Ga naar inhoud

Leedvermaak is ook vermaak: Pims roestige kater


pimgmx

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Intussen zit mijn werk met het boekproject er bijna op:  de bestanden zijn direct na Oud & Nieuw naar de drukker gegaan, over een dikke week krijg ik in ruil daarvoor een dikke stapel boeken retour.

De oplaag is uiteindelijk 100 stuks geworden, en met bijna 80 vooruitbetaalde boeken valt de deuk in het spaarvarken gelukkig mee!

 

Een van de projectauto's (Double Six Insignia) is rond de feestdagen verkocht, ik had méér manke roofkatten verzameld dan m'n vrije tijd aankon. 

Doorslaggevende argumenten voor de verkoop: daarna had ik nog steeds een Insignia én een V12, da's voorlopig voldoende... :P

 

Met het boekproject ten einde én een tweetons blok aan het been verkocht is er langzaam meer tijd (en niet onbelangrijk: geld) voor de laatste aanwinst.

Net als onze ZZZ zal ook deze aardig wat onderhuidse mods & upgrades ondergaan... Interieur en exterieur worden gerestaureerd in 'af fabriek'-conditie, uit het zicht worden onderstel, inlaat-/uitlaat-/brandstofsysteem, elektronica én de versnellingsbak vervangen of verbeterd. Tot nu toe heb ik m'n tijd vooral geïnvesteerd in research en het afstruinen van de interwebs voor onderdelen, met een set gebruikte BBTB's en vergrote luchtfilterhuizen als laatste aanwinst. Ook met een V12 kan er altijd nog een schepje bovenop! :petje:

 

31850352100_6ffee1e5bc_z.jpg

 

Met dank aan de brexit is de pondkoers aantrekkelijk genoeg geworden voor een forsere investering: de antieke 3traps automaat vervangen door een Getrag handbak met 5 versnellingen. :rolleyes:

 

Wordt vervolgd!

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Op 17-1-2017 om 15:51, pimgmx zei:

Intussen zit mijn werk met het boekproject er bijna op...

Dat heeft een héél bijzonder - en totaal onverwacht - staartje gekregen...

 

Dankzij het via-via-netwerk is m'n boek terechtgekomen bij Jim Randle (foto 1), de voormalig Chief Engineer en naast de XJ40 bijvoorbeeld ook verantwoordelijk voor supersportwagen XJ220 en het XJ-S Group A raceprogramma.

Vandaag als ultieme kers op de boekenpudding is ook Sir John Egan (foto 2), toenmalig CEO van Jaguar, van leesvoer voorzien.

 

Beide heren waren er mee in hun nopjes, ik had geen groter compliment kunnen krijgen!

 

32073802434_3b09f00144.jpg

 

32918888845_eb5fb69275.jpg

  • Like 6
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

IMG_4244.thumb.JPG.559cd619cb76b87091234f2e5f7c6a73.JPG

Op weg naar een weekendje Hamburg, klaar voor de konvooirit met vrienden uit de Midlands en uit Nederland.

Moet de wensdroom van iedere pomphouder zijn: drie van die dorstige karren (de blauwe is een V12) op een rij...

 

_1PS0744.thumb.JPG.f84848cd3b5ebbedab4a93f193454c43.JPG

Een gevalletje WTF?

Met een kleine dertig auto's een traditionele bruiloft ge-gatecrasht, en ja, we staan ook allemaal afzonderlijk in het gastenboek... :blink:

 

_1PS0892.thumb.JPG.612ec5fe6bed53c5643d720a9eadfd9a.JPG

Met een "car of the show" op zak was het tijd voor wat anders dan pils, 

Vieren in stijl met een IPA gebrouwen door een goede kennis.... 

 

Na een half jaar stilstand (minus de Oranjetoer) 1000 km gereden zonder ook maar één hickup, m'n preventief onderhoud is niet voor niets geweest!

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
5 minuten geleden, pimgmx zei:

wensdroom van iedere pomphouder zijn: drie van die dorstige karren

De tankauto die nét het terrein komt opdraaien is zeker van de foto gevallen :schater:

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 1 maand later...

We zijn bezig met een nieuw project...

Onze ZZZ is simpelweg te saai in z'n betrouwbaarheid, dat geldt ook voor de S8.

De mintgroene XJ heeft bijna geen to-do-lijst meer, dus tijd voor een nieuwe klus. (met nog maar 2 gammele roofkatten te doen :hypocrite:

 

Dat project wordt voor de verandering een paar maatjes groter dan een vierwieler!

Onze harige vrienden kunnen binnenkort dus vol aan de bak, alleen mogen ze anderssoortige pakjes gaan inspecteren: verhuisdozen in plaats van voorverpakte auto-onderdelen...

 

IMG_5666.thumb.JPG.fd0250cf082a4f3e6fcb7546a93e126f.JPG

Link naar reactie

^^ de visumaanvraag loopt, Jurgen. 't Lijstje aan inentingen lijkt mee te vallen... :hypocrite:

 

^ waarheen: ruim zuidoostelijk van ons huidige domicilie, Maurits.

^ waarvoor: meervoudige autostalling plus dito werkplaats aan huis... Én omdat het huidige woonproject net zo saai is geworden als de daily: tijd voor een nieuwe klus!

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • Administrator

Klinkt bekend. Als er wél natuur, bereikbaarheid en een goede bruin fruitdistribiteur aan te pas moeten komen, op de huizenmarkt je gulden een daalder waard moet zijn, andere immigranten een pré zijn en een fraaie dorpskern vooral géén criterum is kan ik jullie Nuland van harte aanbevelen :-).

  • Like 1
Link naar reactie
50 minuten geleden, Scorpion zei:

...hoe zuidelijk je uitkomt...

All will be revealed, all will be revealed, Roger!

Hint: geen excuses meer voor afwezigheid bij Limboritten... :hypocrite:

 

32 minuten geleden, 2.5si zei:

...een goede bruin fruitdistribiteur aan te pas moeten komen, op de huizenmarkt je gulden een daalder waard moet zijn, andere immigranten een pré zijn...

 

Verleidelijk, Maurits, verleidelijk...

We hebben zéér concreet iets op 't oog, maar als die bubbel onverhoopt barst kunnen we alsnog vernulanden. :cool:

Korte samenvatting: een megaproject qua knutselen (voor de goed verstaander: vergelijkbaar met de staat waarin m'n 1e Jag was bij aankoop), stallingscapaciteit voor al het blik (and then some), ruimte voor een échte werkplaats en natte/droge horeca op kruipafstand...

 

Wish us luck...

 

22 minuten geleden, Ruud_19 zei:

...niet verder dan Stramproy...

Ik heb je toch regelmatig in horeca ten zuiden daarvan gespot, Ruudmans...

  • Haha 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.