Ga naar inhoud

BMW Z4 2009


wheelz

Aanbevolen berichten

Softtop :blink: Lekker belangrijk! Waar is de coupe!? :rant:

Nu zul je zien dat BMW gaat beweren dat door het blechdach deze Z4 zowel de roadster als coupe rijders aan gaat spreken. Dus geen softtop, geen echte coupe! :angry:

De reden die ie zo'n lange kont heeft is natuurlijk dat dat hele dak in de kofferbak moet passen.

De die-hard roadster rijders zullen idd wel een softtop missen vrees ik... Dat hoort gewoon bij een roadster, niet? :wub:

Ik ken alleszins een Z4-rijder die het héél jammer vindt dat het nieuwe model nu met een vouwdak wordt geleverd.

BMW heeft hier inderdaad enigzins voor de 'gemakkelijke' oplossing gekozen, 2 vliegen in 1 klap! <_<

Maar hoe dan ook, het is een magnifieke nieuwe BMW! ;)

Link naar reactie
  • Reacties 210
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik gok dat er geen M uitvoering komt met V8, maar dat de biturbo verder gekieteld wordt, net als Audi met de S4 zal men voor het mileuuuuuu kiezen :wub:

De S54 valt sowieso af, te weinig verschil met de Biturbo ;)

Alhoewel die nieuwe V8 biturbo uit de Zeven zou niet verkeerd zijn.

Link naar reactie

Ja toch, echt wel. Adriaantje van BMW design (ook TU Delft nerd, 1 jaargang ouder, ik hoop alleen bij Tautatus dat mijn Engels beter is).

Ik moest ff 3 keer kijken, maar vooral de filmpjes doen mij richting mooi draaien. Ik heb een beetje het gevoel dat de deuren klein zijn (optisch), maar voor de rest is hij erg gelukt. Die nieuwe naamgeving (sDrive) kan van mij gestolen worden en daar snap ik niks van. BMW klopte zichzelf een paar jaar geleden nog op de borst dat ze alleen een d of i nodig hadden en nu krijg je een levensverhaal als naam.

Link naar reactie
Ja toch, echt wel. Adriaantje van BMW design (ook TU Delft nerd, 1 jaargang ouder, ik hoop alleen bij Tautatus dat mijn Engels beter is).

Is je het Engels van Adriaantje ook opgevallen. Ik dacht al dat het een Limbo was, met zijn "sch" op plekken waar er toch echt maar alleen een "s" staat! Zo is de Adriaantje uitspraak van "sportiness" dan ook "schportiness" :wub:

Link naar reactie
Ahhhh, daarom vind ik hem zo mooi :wub: Ben zeer benieuwd naar de prijzen <_<

De prijzen voor de Duiste markt zijn bekend:

BMW Z4 sDrive 23i (204 PS) = 35.900,- Euro

BMW Z4 sDrive 30i (258 PS) = 42.900,- Euro

BMW Z4 sDrive 35i (306 PS) = 47.450,- Euro

Dit is natuurlijk in. BTW en zonder groene belasting die wij Hollanders nog moeten betalen ;)

Link naar reactie
De prijzen voor de Duiste markt zijn bekend:

BMW Z4 sDrive 23i (204 PS) = 35.900,- Euro

BMW Z4 sDrive 30i (258 PS) = 42.900,- Euro

BMW Z4 sDrive 35i (306 PS) = 47.450,- Euro

Dit is natuurlijk in. BTW en zonder groene belasting die wij Hollanders nog moeten betalen :wub:

Die had ik gezien. Ik denk dat er nog een duizendje of 15 bijkomt in Nederland. Er moeten nogal wat banken betaald worden ;)
Link naar reactie

Wel mooi dat dynamic drive standaard is. Had ik als extra verwacht en daarmee 1 van slechts vele opties die die EUR36k basis tot EUR60k brengen binnen no-time. Die 48" breedbeeld zal ook wel weer EUR4k kosten. Maar het belangrijkste blijft IMHO dat hij vanaf nu in D wordt gebouwd. Dat moeten we gaan merken (verwacht ik).

Link naar reactie

Je kan al wel raden wat ik niet goed vind aan deze Z4 ... Dat plooidakje :newblush:

En verder is het mijn veel te gladjes, veel te SLK en mainstream. (maar natuurlijk te begrijpen, na hun avontuur met een Z4 die niet echt een succes was tov de Z3).

Verder vind ik die designer (Hollander of niet, maakt niet uit) meer een goede PR-man dan een designer.

Termen als : Roadsterfeeling, feel the car, driverscar, the typical Z4 design, enz. en dan een wagen neerpoten met een stalen dak, een hoop gewicht meer,etc... Goed verkoopspraatjes, maar voor mij rechtvaardigen ze niet wat ze daar hebben neergezet : een mainstream kopie van wat momenteel goed in de markt ligt.

