Ga naar inhoud

Moderator team opschonen ?


Marvin

Moderator team opschonen ?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef uw mening over het Moderator Team !

    • Ja ; opschonen !
      23
    • Nee ; is prima zo !
      22
    • Kweetnie; ken ze nie; doen ze !?!
      3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Die slag is toch duidelijk de uwe. De macht van de mod: iets sluiten, maar toch nog even iets zeggen.

't Is niet eerlijk. Ook dat moest verboden worden. :newblush:

@#&^%$#, je zou zowat een heel nieuw forum met dito mods in de lucht gooien. Roger, jij en ik? En Huub, natuurlijk.

Nu zeker kijken wanneer Chris reageert op deze opmerking zeker :schater:

Link naar reactie
Huub, Marvin (beiden dagelijks aanwezig en e.e.a. volgend!) en de laatste tijd hele dagen Chris zijn toch meer dan voldoende mods om een klein cluppie ongeregeld :birthday: in toom te houden?

Wat ik nu zie is, dat er mensen opstaan die een duidelijke vinger in de pap willen hebben, om welke reden dan ook. :birthday: Niet goed. Het is geen statusfunctie, nee (!), het is bereid zijn om e.e.a. hier in goede banen te leiden. Da's toch een andere instelling.

Volledig mee eens, het volstaat ruimschoots om dit hier op te volgen. :rolleyes:

Het viel mij ook op in het stemgedrag : eerst steeg het aantal stemmen voor Ja, opschonen, nu komt de verhouding haast meer in balans.

Als ik naar mezelf kijk : eerst heb ik dit topic gevolgd zonder te reageren, maar toen ik de tendens heel duidelijk zag overhellen naar Ja, heb ik toch maar besloten m'n mening weer te geven. Blijkbaar hebben sinds nog een aantal members dit zo aangevoeld...

En voor wat Chris betreft : one of the founding fathers, remember :thumbup:

Wie heeft zich hier nog niet eens laten gaan, waarbij hij achteraf moest vaststellen dat ie het beter niet had gedaan ?

Link naar reactie
Er wordt een poll gestart, waarom weet ik ook niet, nota bene door een mod.. . :birthday:

Juist om te kijken wat voor een reacties / disscussie er los komt ! :rolleyes:

Voor een juist oordeel moeten er nog meer members stemmen IMHO. :birthday:

ps. haal me binnenkort niet door het slijk als mod., maar ik/we zijn straks 4 weken op vakantie,

dus weinig te modderen dan !?! :thumbup:

Link naar reactie

De hele discussie gaat nu een kant op die los staat van de originele vraag die Marvin stelde (althans zoals ik 'm ontvangen heb): moeten we het huidige moderatoren-team opfrissen? Mij lijkt die vraag voort te komen uit het vertrek van Rob (als mod, niet als lid).

Aangezien de "stand" nu 20 "ja" en 14 "nee" is, lijkt me dat geen overdonderende meerderheid voor een opfris-aktie van het mod-team. Ik zou het gewoon een tijdje aankijken, hoe het gaat zonder Rob (als mod). Daarnaast (zoals al eerder in dit draadje voorgesteld) zouden de admins de huidige mods kunnen vragen of ze nog steeds mod willen zijn. Is het antwoord "ja" dan is het okay.

Volledig los van de poll: Ik ervaar de insinuatie door mods dat members (zijnde "niet-mods") de mod-status ambieren voor de "bobbel in de broek-factor" toch wel als projectie van hoe een mod het zelf ervaart.

Link naar reactie

Frank,

Ach "founding fathers" valt ook nog wel mee.......... ben hier al een tijdje actief, maar dat is voor veel onder ons ook te zeggen.

Ik heb ook mijn periode "post whoring" gehad :birthday: , wie niet?

Op een bovenstaande opmerking reagerend:

Ik sta nog steeds achter de topic closure waar Roger naar verwijst, als je wilt leuteren prima, doe het in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum. Niet in een topic die begonnen is, wellicht door de original poster niet is afgemaakt (of er is iets fout gegaan).

Waarna leden die wel iets willen lezen eerst door onnoemelijk veel onzin moeten waden voordat de essence van het topic boven komt.

De poster van genoemde topic heeft na het sluiten opnieuw een topic geopend waar het wel goed gegaan is.

Uiteindelijke bedoelde resultaat behaald.

Indien de sluiting van het topic zulke grote frustraties heeft opgeroepen, is mijn persoonlijke mening: tough luck and grow up :birthday:

Indien dit voorval 1 van de redenen is om een topic als dit te (laten) openen, veel plezier ermee dan, de plek is altijd beschikbaar indien men vind dat een moderator niet op zijn plaats is hier.

