Ga naar inhoud

Klokkies topic


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Ik kijk idd vrijwel nooit op mijn horloge hoe laat het is, het is gewoon een sierraad zoals ik al schreef (de enige voor mannen, vind ik, overigens)

je kijkt toch ook niet op je trouwring om te zien of en wanneer je getrouwd bent? ?

Link naar reactie
1 hour ago, haroldv said:

...... werkelijk geen besef van de hoe, wat en waar. Het was voor mij vooral een emotionele aankoop, na jaren zoeken..en je dan niet verdiepen in de techniek...hmmmm...hahaha

Heb nooit wat met horloges gehad, maar ben dus de laatste weken bezig om een verzamelingetje op te zetten.

Streven is ca. 6 horloges, waarvan 4 originele, midden segment, 2e hands (Catawiki+Marktplaats)     en 2 mooie, kwalitatief goede replicas van topmerken (geen Rolex:P!!!).

Sta versteld van het aanbod aan merken, modellen en kleuren in het midden en hogere segment (om van budget segment maar niet te spreken)

Link naar reactie
1 hour ago, mohikaan said:

Heb nooit wat met horloges gehad, maar ben dus de laatste weken bezig om een verzamelingetje op te zetten.

Streven is ca. 6 horloges, waarvan 4 originele, midden segment, 2e hands (Catawiki+Marktplaats)     en 2 mooie, kwalitatief goede replicas van topmerken (geen Rolex:P!!!).

Sta versteld van het aanbod aan merken, modellen en kleuren in het midden en hogere segment (om van budget segment maar niet te spreken)

Immi is niet mijn ding, daarbij zijn originelen best waardevast. En 6? Zondag rustdag? ?

Link naar reactie

Imitaties zou ik ook laten liggen want de enige die je voor de gek houdt ben jezelf. En de mensen die het belangrijk vinden welk merk klokkie om je pols hangt... zijn het überhaupt niet waard om voor de gek te houden.

Ik zou ook geen 4 (of 6) middensegment horloges kopen maar 1 mooi horloge (gebruikt) van een duurder gevestigd merk, wat goed onderhouden is en geserviced is. Dat is solidere investering. Misschien 2 horloges als je een wat sportiever model wilt en een wat stijlvoller model bij wat stijverige gelegenheden.

Maar goed, er zijn ook mensen die enorme collecties aanleggen die een hele andere mening zijn toegedaan. Ieder z'n hobby denk ik dan maar.

Link naar reactie

Je koopt al nieuwe horloges voor 25 Euro

Voor een beetje kwaliteit ben je minimaal 100 Euro kwijt.

 

Midden segment noem ik (maar dat is persoonlijk). 800-1500 Euro nieuw..

Zoals gezegd wil ik een verzamelingetje aanleggen van ca. 6 goede, maar verschillende  klokkies. Mijn budget is ca. 1500 Euro

Ik kom er eerlijk voor uit en schaam me er niet voor,  dat ik geen 6x 4000 Euro = 24.000 Euro te besteden heb (Sommige topmodellen kosten > 10K).

Maar sommige topmodellen zijn bloedmooi.    Mag ik zo iets moois niet aan mijn pols hebben?

Dus ik koop enigszins verdrietig dan maar vier 2e hands klokjes uit het middensegment en 2 replica's uit het hogere segment.

Voor de replicas kies ik expres uit merken die bij het grote publiek onbekend zijn

Ps. Zal, per definitie, zeker geen 6 replicas kopen.

 

Ps, Op Catawiki gaan horloges van 10K onder de hamer

Veel forummembers kopen hun auto op MP, Ebay, autoscout etc.

Link naar reactie

leuke site, geeft meteen aan dat er verschillende definities van midden segment bestaan...pfff...horloge's van 350.000 USD.

En mijn favoriete merk...staat er niet eens bij. ...;-(

 

@mohikaan: doe altijd lekker wat jij wilt, doe ik ook, ook al hebben we een andere mening (ik zou dan 1 originele kopen van 1.500euro) over klokkies, we hebben gelukkig dezelfde voorkeur voor auto's..;-)

 

 

Link naar reactie

Catawiki niet te vertrouwen? Op dit prijsniveau lijkt het me niet relevant.

Voorbeeld: Dit was onlangs mn eerste aankoop. http://veiling.catawiki.nl/kavels/3789797-sector-golden-eagle-chronograaf-valjoux-7750-polshorloge-1995

Had er liever minder voor betaald, maar er waren nog 27 andere geinteresseerden.

 

:rolleyes:Te veel betaald?   Niet mooi,  replica? .

Ben er tevreden mee.     Elke gek zn gebrek  :rolleyes:

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Als je echte mooie horloges wilt zien bij een wereldwijde site ga naar "Antiquorum' pas op opcenten kosten 25%. Technische juweeltjes om van te kwijlen. Er zijn erbij die mooier zijn dan een pas gepoetste M.

 

Link naar reactie

Ik heb een hele mooie originele casio edifice red bull F1 versie, misschien niet "top of the bill" zoals hierboven maar wel iets aparts:) en niet makkelijk meer te vinden

aangepast door Bambam
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Mijn klokje, voor afstuderen gekregen van mijn ouders - een toch al wat oudere Omega Speedmaster Day-Date.

Héél erg blij mee elke dag dat ik hem draag!

 

OMG1857.JPG

Link naar reactie

En wat voor horloge is dat dan?

Ik bedoel als ik zo naar dat plaatje kijk, kan het bijna elk zwart klassiek horloge zijn met stalen band.

Dan draag ik misschien wel hetzelfde horloge...Ik heb ook een zwarte wijzerplaat en stalen band :clown:

 

Maar hij moet dus op tijden ook wit zijn? dan wordt het lastig. een soort van kameleon horloge....

 

Ingewikkelde manier om te vertellen wat je klokkie is hoor.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.