Ga naar inhoud

Europatour editie II: Frankrijk september 2012 uitgesteld wil graag eigen baasje worden.....


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

BELANGRIJKE MEDEDELING!

De rit voor 2012 is verplaatst naar 2013.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/13216-europatour-editie-ii-7-tm-15-september-2013/

Editie I is inmiddels achter de rug (reactiestopic HIER), Editie II is inmiddels in voorbereiding smile.png.

De rit van 2012 zal van 1 t/m 7 september 2012 gaan plaatsvinden. Mocht je dus dit jaar graag mee hebben gewild maar door tijd etc. niet in de gelegenheid zijn, dan heb je nu ruimschoots de mogelijkheid om deze week vast vrij te houden graduated.gif.

Waar gaan we zoal o.v.b. heen (of beter gezegd... óverheen)? Een kleine opsomming:

Kleine St. Bernard

Grote St. Bernard

Col du Galibier

Col d'Iseran

Col de la Bonette

Col d'Agnello

Col de Turini

Col de Madelaine

Alpe d'Huez

Dag 1 begint in Chamonix (als we daar bijtijds aankomen, kunnen we de Mont Blanc nog op cold.gifhappy.png), de rustdag is waarschijnlijk ergens in de buurt van Monaco en eindpunt mogelijk Megève, van waaruit het weer makkelijk is om richting Nederland te rijden. Hoofdzakelijk zullen we dus in Frankrijk rijden, maar ook West-Zwitserland en Noord-West Italië zitten in enkele routes.

Bij minimaal 10 aanmeldingen, gaat deze rit door. Gezien de aanmeldingen voor editie I, mag dit geen probleem zijn laugh.png.

Heb je interesse, geef dat dan vast aan, kan ik weer een kleine inventarisatie maken en zien of er voldoende belangstelling voor is.

Paar sfeerimpressies:

alpes2007%20449.jpg

Kleine St. Bernard

7071879_l.jpeg

Grote St. Bernard

escapade-moto-col-Bonette--col-Cayolle--Valberg--9-.jpg

Col de la Bonette

tg-col-de-turini-road.jpg

Col Turini

VOORLOPIGE AANMELDINGEN/INTERESSE (max 20. auto's):

01 BMW-Z-CSi

02 Jos

03 Gersh

04 Snaatje

05 MarcoMarjon

06 Ferry76

07 GuidoK

08 Eddo61

09 Moozz

10 Zetti

11 Lady & Co

12 aad-z3

13 grutto28

14 Individual

15 Mohikaan (zonder hem is de club niet compleet, dus je hebt geen excuus Henk graduated.gif)

16 Gessel

17 pl0xx

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 1
Link naar reactie

Grappig, speelde zelf met het idee weer eens een tocht langs de mooiste franse Canyons te doen.

Gorge du Ardeche ligt buiten de route, (bij Valence) maar als je Route Napoleon opneemt zou je Gorge Du Daluis met rode rotsen (Castelane-Nice)

en of Gorge du Verdon (20 km, soms 300m diep) erbij kunnen doen. (Castelane -Manosque - Aix an provence)

Deze laatste kun je ook te voet, langs de rivieroevers doen (ca 5 uur, maar indrukwekkend) maar dat is een ander soort vakantie.

In dat gebied, (Les Alpes Haute Provence en de Provence), heel veel bezienswaardigeheden en het La Douce France sfeertje. :thumbup:

Gebied / steden is eigenlijk te interessant om er alleen maar door heen/langs te rijden.

Link naar reactie
  • Administrator
Grappig, speelde zelf met het idee weer eens een tocht langs de mooiste franse Canyons te doen.

Mooi, mag ik je dan als mede-organisator noteren? :thumbup:

  • Like 1
Link naar reactie
..............maar dat is een ander soort vakantie.

In dat gebied, (Les Alpes Haute Provence en de Provence), heel veel bezienswaardigeheden en het La Douce France sfeertje. :D

Gebied is eigenlijk te interessant om er alleen maar door heen te rijden.

