Ga naar inhoud

Europatour editie II - 7 t/m 15 september 2013


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Editie II gaat vanuit Oostenrijk dwars door de Dolomieten over alle grote en mooie bergpassen aldaar. Van daar rijden we richting bovenkant Gardameer en steken we door langs het Lago di Como naar het Lago Maggiore waar we zullen eindigen. Met name van de Dolomieten naar het Lago di Como zullen we over prachtige bergwegen rijden die (nog) niet bij het grote publiek bekend zijn.

Zaterdagochtend rond 9u zullen we weer vertrekken vanuit Venlo (vd Valk). Mocht je daar van vrijdag op zaterdag willen overnachten, reserveer dan tijdig je eigen kamer. Ik zal kijken of ik een korting kan bedingen, kom hier nog even op terug.

Zondag hebben we een rustdag omdat de route naar Sudtirol vrij lang zal zijn. Tijdens deze rustdag kun je eventueel (nogmaals) de Gavia en Stelvio rijden of plaatsen als Bolzano & Merano bezoeken.

Maandag komen we aan in Cortina d'Ampezzo. Een van de mooiste wintersportdorpen in Italie. Hier vind je onder andere de skischans uit de James Bondfilm "For Your Eyes Only", het pleintje met bloemenwinkel en Piz Tofana, een kabelbaan naar een fantastisch uitzichtpunt over de Dolomieten. Hier zullen we in principe de woensdag een rustdag hebben omdat donderdag ook een wat langere rit op de planning staat. Dinsdag maken we een van de mooiste ritten die als combinatie van bergpassen mogelijk is (al zeg ik het zelf :rolleyes:). Mochten de weersomstandigheden er op duiden dat het qua weer beter is om op woensdag te rijden ipv dinsdag, dan kunnen we dit eventueel omwisselen.

Donderdag rijden we naar een dorpje in de buurt van Caldenazzo, even boven de Noordkant van het Gardameer.

Vrijdag vertrekken we richting San Pellegrino Terme, een dorpje even boven Brescia van waaruit we zaterdag vertrekken langs het Lago di Como, Lago di Lugano en eindigend in (hopelijk, nog even ovb) Cannobio.

Voor deze rit houd ik het maximum aantal auto's op ca 30. Schrijf je dus snel in, hij gaat nog uitdagender worden dan 2011!

20% aanbetaling, en gelijk dus definitieve bevestiging van deelname, is uiterlijk 15 april gewenst. Iedereen heeft hierover inmiddels een mail ontvangen. Mocht je deze NIET hebben ontvangen, laat het mij dan z.s.m. weten.

Blauw = Aanbetaald
Groen = Volledig betaald

01 - [2] BMW-Z-CSi (Rob & Richelle)
02 - [1] Individual (Jeroen)
03 - [1] Lady&Co (Hans)

04 - [2] Pearley Z3 (Frans & Birgit)
05 - [1] GuidoK (Guido & Laptop)
06 - [2] Mohikaan (Henk & Henri)
07 - [2] Moozz (Jordy &
Ed)
08 - [2] Ferry76 (Ferry & Marianne)
09 - [2] gessel (Cock & Jacqueline)
10 - [2] Eddo61 (Eddo & Christel)
11 - [2] Scorpion (Roger & Jacqueline)
12 - [1] JK-Z4-3.0i (Jurgen)
13 - [2] Redzed (Dimitri & Patricia)



VOORLOPIG SCHEMA:

Zaterdag 7 september 8.50u 824km
Vetrek vanuit Venlo naar St. Leonhard in Passeirer
Passen: Fern, Rombo

Zondag 8 september
Rustdag St. Leonhard in Passeirer
Optie bezoek Merano/Bolzano of de passen Tonale, Gavia, Stelvio/Umbrail

Verblijfhotel Hotel Passeirerhof (Spa & zwembad)
hpzwembad1.jpg

hpzwembad3.jpg

Maandag 9 september 5.20u 285km
Vertrek vanuit St. Leonhard in Passeirer naar Cortina d'Ampezzo
Passen: Jaufen, Pennes, Nigra, Costalunga, Pordoi, Falzarego

Dinsdag 10 september 5.15u 295km
Rondrit Dolomieten
Passen: Cibiana, Duran, Staulanza, Fedaia, Sella, Gardena, Valparola, Cimabanche, Tre Croci

Woensdag 11 september
Rustdag Cortina d'Ampezzo
Optie bezoek Tofana di Mezzo of Tre Cime

Verblijfhotel Mirage in Cortina d'Ampezzo (Spa, Golf & zwembad)
esternonott_61e53027.jpg

piscina_97e54p9u.jpg

Donderdag 12 september 6.00u 339km
Vertrek vanuit Cortina d'Ampezzo naar Vattaro (Caldonazzo)
Passen: Giau, Franche, Cereda, Rolles, Valles, San Pellegrino, Manghen, Gobbera, Brocon

Overnachtingshotel Alpenrose in Vattaro (Spa & zwembad)
_dsc1919.jpg

alp_6.jpg

numero9-100.jpg

Vrijdag 13 september 5.20 269km
Vertrek vanuit Caldonazzo naar San Pellegrino Terme
Passen: Bondone, Cadino, Croce Dominii, Vivione, Presolana, Crocetta