De taak van een moderator is niets anders dan het leesbaar houden van het forum, zorgen dat al te verhitte discussie, die richting politiek, geloof of persoon gaan ergens anders voorgezet worden, helpen van newbees........ wat nog meer...... soms spelfouten corrigeren (bij sommige is het een zinloze taak :rolleyes: ), topics verplaatsen etc........ soms ook iemand wijzen op de geldende forum regels. Natuurlijk worden deze regels zelfs door de moderators af en toe met voeten getreden, maar ja..... (leuke dooddoener) we zijn allemaal mens, dus een mate van burgelijk ongehoorzaamheid is verwacht :thumbup:

Link naar reactie
Volledig los van de poll: Ik ervaar de insinuatie door mods dat members (zijnde "niet-mods") de mod-status ambieren voor de "bobbel in de broek-factor" toch wel als projectie van hoe een mod het zelf ervaart.
Oplossing: Neem een vrouw erbij. (geen sollicitatie, ik voel geen moddrang).

Wil wel even (serieus) kwijt over de opmerking van Rob dat mijn inziens de meningen van de leden niet per definitie inhouden dat ze ook persé mod willen worden. Het lijkt erop dat ieder in het belang van het forum reageert.

We zijn geen pubers die op die manier status willen verwerven lijkt mij.

@ChrisXL: Ik zal iig heeel liev zijn tijdens jullie afwezigheid.

Enne... los van dat alles... gewoon hulde voor de site en de huidige moderatie/moderators :rolleyes:

Link naar reactie

Jacqueline,

een vrouw met een bobbel in de broek klinkt niet echt aantrekkelijk hoor.

p.s. ik denk dat je Marvin bedoelt en niet Chris. Marvin gaat 4 weken Bush jr. martelen.

W.B.D. discussie. Alle respect voor de mensen die moddereten. Er gaat weinig fout en je moet je prive tijd er maar in willen steken. Dat ze nu niet meer (zo) actief zijn, hoeft hun status niet te veranderen vind ik. Nieuwe lichting erbij nemen als dat nodig is kan altijd. Toen Ivo niet meer veel wilde komen/kon kijken heeft hij ook extra onderknuppels als admin gevraagd en dat werkt ook goed. De selectie van welke personen ervoor geschikt zijn en welke juist niet is ook altijd goed gegaan. De wat directe vormen van moddereten die Rob en Chris aanhangen t.o.v. Huub en Marvin is ook okay mijns inziens. Ze zijn anders, maar dat geeft smaak. Ik vind het allemaal goed. Let love rule.

**zo, ff een groen cake-je eten en blij zijn**

ongeschikt/geschikt

Link naar reactie
Jacqueline,

een vrouw met een bobbel in de broek klinkt niet echt aantrekkelijk hoor.

p.s. ik denk dat je Marvin bedoelt en niet Chris. Marvin gaat 4 weken Bush jr. martelen.

Dat moet onze schepper ook gedacht hebben :rolleyes:

Bedoel inderdaad Marvin, typo

Fijne vakantie Marvin!

Link naar reactie
ps. haal me binnenkort niet door het slijk als mod., maar ik/we zijn straks 4 weken op vakantie,

dus weinig te modderen dan !?! :rolleyes:

Hoezo ? :thumbup:

VIER !! weken weg ?? Dat vind ik niet kunnen voor een toegewijd moderator.

Waar haal je het idee ?

(Fijne vakantie Marvin :birthday: )

Link naar reactie
Huub, Marvin (beiden dagelijks aanwezig en e.e.a. volgend!) en de laatste tijd hele dagen Chris zijn toch meer dan voldoende mods om een klein cluppie ongeregeld ;) in toom te houden?
3 man is meer dan genoeg maar 2 van de 3 hebben ook even hun mod aan de wilgen gehangen; maakt niets uit, kan gebeuren en leuk dat ze weer terug zijn (Huub zag ik wat meer van toen ik hier kwam en daar vond ik het wel jammer dat hij even geen zin meer had). Tis meer dat wanneer je mod bent je wel moet blijven bijlezen, het is geen erefunctie maar een hondebaan en dus is het niet verkeerd om een stuk of 6-7 te hebben voor de backup.
Wat ik nu zie is, dat er mensen opstaan die een duidelijke vinger in de pap willen hebben, om welke reden dan ook. :fiew: Niet goed. Het is geen statusfunctie, nee (!), het is bereid zijn om e.e.a. hier in goede banen te leiden. Da's toch een andere instelling.

Ik zei het al eerder: bezem door de huidige mods (met alle respect, maar je moet wel dagelijks ALLES doorlezen en bereid zijn actie te ondernemen) en dan zijn IMO 2, 3, 4 mods meer dan voldoende.