Mee organiseren is geen probllem,

Kan me voorstellen dat als ik in september alle passen van zwitserlamd heb gezien, er geen behoefte is om zo'n zelfde tocht en jaar later weer eens te doen.

Maar daar zouden we eens over kunnen :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Ja, dan merk je dat je een dagje ouder wordt hè :thumbup: :D

Ik heb al wat routes in elkaar geknutseld voor editie II en bekeken met Street View. Passen en omgeving zijn volledig anders dan wat er in Zwitserland & Italië wordt bereden.

  • Like 1
Link naar reactie
Ja, dan merk je dat je een dagje ouder wordt hè :thumbup: :D

Denk je dat jij volgend jaar geen voettocht (met wat klimmen en klauteren) meer kan maken?

Of de Ardeche (zie foto) af kan kanoen (ca. 7 uur) ?

ardeche.jpg . . . ardeche2.jpg

Valt reuze mee!

Link naar reactie
  • Administrator
Gorge du Verdon (20 km, soms 300m diep) erbij kunnen doen. (Castelane -Manosque - Aix an provence)

En veel relatief goede en toegankelijke wijnboeren, restaurants, etc.! :thumbup:

Link naar reactie

Voel hier een nieuwe titel aankomen "EuropaMeister" :thumbup:

Ik heb altijd interesse maar kan zo vroeg nog niet beslissen...... Ik sta zelfs nog op de reservelijst voor Europatour I omdat ik het nog niet kan overzien....... :D

Link naar reactie

Ik voel het al aankomen Nadia... dit moet toch voldoende ruim van te voren zijn om mijn kids te stallen? ;-)

Als Rob het nu even in het goede weekend planned (en wij de Z3 nog hebben) gaan wij ongetwijfeld mee!

Link naar reactie

Zuchttt.... 2012.. :rolleyes:, wie weet staan er dan wel andere plannen voor de deur.. :), maar even kijken wat dat jaar gaat brengen.

De interesse is er zeker! :D

Link naar reactie
Ik voel het al aankomen Nadia... dit moet toch voldoende ruim van te voren zijn om mijn kids te stallen? ;-)

Als Rob het nu even in het goede weekend planned (en wij de Z3 nog hebben) gaan wij ongetwijfeld mee!

<_< Precies! Zal nou toch wel lukken lijkt me...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Een van mijn motto's is "een goede voorbereiding is 90% van het succes"

Maar is een tour 1,5 jaar van te voren gaan plannen niet wat erg vroeg?

Helemaal als de eerste editie nog niet eens is verreden?

Of heb je serieus mensen die nu al weten wat ze in september 2012 gaan doen? :thumbsup:

Link naar reactie
  • Administrator
een tour 1,5 jaar van te voren gaan plannen niet wat erg vroeg?

Als je enig besef zou hebben van wat voor tijd en werk er dit jaar in een vrij korte tijd in is gaan zitten, niet. Met name geschikte overnachtingslocaties vinden voor een dusdanig grote groep was een crime. Vandaar dat ik er eerder mee wil gaan beginnen.

Of heb je serieus mensen die nu al weten wat ze in september 2012 gaan doen?

Misschien niet, maar diegene die interesse hebben, kunnen al wel vast hier rekening mee houden :thumbsup:

Link naar reactie
Wel benieuwd of de 2 liter dat trekt....

Na de 2011-editie weet ik het. Het lukt vast wel, alleen ietsje trager dan de rest. Da's vooral irritant voor hun, niet voor ons. Ik ben benieuwd welke M als eerste - bij een uit pure frustratie verkeerd uitgevoerde inhaalmanoeuvre - het ravijn in duikt... :blink:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Maak daar maar 3 auto's van :newblush: Wel benieuwd of de 2 liter dat trekt....

Hey Remco,

Ik schat zo in dat het in september 2012 goed weer is in Frankrijk; dus gaan we met de roadster en niet met de Mmmmm (dat is de 'deal'), of zou Marco ons dan toch met twee auto's inschrijven :harhar: .

Marjon

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.