Overnachtingshotel Bigio in San Pellegrino Terme
albergo1.JPG

497711.jpg

Zaterdag 14 september 3.50u 208km
Vertrek vanuit San Pellegrino Terme naar Cannobio
Passen: San Marco, Monte Ceneri

Overnachtingshotel Patrizia in Cannobio (Spa & zwembad)
cannobio2.jpg

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 1
Link naar reactie

Goed... meer dan een jaar van tevoren, dus met alle mogelijke voorbehouden en slagen om de arm wil ik wel zeggen dat ik graag weer mee zou gaan. :)

Ik ben overigens benieuwd wat er mis is met de combinatie september en Frankrijk. Zouden die mensen in maart of december wel in Frankrijk willen slapen? :unsure:

Dat hotel in Cannobio vond ik vorige keer nou juist de minste van de drie (ik word nog wel eens badend in het zweet wakker na een nachtmerrie over de onwaarschijnlijk smerige koffie bij het ontbijt), maar goed... ik heb wel vaker een afwijkende mening. :P

aangepast door Individual
Link naar reactie
  • Administrator
Dat hotel in Cannobio vond ik vorige keer nou juist de minste van de drie (ik wordt nog wel eens badend in het zweet wakker na een nachtmerrie over de onwaarschijnlijk smerige koffie bij het ontbijt)

Voor zover ik weet ben je de enige, maar baseer je je mening dan puur op die bak koffie? Je moet ook geen "café" bestellen in Italië, dat is overal namelijk slootwater... ;)

Link naar reactie

Het was gewoon de koffie die bij het ontbijt beschikbaar was, niet iets wat ik besteld had. Waarschijnlijk zat het al enkele uren in de ketel. :sSic_sick: De koffie die ze serveerden als je het aan de bar bestelde was trouwens prima.

En nee, de koffie was niet het enige. Het was er lastig parkeren in zeer smalle vakken. Ik vond het avondeten niet zo lekker (puur persoonlijk, want ik hou gewoon niet van blauwschimmelkaas). Het was het enige hotel zonder gratis wifi. Het was erg warm in de kamer en de deuren konden 's nachts niet open blijven staan (want mijn kamer was op de begane grond, direct aan de straat).

Nou ja, laten we er niet te lang bij stil blijven staan, ik wil er geen zeurderig verhaal van maken. Je vroeg ernaar, dus ik licht het even toe. Het was best een goed hotel en ik heb het sowieso de hele week prima naar m'n zin gehad. Ik ben alleen net wat minder lyrisch over dit hotel dan anderen.

aangepast door Individual
Link naar reactie
  • Administrator

Had jij geen airco dan? Als ik me niet vergis hadden alle kamers airco. Wifi klopt, maar dat hadden vrijwel alle hotels aan het Lago tegen betaling die ik heb bekeken, zal wel met de buurt te maken hebben.

Enne... Blauwschimmelkaas? Heb je wel aan de goeie tafel gezeten, want kan me geen blauwschimmelkaas herinneren :unsure:

En och, dat parkeren ging prima hoor! ;)

http://db.tt/FIWTn8Pe

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Count us in !!! :punk::guitar::thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

xxxLLLL heb ik nog niet kunnen vinden :groupwave:

Dan knippen we wel een paar gaten in een vuilniszak met trekkoord... :P

Link naar reactie

Oh gut, dat gaat natuurlijk weer zo'n weekje worden van terrasjes onderweg, lekker eten, drinken en naborrelen tot in de kleine uurtjes.

Onder protest schrijf ik me toch maar in.

  • Like 1
Link naar reactie

@Rob: aha, vandaar dat je naar het superhotel vroeg! Ik dacht dat je er samen met Richelle even tussenuit wilde. Zet ons er voorlopig maar bij, het is nog ver weg inderdaad. Ik begrijp trouwens ook niet wat het probleem is met de combinatie overnachting + Frankrijk + september. Maar dat kan iemand vast nog wel uitleggen.

Link naar reactie
  • Administrator

Maar dat kan iemand vast nog wel uitleggen.

Euuhh, volgens mij hebben jullie daar samen met Arno & Christel eens iets van gezegd? :sCo_unsure:

Wat het punt schijnt te zijn, is dat de Fransen niet zo vriendelijk meer zijn voor toeristen na het hoogseizoen. Maar wees allen gerust, overnachten doen we in Italië en wellicht nog in Oostenrijk. Frankrijk/Zwitserland sowieso niet. Wil niet zeggen dat we daar niet doorheen komen overigens... :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

Oh gut, dat gaat natuurlijk weer zo'n weekje worden van terrasjes onderweg, lekker eten, drinken en naborrelen tot in de kleine uurtjes.

Nee, eerder verdwalen in tunnels en wachten tot de laatste is gearriveerd nadat het eten allang op is en we inmiddels uitgeborreld zijn en het tijd is om naar bed te gaan :sFun_whistle:

Link naar reactie
  • Administrator

Don't worry, mogelijk alleen een stukje Oostenrijk. :)

Tenzij je nog in Italie over de autostrada wilt rijden...

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Jazeker schrijf ons er maar bij all-in (2x), weliswaar onder voorbehoud, misschien heb ik dan de Z3 niet meer of misschien wel een Z4 of Z8 :clapping:.

Mooi op tijd zeg ik kunnen we er rekening mee houden :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.