De reden om mod te willen worden kan ik niet over oordelen bij anderen maar ik kan me toch niet voorstellen dat iemand Mod wil worden vanwege de macht? Dan kun je beter nerd worden en zorgen dat je Admin wordt (that's a chick-magnet :schater: ).
Laten we welwezen: de werkzaamheden hier stellen (met dank aan alle leden!) geen ene reet voor.
Is het niks voor jou om een beetje te modden dan?
Link naar reactie

verkeerde topic...Marv,een hele fijne vakantie :fiew: ;)

Link naar reactie

Juist verwoord. :fiew:

W.B.D. discussie. Alle respect voor de mensen die moddereten. Er gaat weinig fout en je moet je prive tijd er maar in willen steken. Dat ze nu niet meer (zo) actief zijn, hoeft hun status niet te veranderen vind ik. Nieuwe lichting erbij nemen als dat nodig is kan altijd. Toen Ivo niet meer veel wilde komen/kon kijken heeft hij ook extra onderknuppels als admin gevraagd en dat werkt ook goed. De selectie van welke personen ervoor geschikt zijn en welke juist niet is ook altijd goed gegaan. De wat directe vormen van moddereten die Rob en Chris aanhangen t.o.v. Huub en Marvin is ook okay mijns inziens. Ze zijn anders, maar dat geeft smaak. Ik vind het allemaal goed. Let love rule.

**zo, ff een groen cake-je eten en blij zijn**

ongeschikt/geschikt

Link naar reactie
3 man is meer dan genoeg maar 2 van de 3 hebben ook even hun mod aan de wilgen gehangen; maakt niets uit, kan gebeuren en leuk dat ze weer terug zijn (Huub zag ik wat meer van toen ik hier kwam en daar vond ik het wel jammer dat hij even geen zin meer had). Tis meer dat wanneer je mod bent je wel moet blijven bijlezen, het is geen erefunctie maar een hondebaan en dus is het niet verkeerd om een stuk of 6-7 te hebben voor de backup.

Er zijn meer mods actief hoor.

Dan kun je beter nerd worden en zorgen dat je Admin wordt (that's a chick-magnet :schater: ).

Dude, echt waar? Damn, nooit geweten. Ga er meteen mee aan de slag :schater::kisstogether:

Link naar reactie

heb NEE gestemd. Frisse wind is wel eens goed, maar ik vind het forum goed lopen. Er wordt ingegrepen wanneer dat nodig is (niet te vaak). Alle mods zijn regelmatig aanwezig. Een scheidsrechter is ook op zijn best als hij zich niet overal mee wil bemoeien, maar het spel wel in de gaten houdt.

Link naar reactie
Er zijn meer mods actief hoor.
Is bekend hoor, ging er even om dat 3 man dagelijks actief gewoon genoeg is maar dat dat in de praktijk niet altijd zo gaat.
Dude, echt waar? Damn, nooit geweten. Ga er meteen mee aan de slag :schater::thumbup:
Geloof me maar, toen Gates in '76 begon met MS zag het er ook niet zo uit maar na bekendmaking van zijn vermogen wil elke vrouw een nerd. Ik heb geen oogafwijking maar toch gewoon een dikke hoornen bril aangeschaft, je weet maar nooit. :newblush:
Link naar reactie
Is bekend hoor, ging er even om dat 3 man dagelijks actief gewoon genoeg is maar dat dat in de praktijk niet altijd zo gaat.

Geloof me maar, toen Gates in '76 begon met MS zag het er ook niet zo uit maar na bekendmaking van zijn vermogen wil elke vrouw een nerd. Ik heb geen oogafwijking maar toch gewoon een dikke hoornen bril aangeschaft, je weet maar nooit. :newblush:

Admin DosForum vorige eeuw.

billgatesqh5.jpg

Link naar reactie
Is bekend hoor, ging er even om dat 3 man dagelijks actief gewoon genoeg is maar dat dat in de praktijk niet altijd zo gaat.

Geloof me maar, toen Gates in '76 begon met MS zag het er ook niet zo uit maar na bekendmaking van zijn vermogen wil elke vrouw een nerd. Ik heb geen oogafwijking maar toch gewoon een dikke hoornen bril aangeschaft, je weet maar nooit. :newblush:

Maak me gek! Welke vrouw valt daar niet op? :thumbup:

Link naar reactie

Wellicht is er niemand nodig als alle huidige moderators even gaan bijleren:

De cursus voor moderators op Geen School (folder in PDF formaat)

Natuurlijk is er al een fantastisch team maar met deze (HBOniveau!)training weet je zeker dat je optima forma opereert en en efficient omgaat met de beschikbare plaatsen in de bantabel van de database.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.