaal te gaan hebben, zodat ik in de toekomst niet elke keer iemand hoef op te bellen als er een schilderijtje opgehangen moet worden.

Een Mannesmann dopsleutelset (iBood 19,95).

20130104_mannesmann_600.jpg

Een Mannesmann basis-set (Praxis, 27,95 :rolleyes: ):

Schermafbeelding2013-02-01om110438_zpsfe805392.png

En een standaard Ringsleutelsetje.

In de nabije toekomst alleen nog een voordelig setje met de wat grotere doppen aanschaffen. Maat 36 voor oliefilterhuis, 17 voor Carterplug, deze heb ik nu niet.

Het kleine montagemateriaal (vanos pakking, O-ringetjes, etc.) wat slechts een paar euro kost doe ik binnenkort wel via de lokale stealer. :(

aangepast door gsusivo
Link naar reactie
  • Administrator

Als wat ik denk dat een rolletje rode tape is ook daadwerkelijk een rolletje rode tape is, vind ik het wel heel mooi dat ze daar een vakje voor gemaakt hebben ;)

Link naar reactie

Ons forum heeft een zoekfunctie <_<

BMW Dis is een uitgebreide diagnosesoftware

BMW Inpa is een uitgebreide software voor programmering.

Heel leuk, maar je kunt er ook veel mee kapot maken bij fout gebruik.

Link naar reactie

Heel leuk, maar je kunt er ook veel mee kapot maken bij fout gebruik.

hahahah heb je wel eens een hamer in je handen gehad???? :lol:

moet je zien wat ik daarmee kan aanrichten .

maar je hebt gelijk natuurlijk als je niet weet wat je doet kun je van alles verkloten,maar daarom zeg ik dan ook: voor mensen die wat verder willen gaan!

Link naar reactie

Rondje Beisan: Vanos seals & anti-rattle kit.

De voorraad spulletjes voor de grote voorjaarsronde begint te groeien...

Iemand nog een tip voor een M52 LMM-naar-gasklep-slang-zonder ASC? Turner Motorsport heeft 'm wel, maar dichter bij huis bestellen heeft m'n voorkeur...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.