Ga naar inhoud

Europatour editie II: Frankrijk september 2012 uitgesteld wil graag eigen baasje worden.....


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ehhmm, was jij niet degene die mij op straffe van een permaban dringend verzocht om de rit in het voorjaar te laten plaatsvinden zodat je meekunt, op basis daarvan had ik je erbij gezet :lol:

D'r komt nog een polletje, dus we zullen zien waar de voorkeur naar uitgaat <_<.

En gezien je aan-/afmeldgeschiedenis van afgelopen editie laat ik hem dan liever tussen 2 [ s] [ /s] blokjes staan dan dat ik straks wéér alles opnieuw moet typen.

Maar goed, je meldt je zelf maar weer aan als je toch blijkt mee te kunnen, scheelt mij weer wat werk :D

Je bent toch niet je gevoel voor humor verloren hoop ik hè :unsure:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Inmiddels Tyre opgestart en de nodige Cols als routepunt gemarkeerd. 't Zijn er nogal wat dus dat wordt uitzoeken de komende dagen :thumbup:

Link naar reactie

Wil me nergens mee bemoeien :thumbup: , maar als je Briancon in de route opneemt, dan aan de Noord-Oostzijde passeren, richting Italie.

Daar is langs de doorgaande weg een groot parkeerterrein (Champ de Mars) vanwaar je zo de mooie oude ommuurde (Werelderfgoed) stad inloopt voor een koffie, lunch of ander pauze.

Noot: Brianco is best groot, het oude gedeelte ligt boven op de berg. (Kijk maar hoe de N94 zich om de stad kronkelt)

Alle latere uitbreidingen zijn tegen de hellingen gebouwd.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • Administrator

De weg van Alpe d' Huez naar het Z.O. k gelegen Briancon (D1091 = ca. 70 km) is heel mooi wub.png . Briancon is een prachtig oud ommuurd stadje, dat zeker aangedaan kan/moet worden tijdens een stop of overnachting.

Als ik nou Briançon eens als rustdag inplan... :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

Even een kleine update:

Ben inmiddels bezig om de dagroutes uit te zetten. De bedoeling is om de overnachtingsplaatsen al te bepalen en ergens in maart even in de auto te springen om naar het gebied te rijden en te kijken of het wat is (mits de sneeuw weg is dan...). Dan ergens in juni/juli weer de gehele route voorrijden om er ook voor dit jaar weer voor te zorgen dat het allemaal berijdbaar is :lol:.

't Is wel andere koek dan Zwitserland/Italië 2011, ten eerste omdat ik er ooit 1x ben geweest in het gebied en ten tweede omdat ik nu met Streetview het e.e.a. kan bekijken wat wel erg tijdrovend is.

Mochten er mensen zijn die, net zoals Henk, suggesties hebben... let me know!

Link naar reactie
  • Administrator

Update:

Gezien de prettige ervaringen met de Italiaanse hotels afgelopen zomer, zullen we op de rustdag weer een hotel hebben in Italië, ditmaal tegen de grens met Frankrijk aan ^_^

Link naar reactie

Hallo,

Vorig jaar was ik enthousiast maar kon ik niet mee. Dit jaar ben ik weer enthousiast en ik zal kijken of het nu wel kan.

Ik vroeg mij af, kan iemand ook een kostenindicatie geven? Bijv. Gebaseerd op vorig jaar? Het liefst incl en excl brandstof.

Bvd.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.