Ga naar inhoud

Moderator team opschonen ?


Marvin

Moderator team opschonen ?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Geef uw mening over het Moderator Team !

    • Ja ; opschonen !
      23
    • Nee ; is prima zo !
      22
    • Kweetnie; ken ze nie; doen ze !?!
      3


Aanbevolen berichten

  • Reacties 127
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp je reactie, Mizzz Coupe, maar als dit topic nu gesloten zou worden volgt het (IMHO terechte) verwijt dat er na de post van Chris niet meer gereageerd kan worden. Ik hoop het niet, maar vrees dat hierna nog een aantal (hopelijk positieve) posts gaat verschijnen. Chris gooit immers de knuppel hard maar beargumenteerd, gemotiveerd en beslist rechtvaardig in het hoenderhok.

Persoonlijk vind ik dat na de reacties die nog volgen (nogmaals, die zullen waarschijnlijk niet uitblijven) de boel inderdaad z.s.m. op slot moet, dan wel wordt verwijderd. Grijpt een admin of mod echter eerder in, so be it. Mijn respect is er.

Link naar reactie

Ben het met je eens, Rob. Ik vind het alleen zo jammer dat er niet een discussie is die wat meer voeten in aarde heeft en dat er ook daadwerkelijk iets "uit" komt. Ik weet niet precies wat Marvin nu heeft willen bereiken (jij?). De poll geeft niet echt een duidelijk uitsluitsel.

Link naar reactie

Denk dat het nu niet alleen meer op de poll gaat maar dat Chris ook nog iets anders heeft aangesneden wat veel stof op kan doen waaien.

De poll is denk ik wel duidelijk, geen meerderheid dus gewoon laten voor wat het is en zodra mods zelf aangeven dat ze willen stoppen kan er opvolging komen (of zodra het mis gaat lopen...)... toch... :thumbup:

Wat Chris aangeeft is dat de sfeer op het forum lijkt te verharden o.a. door grove humor van een beperkt aantal personen. En daar had ik het gisteren ook al met The Bob over (dus al voor de post van Chris), dat het beslist minder "gemoedelijk" is de laatste tijd... Jammer...

Link naar reactie
De poll is denk ik wel duidelijk, geen meerderheid dus gewoon laten voor wat het is en zodra mods zelf aangeven dat ze willen stoppen kan er opvolging komen (of zodra het mis gaat lopen...)... toch... :thumbup:

De poll geeft aan dat er niets veranderd wordt, ja, maar de keuze om wel te veranderen ligt er erg dichtbij...

Wat Chris aangeeft is dat de sfeer op het forum lijkt te verharden o.a. door grove humor van een beperkt aantal personen. En daar had ik het gisteren ook al met The Bob over (dus al voor de post van Chris), dat het beslist minder "gemoedelijk" is de laatste tijd... Jammer...

Het is inderdaad jammer van bepaalde opmerkingen, maar van de andere kant.. er wordt ook iedere keer weer op gereageerd. Zo hou je de boel ook aan de gang...

<_<

Link naar reactie
Ach hou nou toch op met dit soort BS
Gelukkig barst jou reply wel uit elkaar van repect voor een anders mening.
Er gebeurt nog wel meer hier dan alle know-all figuren hier wel denken ...
door een aantal loudmouths
Op het moment kots ik van de gang van zaken hier
Wat betreft de laatste quote ook nog even dit: Wie verplicht je om hier te komen en om te posten?
Geen enkele van de meer actieve mods heeft ooit zijn beklag gedaan over het minder aanwezig zijn van een collega mod.

Mijn post was maar een constatering maar zie verder maar.

Ik keek net even de rij Mods langs en 2 moest ik echt Googelen, 2 zijn continue actief geweest, 1 is gelukkig weer terug, 3 zijn niet echt vaak aanwezig en 1 profileert zich ineens enorm na een langdurige afwezigheid. Wanneer iemand niet (bijna) dagelijks energie in het forum wil of kan steken dan moet hij/zij gewoon lid worden en indien nodig de vlam overdragen aan iemand die wel zo gek is.

Ik neem tenminste aan dat we hier niet zijn ter meerdere glorie van Rob of ChrisXL of Shayman maar om het forum lees- en leefbaar te houden.

Cheers

Link naar reactie
Wat betreft de laatste quote ook nog even dit: Wie verplicht je om hier te komen en om te posten?

Bij mijn weten is Chris nog steeds een mod, dus deze opmerking is ver uit de bocht :(

Mijn post was maar een constatering maar zie verder maar.

Iets zegt mij, dat je je toch aangesproken voelt door het voorgaande...

