Ga naar inhoud

Europatour editie II: Frankrijk september 2012 uitgesteld wil graag eigen baasje worden.....


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

Wordt het sowieso de 1e week van september 2012 of komt er nog een poll?

Moet anders weer keuze's maken voor de vakantie volgend jaar net zoals dit jaar voor Italië.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...
  • Administrator
Ik ben benieuwd welke M als eerste - bij een uit pure frustratie verkeerd uitgevoerde inhaalmanoeuvre - het ravijn in duikt... :P

Het bleek uiteindelijk een Porsche 911... <_<

De hele club heeft, op voor zover ik weet 1 na, Editie I zonder schade overleefd :thumbup:

Wordt het sowieso de 1e week van september 2012 of komt er nog een poll?

Ik las nog even een korte poll in :thumbup:

Link naar reactie

Voor mij geldt hetzelfde, zou deze rit niet willen missen na de afgelopen week! Overigens gaat een 2.0 best wel ok mee, al moet je het gas iets harder vinden (toch Aad?). Schrijf mij dus maar alvast voor zeker op! Heb hem al in mijn agenda gezet :thumbup: Ik hoop tegen die tijd misschien zelfs een ander speeltje te hebben om mee te nemen.

Link naar reactie
  • Administrator

Heb alvast maar even een lijstje gemaakt. Voorlopig houd ik weer 20 aan als maximum. Op zich niet zo'n probleem om met meer auto's te gaan rijden (ging dit jaar ook super) maar vanwege het aantal beschikbare kamers in 1 hotel.

D'r komt nog wel even een kleine poll mbt de data, vooralsnog houd ik september aan als richtperiode.

Edit: als de hotels meerdere kamers beschikbaar hebben, dan wordt het aantal uiteraard verhoogd!

Link naar reactie
  • Administrator
aardig van je mij in het lijstje te zetten maar september is voor mij een absolute NoGo.

Da's afmelding 1. Kijken hoe lang het duurt voordat er een PM komt met "zet mij toch maar weer op de lijst" :harhar:

Link naar reactie

Ha, ha, ik zie dat de Alpe d' Huez op het programma staat.

Het forum mag zich gelukkig prijzen sinds verleden week(!) aangaande deze berg een deskundige, in het midden te hebben :thumbup:

De berg is vrij solitair. Je rijd pal op een muur af.

Vlak er voor, ga je naar links en omhoog en begint de pret.

Voor autos is het een makkie!!!!

De weg is heel breed, Haarspeldbochten kunnen in de 2e versnelling genomen worden en de weg is uiteraard beklad met (vooral nederlandse) teksten.

De oprit is 15km lang. Boven hangt het finishdoek er nog.

Onderweg heel veel wielrenners. Op de top een klein terras met vnl blije/trotse nederlanders die het gehaald hebben en met hun jaloersmakende afgetrainde lichamen, hier allemaal achter een grote pul bier zitten.

Er zijn alleen tosties en sandwiches verkrijgbaar. Er blijkt boven een heel skigebied te zijn met veel hotels en liften.

Dan de afdaling aan de andere kant:

Die is 20 km (5 km langer) en zou dus minder sterk moeten hellen.

Helaas, de weg gaat eerst nog veel verder om hoog, over een hoogvlakte (mooi landschap) naar een nog hogere berg. Vandaar heel steil (soms 9%) naar beneden.

Probleem: de hele weg is heel slecht, heel smal en heeft diepe uithollingen overdwars om regenwater af te voeren. Voor een verlaagde auto dus niet te doen!

Na 8 km overwoog ik heel sterk om teruig te keren!!!!

Toch maar voorzichtig door gegaaan, maar zal dit nooit meer doen.

En de wielrennenrs dan?

Het is een Finish, dus als ze boven zijn stappen ze in de volgauto en laten zich lekker over de reeds afgelegde route terug rijden.

A propo:

De weg van Alpe d' Huez naar het Z.O. k gelegen Briancon (D1091 = ca. 70 km) is heel mooi :wave: . Briancon is een prachtig oud ommuurd stadje, dat zeker aangedaan kan/moet worden tijdens een stop of overnachting.

briancon02.jpg - briancon01.jpg

Link naar reactie
  • Administrator
Dan de afdaling aan de andere kant:

FF gecheckt... Wees gerust, die had ik al niet in mijn voorlopige Tyre files opgenomen :unsure:

@ Gessel: Jullie staan er bij <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.