Ga naar inhoud

Moderator team opschonen ?


Marvin

Moderator team opschonen ?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef uw mening over het Moderator Team !

    • Ja ; opschonen !
      23
    • Nee ; is prima zo !
      22
    • Kweetnie; ken ze nie; doen ze !?!
      3


Aanbevolen berichten

Misschien toch wel aardig om een poll te starten.

Kunnen de admin's ook wat mee. :blink:

Het moderator team ! :lol:

ChrisXL

Huub

Ivodl

Marvin

Napoje

Not2Fast

Pierrez101

Rob

Moet hier de bezem door of niet !? :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zou de mods die echt nooit meer komen of 2 postings per kwartaal doen wel "eervol ontheffen uit de functie".

Je kunt altijd afspreken dat als ze wel weer meer tijd hebben, dat ze gewoon weer modje worden.

En 1 of 2 fanatieke forummembers met een beetje ICT kennis vragen of ze willen modereren. Je hoeft ze qua rechten niet gelijk veel te geven bij twijfel.

Link naar reactie

Ik ben het met Jacqueline eens. (heb dan ook "ja" gestemd). Om als moderator te kunnen "moderaten" moet je toch wel (laat ik eens voorzichtig doen) een keer per week inloggen en wat posts doorlezen.

Moet een moderator alles lezen? Nee, IMHO niet. Vooral in de handelslounge is het vaak raak, dus daar loont het de moeite. De off topic lounge zou ik gewoon "ongemodereerd" laten, met de vermelding erbij dat leden even de "report" knop gebruiken in geval van members die zich buiten het forumkader begeven.

My 2 cents. Groet, Ruud :blink:

Link naar reactie

Ik kwee nieee

Ik ken de geschiedenis niet en daarmee niet de inspanningen en bijdrage die iemand voor het forum geleverd heeft.

Ik ben wel van mening dat iemand " tijdelijk " even wat minder aanwezig mag zijn als moderator (bv prive redenen)

Aan de huidige moderators kan ik alleen maar vragen :

zijn jullie weinig aangelogged ?

heb je er nog zin in of ebt de zin als moderator voor het forum een beetje weg ?

Geef dit dan aan , en geef het stokje door aan energieke , enthousiaste andere forummers .

Link naar reactie

Ik stem niet omdat ik naar mijn idee simpelweg te kort lid ben om een gefundeerde mening te kunnen hebben.

Wel ben ik benieuwd naar de redenen om hier een poll over te houden. :cooltext: Voldoet het huidige team niet aan de verwachtingen en zijn er dingen die niet goed gaan? En is het dan nodig om het mod-team op te schonen of zijn er andere oplossingen mogelijk?

Ik heb de antwoorden niet en ik hoop dat voor men een stem uit brengt er hier wel goed over nagedacht wordt. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de huidige mod's er allemaal een hoop 'bloed zweet en tranen' in hebben gestoken. :cooltext:

Link naar reactie
Ik stem niet omdat ik naar mijn idee simpelweg te kort lid ben om een gefundeerde mening te kunnen hebben.

Wel ben ik benieuwd naar de redenen om hier een poll over te houden. :cooltext: Voldoet het huidige team niet aan de verwachtingen en zijn er dingen die niet goed gaan? En is het dan nodig om het mod-team op te schonen of zijn er andere oplossingen mogelijk?

Ik heb de antwoorden niet en ik hoop dat voor men een stem uit brengt er hier wel goed over nagedacht wordt. Ik ben er namelijk van overtuigd dat de huidige mod's er allemaal een hoop 'bloed zweet en tranen' in hebben gestoken. :cooltext:

Ik heb de poll gestart om de mening onder de members te horen.

Er zijn wat mod's die niet of nooit meer op het forum actief zijn.

Misschien moeten de admin's daar eens naar kijken als uit deze poll blijkt dat daar behoefte aan is !? :banaan:

En die bloed, zweet en tranen vallen wel mee hoor Ad. :banaan:

Link naar reactie

Tja een moderator op een forum is er in de eerste plaats om te moderaten. Niet vanwege de eer voor alle bloed, zweet en tranen.

Ik heb zelf 3 drukbezochte fora's gehad maar waar je je voor moet hoeden is moderators bij wijze van ere-positie.