Ik keek net even de rij Mods langs en 2 moest ik echt Googelen, 2 zijn continue actief geweest, 1 is gelukkig weer terug, 3 zijn niet echt vaak aanwezig en 1 profileert zich ineens enorm na een langdurige afwezigheid. Wanneer iemand niet (bijna) dagelijks energie in het forum wil of kan steken dan moet hij/zij gewoon lid worden en indien nodig de vlam overdragen aan iemand die wel zo gek is.

Tot over een jaar viel het nog niet eens op als een mod een tijdje afwezig was, er werd dan ook met het nodige respect met members omgegaan. Nu moet ineens iedere mod alles gelezen hebben, branden blussen, tussenkomen, slotjes leggen... Ligt dit nou aan de mods of aan de "degeneratie" van het forum naar een "ik zeg lekker wat ik wil en liefst meerdere keren tot de andere zwijgt"...

Ik neem tenminste aan dat we hier niet zijn ter meerdere glorie van Rob of ChrisXL of Shayman maar om het forum lees- en leefbaar te houden.

Neen, absoluut niet, maar ook niet tot meerdere glorie van een hoop kerels met tijd te veel en een hoop geldingsdrang...

Heb in bovenstaande post een aantal van mijn opmerkingen tussen gezet, maar ben niet zo'n forum"kenner" dat ik dit zo mooi kan plaatsen als jij. Het zal wel duidelijk zijn neem ik aan.

Het is niet voor niets dat ik meer en meer op buitenlandse Z-fora zit, waar het nog over de essentie gaat : De Z in al zijn aspecten en het rijden ermee.

Link naar reactie
Heb in bovenstaande post een aantal van mijn opmerkingen tussen gezet, maar ben niet zo'n forum"kenner" dat ik dit zo mooi kan plaatsen als jij. Het zal wel duidelijk zijn neem ik aan.
Je verhaal is volkomen helder maar ik wil daar wel wat aan toevoegen. Volgens mij was mijn reactie op de post van ivodl (vorige pagina) net als de post van ivodl gewoon "normaal".

De reactie van ChrisXL vond ik daarentegen wel een persoonlijke aanval op mijn post en nu niet echt getuigen van respect vandaar dat ik daarop wel een stukje feller was dan bij mijn eerdere posten in dit topic.

Link naar reactie
De reactie van ChrisXL vond ik daarentegen wel een persoonlijke aanval op mijn post en nu niet echt getuigen van respect vandaar dat ik daarop wel een stukje feller was dan bij mijn eerdere posten in dit topic.

Dat komt ook omdat jij Chris niet kent zoals ikzelf en een aantal anderen :(

En daar gaat het 'm juist om. Als je mekaar "live" hebt leren kennen, weet je wat kan en niet kan en hoe een bepaalde persoon op een bepaalde reactie gaan reageren.

Vandaar dat ik eigelijk gruw van deze virtuele toestanden... Men kent mekaar niet en kan lekker anoniem te keer gaan.

En voor sommige onder ons is dat haast een "levensstijl" geworden...

Link naar reactie
De overige mods lieten zich niet zien...

En precies hier ga je te ver.

Niet meer doen :blink:

Verder: zoals ChrisXL aangaf, dit forum is geen democratie. Het is een plek waar je informatie kan vinden (liefst ook delen) m.b.t. je Z3 of Z4. Dat is de basis. De rest is leuk, maar geeft ook het meeste gezeik.

Mods hier houden de boel een beetje schoon, maar zijn niet bedoeld als full time politie. Uiteindelijk gaat het fout bij botsende ego´s en daar heb ik geen respect voor :schater:

Kom op, relativeer en geniet :(

Link naar reactie
  • Administrator
Dat komt ook omdat jij Chris niet kent zoals ikzelf en een aantal anderen :blink:

En daar gaat het 'm juist om. Als je mekaar "live" hebt leren kennen, weet je wat kan en niet kan en hoe een bepaalde persoon op een bepaalde reactie gaan reageren.

Vandaar dat ik eigelijk gruw van deze virtuele toestanden... Men kent mekaar niet en kan lekker anoniem te keer gaan.

En voor sommige onder ons is dat haast een "levensstijl" geworden...

Kan het zelf niet beter verwoorden :(

We moeten met z'n allen de nodige opmerkingen met een korreltje zout nemen. Ik niet dat hier iemand er op uit is om een ander ter schande te maken. De meeste opmerkingen lopen overigens ook over van de ironiteit, maar moet je doorheen prikken.

Link naar reactie
Als je mekaar "live" hebt leren kennen, weet je wat kan en niet kan en hoe een bepaalde persoon op een bepaalde reactie gaan reageren.

