Ga naar inhoud

Wat heb je onlangs nog voor je (Z)ZZZ gekocht?


IvoZ3

Aanbevolen berichten

eeh :blush: mogen wij hier ook voorspellingen doen ?

ik ga maandag een nieuwe accu kopen!

ik stond verdorie gister in essen op de parkeerplaats van de motorshow mooi met een leeg stroomkistje.

gelukkig startkabels weten te lenen (mocht ze gelijk houden) :blink: en stroom van de parkeerplaats regelaar.

nou ja de accu is nog de van eerste montage en dus dik 8 jaar oud dan had ik het natuurlijk kunnen weten.

ik had een paar weken geleden al het gevoel dat het er aan zat te komen ,maar dan weer nooit aan gedacht om zelf startkabels in de kofferbak te gooien.

thuis en op het werk (waar ik normaal natuurlijk alleen maar kom)hebben we dat altijd zo liggen.

alleen wat te kopen ,wij hebben zelf centurion staan maar varta klinkt ook goed.

Link naar reactie

Mistlampen met dagrijverlichting.

Kan iemand mij eens het nut uitleggen van dagrijverlichting? Ik vind het eigenlijk bijna altijd enorm ordinair staan en om zichtbaar te zijn overdag hebben we uiteraard gewoon dimlichten. Dus daar heb je ze niet voor nodig.

Vooral die audi's. Echt vreselijk. Voor mij al een reden om met een grote boog om die auto's heen te lopen. Kun je ze ook kopen zonder dagrijverlichting eigenlijk?

aangepast door HAL2001
Link naar reactie

het nut van dagrijverlichting?? serieus?

ok ja natuurlijk kun je ook gevwoon je dimlicht voeren,maar dat is dan wel meteen 55watt x 2 en je stadslicht,achterlichten,dash etc

en dagrijlicht bestaat (in theorie)uit twee led units alleen aan de voorkant die een aankomende auto beter zichtbaar maken overdag,met een laag verbruik van stroom/brandstof.

dus veiligheid en zuinigheid ineen!

ik heb btw via mijn xstyle module de mistlampen (led)en de achterlichten branden .

Link naar reactie

@sandere39 Dus eigenlijk zeg je dat het geen nut heeft? :)

ok dus eigenlijk zeg je dat je niet goed gelezen hebt?

ik heb diverse redenen aangedragen waarmee de dagrijverlichting een nut heeft.

ik denk alleen dat jij dat niet zo ziet,en dan mag hoor.

niemand verplicht je om ze op jou z3 te monteren.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Sander

Heb je de bestaande mistlampen dan vervangen door ledlampen? of kan je alleen de lampjes vervangen?

Ben er nog steeds niet uit hoe ik het wil oplossen... mistlampen verwijderen en DRL leds plaatsen, mistlampen via de Xstyle module (die ik nog moet aanschaffen) aansturen of gewoon een setje led DRL's bijplaatsen......

wie heeft goede oplossing voor mijn twijfels? :petje:

Link naar reactie

Ik vind het persoonlijk jammer dat de DRL niet dezelfde kleur licht hebben als de koplampen.

Zo ziet het er al snel aftermarket uit en niet als één geheel.

Ik had eerst xenon spul op mijn Z3 zitten, toen ik het kocht. De vorige eigenaar had zodoende ook de kleur van de overige lampjes afgestemd op dit felle licht. Wellicht een idee om de rest ook aan te passen...?

Link naar reactie

Als het goed is heb je de DRL en koplampen nooit tegelijkertijd aan, dus wie gaat dat kleurverschil zien?

Klopt. De DRL staat alleen aan als de koplampen niet zijn ingeschakeld. Daarvoor zorgt de reeds besproken module met R87 goedkeuring.

Bovendien heb ik de stadslichtjes door led's vervangen en de koplampen (gedimd licht) door Xenon voor een aanmerkelijk betere lichtopbrengst.

Link naar reactie

Mistlampen met dagrijverlichting. Netjes volgens de regels aangesloten met een dagrijverlichting-module. Net APK gekeurd en in orde bevonden. Overdag goed zichtbaar (foto is niet zo best :nasty: ), maar niet spectaculair. Maar ja, ik wil niet dat een tegenligger denkt dat ik in een Audi rijd.

Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt?

Link naar reactie

Sander

ja ik heb er led modules met canbus storingsvrije weerstand in gezet.

bijvoorbeeld:

http://www.ebay.com/itm/Z4-BMW-2003-2008-H11-LED-Fog-Lights-White-Cree-LED-Made-USA-1Yr-Warranty-/321028768347?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4abece425b

er zijn ook andere modules in h11 te verkrijgen met alles in de fitting.

Link naar reactie

Mag ik vragen waar je ze vandaan hebt?

Ja natuurlijk:

http://www.offenga.n...rijverlichting/

Had ze binnen een paar dagen in huis.

Sorry, vergeten te zeggen, dat ik de module ergens op internet gevonden en besteld heb. Zo'n € 20,00.

Deze module wordt niet door Offenga geleverd.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

alleen jammer dat het niet goed geprojecteerd word.

Zou best kunnen dat je helemaal gelijk hebt. Tijdens een beurt en APK-keuring bij Ruud werd inderdaad gezegd, dat het lichtbeeld niet goed was en dat dat was bijgesteld. Keurig door de APK gekomen. IK heb er geen verstand van, maar ga er van uit dat de zaak aan de eisen voldoet. Of heb ik het toch mis?

Hoor het graag van je.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.