Goede mod doet wat nodig is zonder een zogeheten Godmod te worden (zich verheven voelen om dat beetje meer rechten).

Nu zal er hier niet echt veel gemodereerd moeten worden denk ik.

Maar een bezetting waarbij dagelijks minstens 1 mod aanwezig is, zou een prima bezetting zijn.

Link naar reactie

Opschonen is misschien een groot woord, maar ik ben het ermee eens dat wanneer een moderator heel weinig of niet te bekennen is op het forum, je ook geen moderator hoeft te zijn.

Van een moderator mag je verwachten dat hij/zij de moeite neemt om ook tijd te besteden aan het forum. Niet eens zozeer alleen maar tijd voor het "modereren" maar ook meedoen als forummember.

Link naar reactie
Alle mods zijn recentelijk op het forum geweest

Dat zegt nog niet veel, het kan iemands startpagina zijn bijvoorbeeld. Zou gewoon de posthistorie eens bekijken.

Is iemand nu de afgelopen maand even niet vaak geweest of is het al maanden het geval.

En mod-af, wie weet vinden sommigen het zelf ook wel prettig om geen verplichting meer te hebben jegens het forum.

Zou in ieder geval geen poll starten wie mag blijven, bekijk het gewoon functioneel. Iemand die al lang geen bijdrage levert vragen waarom dat zo is en samen overleggen of het moderatorschap moet worden voortgezet.

Democratie is prima maar voor zulke beslissingen kun je beter kijken waar alle partijen het meest baat bij hebben.

Link naar reactie

Mij lijkt dat deze discussie niet los gezien kan worden van wat we met zijn allen verwachten dat een moderator doet. Ik zie het als een taak van een moderator om (onder andere):

- Er op toe te zien dat men zich houdt aan de 10 forum regels

- Kleine foutjes van newbies (als "topic in verkeerde deel forum gepost", waarvoor je bepaalde rechten nodig hebt) te herstellen.

- Tips te geven daar waar nodig (posten van foto's, gebruik van de twee REPLY knoppen)

Dit zijn veelal dingen die gewone members ook kunnen (behalve dan topics verplaatsen) en ook regelmatig door niet-mods gedaan worden.

Maar een taak van een moderator vind ik ook:

- Members wijzen op topic waarin hele discussies over een topic al gevoerd zijn, zodat dit member meteen alle info heeft

- Als vraagbaak dienen (hiervoor zou het goed zijn om moderators toe te wijzen aan een bepaalde lounge, waarvan hij/zij veel kennis heeft)

- Een member met een vraag aan een member met een antwoord koppelen

Ons forum is geen "aggresief" forum als geenstijl.nl of zo. Ook is ons forum niet zo anoniem als andere fora waar ik wel eens kom (op www.eeeuser.com waar dagelijks duizenden mensen inloggen). Tevens ervaar ik dat "de groep" ook zelf goed reageert op buitensporig gedrag (ik herriner me een post van iemand die "wat onderdelen" aanbiedt maar niet vertelt welke :cooltext: ). Dus ik denk dat het met de eerste categorie mod-acties wel los zal lopen.

Waar Chris hierboven naar lijkt te refereren is of "niet gepost" dan ook betekend dat je "beter geen mod kan zijn". Daar zit wel wat in. Je kan iedere dag ingelogd zijn en alle topics gelezen hebben. Er was niks wat je (als mod) moest doen. Je had (als persoon) ook niets toe te voegen/te vragen. Dan heb je mod-taak gedaan, maar niemand die het heeft gezien. Of dat het geval is bij sommigen van de mods hierboven in het lijstje weet ik niet.

EDIT: wie is "Miss Z3", is ook een moderator, zie ik in de lijst van Chris.

Link naar reactie

De toets lijkt mij te zijn of iemand regelmatig inlogt (zegt niet alles) en hoe vaak er in de laatste drie maanden daadwerkelijk gemodereerd is. Overigens degenen die niet meer aktief zijn zullen waarschijnlijk zonder al te veel bezwaren hun functie opgeven. Het is allemaal ook niet zo heel spannend als het maar niet zo is dat zoals Roger opmerkte iemand hier maanden niet te vinden is en zo nu en dan te pas en te onpas slotjes plaatst. Stel voor om alle mods een PM te sturen met de vraag of zij nog aktief door willen gaan. Zo nee, goed, zo ja, beter.