Hiermee raak je een belangrijk punt Frank. Sommige leden lijken ogenschijnlijk keihard met elkaar om te gaan: dit ge-jen en getouwtrek kan intimiderend en onvriendelijk overkomen op andere forummembers, maar moet echt met een grote korrel zout worden genomen. :blink:

Ik wil direct benadrukken dat de meesten die hierbij betrokken zijn (en jullie weten precies wie ik bedoel), elkaar door-en-door kennen, elkaar regelmatig buiten het forum om zien/spreken en zijn toegetreden tot elkaars vrienden- en/of kennissenkring. Een waardevol gevolg van het forum. Wat begint met het rijden in dezelfde auto, leidt tot vriendschappen. Hoezo verziekte sfeer?

En tja, als duwen/ trekken, doorspekt met ironie en cynisme, de manier is waarop sommigen met elkaar wensen om te gaan, kunnen mods er van alles van vinden, maar het is zoals het is. We kunnen het natuurlijk gewoon weer over de beperkte inhoud van de brandstof tank van de Z3 mopperen, of welke banden het beste zijn, het effect van een veerpootbrug, maar die onderwerpen zijn ook al 542x langsgekomen. Relevantie neemt alleen maar verder af de komende tijd, wellicht totdat bijvoorbeeld een grotere groep Z3 rijders, Z4 gaat rijden en die informatie in een breed kader met elkaar gedeeld wordt.

Ik weet ook dat er diverse members zijn die met veel plezier de soms minder relevante posts & topics meelezen, dus veronderstellen dat de sfeer verziekt is en dat dit tot kotsneigingen leidt... tja, low tolerance noem ik dat dan maar. Doe er wat aan.

Mijn recente aanvaring met een nieuw vrouwelijk forumlid ten spijt, vind ik de sfeer over het algemeen niet zo ziek zoals soms wordt beweerd. Lekker vaak roepen dat het allemaal verziekt is helpt natuurlijk ook niet, dus als je je er echt aan stoort, plaats dan een positieve post ipv hernieuwd gejammer. Op zoek naar relevante informatie over de Z4 heb ik de laatste tijd veel oude topics gelezen en wat viel me op: onder het groepje oudgedienden ('04-'05) werd ook behoorlijk uitgedeeld en geziekt. Niets mis mee: men kent elkaar & kiest er zelf voor. :(

Link naar reactie
Hiermee raak je een belangrijk punt Frank. Sommige leden lijken ogenschijnlijk keihard met elkaar om te gaan: dit ge-jen en getouwtrek kan intimiderend en onvriendelijk overkomen op andere forummembers, maar moet echt met een grote korrel zout worden genomen. :sick:

Ik wil direct benadrukken dat de meesten die hierbij betrokken zijn (en jullie weten precies wie ik bedoel), elkaar door-en-door kennen, elkaar regelmatig buiten het forum om zien/spreken en zijn toegetreden tot elkaars vrienden- en/of kennissenkring. Een waardevol gevolg van het forum. Wat begint met het rijden in dezelfde auto, leidt tot vriendschappen. Hoezo verziekte sfeer?

Als je nu echt denkt dat "dit ge-jen" mij stoort, ben je totaal fout. Je moet mij niet gaan uitleggen wie bij wie rondhangt, ed. Maar het is wel de reden dat mijn enthousiasme in dit forum afneemt. Die posts kan ik meteen overslaan en wat soms als een interessante post begint, eindigt vaak in dit oeverloos pingpongen van gel...l. Dus maar weer skippen...

Ben ik daar ongelukkig van ? Neen hoor, zoals ik al aanhaalde, dit is niet het enige forum omtrent Z's...

Het valt me alleen maar op dat het steeds dezelfde zijn die dagenlang het forum volzeveren en dat heeft helemaal niks te maken wie er met een Z4 rijdt of niet :(

Verder denk ik niet dat je mij veel kan beschuldigen van gejammer of low tolerance :blink: ik probeer juist een zo breed mogelijke visie weer te geven en voor ik dat doe, denk ik er nog drie keer over na, lees het dan nog eens twee keer en post dan pas.

Vindt de overgrote meerderheid dit wel leuk, prima voor mij. Het is alleen niet mijn ding.

Link naar reactie
ik ben de baas hier :schater:

Do you get any extra p*ssy from this? No. Than it is irrelevant. :(:blink:

*doet beschermend pak, leest het imkerforum, steekt een sigaar op, stapt in wespennest*

Ik ben het eens met Navigator en MdV. Ze zeggen bijna hetzelfde. Niet de verschillen opzoeken mannen. Gewoon

luisteren.
Link naar reactie
Verder denk ik niet dat je mij veel kan beschuldigen van gejammer of low tolerance :(

sorry.. maar je beschuldigen doe ik ook niet :blink: het ging over een geheel andere post!