We kunnen de meesten er ook gewoon uitgooien en de vrijlkomende statussen verloten. Zo te zien zijn er 8 :cooltext: statussen en 1 gouden ///M te verdelen :schater:

Link naar reactie
Ik heb de poll gestart om de mening onder de members te horen.

Er zijn wat mod's die niet of nooit meer op het forum actief zijn.

Misschien moeten de admin's daar eens naar kijken als uit deze poll blijkt dat daar behoefte aan is !? :D

En die bloed, zweet en tranen vallen wel mee hoor Ad. ;)

Marvin, bedankt voor de uitleg. :rolleyes: De opmerking over 'bloed zweet en tranen' heb ik overigens niet voor niets tussen aanhalingstekens staan. ;) Wel doen jullie er allemaal je moeite voor.

Ik ben in ieder geval blij te zien dat er nagedacht wordt over wat er van de moderators verwacht mag worden. Is daar in het verleden eigenlijk ooit iets over vastgelegd?

Link naar reactie

Wat mij betreft alleen maar veel respect voor alle mods (en admins) voor de tijd die ze spenderen aan het overzichtelijk en plezierig houden van dit forum.

Zelf mis ik niet echt iets en heb ook niet het gevoel dat er personen "ongewenst" moderator zijn. Belangrijkste is denk ik of de mods er zelf nog wel zin in hebben om een actieve bijdrage te leveren.

Link naar reactie

Ik heb nee, prima zo gestemd.

Ben hier nu toch al een tijdje en eigelijk nooit een moderator nodig gehad (of gemist).

Moderators tot nu toe alleen zien optreden in opschonen van een topic, iets verplaatsen, toevoegen, ed.

Maar weinig echt zien ingrijpen, omdat het ook niet nodig is.

En moet je als moderator dan dagelijks op zo'n forum aanwezig zijn, als je ziet dat alles netjes loopt ? Ik vind het niet.

Voor wat betreft eretitels, al dan niet apparte status ed. wil ik toch effe meegeven dat een aantal mensen aan de basis van dit forum liggen.

Waren zij er niet mee begonnen, dan stonden we nu tegen de tankbediende op te scheppen over onze Zetjes. :rolleyes:

Dus enige vorm van erkentelijkheid mag er wel zijn, hoe je dat dan ook vorm geeft...

Link naar reactie

Wordt er dan niet goed gemodereerd?

Ik zie nergens scheldpartijen oid.

Zolang er geen problemen zijn hoeft een moderator in mijn ogen niets te doen.

Moderators die geen zin of tijd hebben moeten natuurlijk het stokje overdragen!

Verder prima zo!

Link naar reactie
Wordt er dan niet goed gemodereerd?

Ik zie nergens scheldpartijen oid.

Zolang er geen problemen zijn hoeft een moderator in mijn ogen niets te doen.

Moderators die geen zin of tijd hebben moeten natuurlijk het stokje overdragen!

Verder prima zo!

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Inderdaad zou het wel handig zijn wanneer mods die (te) weinig tijd hebben zich af zouden melden om andere frisse krachten een "kans" te geven. Bij spam (gebeurt de laatste tijd weinig overigens) was het wel vaak dezelfde mod of 2 die actie moest ondernemen / ondernam en aangezien die nu z'n Z aan de wilgen hangt is verfrissing in principe ook geen probleem.

Link naar reactie

Ik denk dat er nog meer gezien wordt door de moderaters dan jullie denken :rolleyes:

Gelukkig gaat het (nu) inderdaad goed op het forum en is inmenging van moderaters niet noodzakelijk. Neemt niet weg dat we de huidige lijst gewoon kunnen vragen of zij het nog willen zijn of niet. Het zijn mensen die al veel ervaring met het forum hebben en elk ook eigen specialiteiten. Misschien hebben ze (net als ik overigens) niet altijd meer de behoefte om zich met de lopende discussies bezig te houden, maar dat hoeft natuurlijk ook niet.

We kunnen wel een een rondje mailen om te kijken we zich nog actief acht.

Link naar reactie
Waren zij er niet mee begonnen, dan stonden we nu tegen de tankbediende op te scheppen over onze Zetjes. <_<

:schater: Meesterlijk Frank ! :thumbup::wave:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.