Link naar reactie
Sommige leden lijken ogenschijnlijk keihard met elkaar om te gaan: dit ge-jen en getouwtrek kan intimiderend en onvriendelijk overkomen op andere forummembers, maar moet echt met een grote korrel zout worden genomen. :(

Het enige wat ik hier erg jammer aan vind, is dat ik het idee heb dat het newbees erg afschrikt als ze met hun neus in dit soort discussies vallen. Zij kennen de mensen op het forum niet, hebben daar nog niet de kans voor gehad en zullen door een dergelijke "ogenschijnlijke onvriendelijke" sfeer ook niet snel geneigd zijn de mensen achter "de botte opmerkingen" te leren kennen.

En misschien heb ik het helemaal verkeerd, vinden mensen het leuk om in dergelijk getouwtrek verzeild te raken. Maar ik kan alleen uit mijn eigen gevoel spreken en als ik nu pas op dit forum beland zou zijn (en niet al bijna 1½ jaar hier rond zou struinen), zou ik hard gillend weggelopen zijn (bij wijze van spreken uiteraard).

Link naar reactie

Ik ben het met je eens Zzazkia.

Grove grappen zijn prima maar wellicht is het beter om ermee te stoppen als je merkt dat iemand het niet op prijs stelt.

Als newbie krijg je ook de indruk geen recht van spreken te hebben, want "Je komt net kijken" zeg maar.

Dan is een belediging best snel gemaakt, ook al bedoel je het als een grap. En in de FAQ staan dergelijke omgangsvormen niet beschreven.

Newbies maken ongetwijfeld ook fouten. Als je ze er op een leuke positieve manier op wijst houden ze er vast rekening mee.

Ik betreur alle voorgaande ruzie's en wil zeker met deze reactie geen nieuwe hetze ontketenen maar wellicht maakt m'n reactie duidelijk hoe sommigen het ervaren.

Link naar reactie
Dat komt ook omdat jij Chris niet kent zoals ikzelf en een aantal anderen <_<

En daar gaat het 'm juist om. Als je mekaar "live" hebt leren kennen, weet je wat kan en niet kan en hoe een bepaalde persoon op een bepaalde reactie gaan reageren.

Vandaar dat ik eigenlijk gruw van deze virtuele toestanden... Men kent mekaar niet en kan lekker anoniem te keer gaan.

En voor sommige onder ons is dat haast een "levensstijl" geworden...

Zou je dit dan niet naar hem i.p.v. naar mij moeten zeggen? Tot het moment dat een normale reactie van mij werd beantwoord met stierepoep heb ik volgens mij geen onvertogen woord gezegd in dit hele topic.

Uiteraard had ik zijn post gewoon moeten negeren – en zeker niet zo fel moeten reageren, mea culpa - want het blijft een grotendeels Nederlands forum dus de kop die boven het maaiveld uitsteekt die gaat er echt wel af.

En precies hier ga je te ver.

Niet meer doen :mellow:

Dit had ik inderdaad anders moeten verwoorden. Misschien had ik beter kunnen zeggen: “De mod die aangaf er mee te stoppen was juist degene die reageert bij veel zaken terwijl de anderen niet (openlijk) reageerden, dat bevreemdt mij wel.”
Verder: zoals ChrisXL aangaf, dit forum is geen democratie. Het is een plek waar je informatie kan vinden (liefst ook delen) m.b.t. je Z3 of Z4. Dat is de basis. De rest is leuk, maar geeft ook het meeste gezeik.

Mods hier houden de boel een beetje schoon, maar zijn niet bedoeld als full time politie. Uiteindelijk gaat het fout bij botsende ego´s en daar heb ik geen respect voor :schater:

Kom op, relativeer en geniet :thumbup:

Maak je niet druk om mij. Ik had alleen niet zo fel moeten reageren op Chris, nogmaals excuses daarvoor.

Ik heb gewoon een aantal pointers aangedragen en daar mag de crew mee doen wat het wil. Wat betreft de FT-police: Misschien is het juist wél handig om 1 of 2 of x (?) assistent-mods te hebben die de babbelhoek bijhouden. Daar zit juist het meeste “gezeik” en dat ontlast de anderen. Let wel! Wederom slechts een tipje, ik ben/was van mening dat dit topic ook kon worden gebruikt als ideeënbus, mocht dat niet het geval zijn dan hoor ik het wel.

o ja,

ik ben de baas hier :schater:

:rolleyes::wave: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy: :notworthy:

Ah, toch de Zimbabwaanse variant! Altijd handig! :lol2:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.