Je mag 'm houden voor mijn part... :kisstogether:

Link naar reactie

Van de BMW Nl site:

De nieuwe BMW Z4: de ultieme roadster.

Rijswijk. Een lange motorkap, korte overhangen, een lange wielbasis en zescilinder lijnmotoren. Klassieke kenmerken van een ultieme roadster. De nieuwe BMW Z4 maakt het allemaal waar. Bovendien heeft de auto als eerste BMW roadster een inklapbare hardtop. Lichtgewicht van aluminium en compact gebouwd voor behoud van het slanke lijnenspel. Het standaard Dynamic Driving Control zorgt daarnaast voor rijdynamiek die geheel naar persoonlijke voorkeur in te stellen is.

De nieuwe BMW Z4 volgt zowel de BMW Z4 Roadster als de

BMW Z4 Coupé op. Dankzij de tweedelige automatisch te bedienen aluminium hardtop, transformeert de BMW Z4 binnen twintig seconden van coupé naar roadster en andersom. De lichtgewicht hardtop is gemakkelijk met een druk op de knop op de middenconsole of de afstandsbediening te openen en te sluiten.

Ruim en variabel interieur

Het ultieme vrijheidsgevoel dat open rijden met zich meebrengt, zet zich in de BMW Z4 ook voort wanneer het dak gesloten is. Inzittenden van de nieuwe BMW Z4 ervaren een ruimtegevoel dat nog niet eerder werd vertoond in deze klasse. Zo bieden bijvoorbeeld de zijruiten wel 40% meer (uit)zicht in vergelijking tot het huidige model. De toegenomen hoofd- en elleboogruimte versterkt dit gevoel nog aanzienlijk en garandeert rijcomfort van het hoogste niveau.

Mede dankzij de flexibele bagageruimte is de BMW Z4 ook geschikt voor lange vakantieritten. Met de hardtop gesloten, wordt het dakcompartiment bij de bagageruimte betrokken, zodat er in totaal 310 liter bagage kan worden meegenomen. Dit is 50 liter meer dan in zijn voorganger. Wanneer het dak is geopend, past er dankzij het innovatieve ‘schalen’ inklapmechanisme nog altijd 180 liter aan bagage in de kofferruimte. Optioneel is zelfs een doorlaadmogelijkheid verkrijgbaar. Op deze manier vinden zelfs twee golftassen probleemloos hun plek in de BMW Z4.

Primeur voor BMW Z4: sDrive

De nieuwe BMW Z4 is de eerste BMW met sDrive in de typeaanduiding. Achterwielaandrijving, uitgewogen gewichtsverdeling, lange wielbasis met korte overhangen en een laag zwaartepunt zorgen voor optimaal rijplezier en typeren sDrive. Met deze benaming van de voor het merk zo typerende kenmerken, kan BMW zich nog duidelijker onderscheiden. Tevens kan hiermee het verschil met de vierwiel aangedreven xDrive modellen duidelijker worden aangegeven.

De lage zitpositie in de nieuwe BMW Z4 net voor de achteras zorgt voor een dynamische rijervaring die kenmerkend is voor elke BMW roadster. Ook de op de bestuurder gerichte middenconsole draagt hier aan bij. De nieuwe BMW Z4 combineert traditionele designelementen, zoals die van de BMW 507 uit de jaren vijftig, met de modernste techniek. Tel hier de hoge kwaliteit van de gebruikte interieurmaterialen en de gedetailleerde afwerking bij op en er kan geen misverstand over bestaan: de nieuwe BMW Z4 biedt inzittenden een sportieve rijsensatie in een bijzonder verfijnde ambiance.

Standaard EfficientDynamics

BMW EfficientDynamics is standaard op de BMW Z4. Het pakket maatregelen reduceert niet alleen het brandstofverbruik en de

CO2-emissie, het verhoogt ook het rijplezier dat de BMW Z4 zijn bestuurder biedt. Onderdeel van BMW EfficientDynamics is onder meer Brake Energy Regeneration: de dynamo zet de bewegingsenergie (die vrijkomt na het gas loslaten) om in elektrische energie. De accu wordt hiermee opgeladen. Tijdens het rijden wordt onder andere de dynamo van de motor ontkoppeld, waardoor de acceleratie verbetert en het brandstofverbruik daalt. Ook een schakelindicator, banden met lage rolweerstand, lichtgewicht materialen en geoptimaliseerde aerodynamica maken deel uit van BMW EfficientDynamics.

Kopers van de nieuwe BMW Z4 kunnen vanaf de introductie kiezen uit drie hoogst efficiënte zescilinder-in-lijn benzinemotoren die alle voldoen aan de EU5 emissienorm. De topversie van de reeks, de BMW Z4 sDrive35i, heeft de veelvuldig geroemde en onlangs nog tot Engine of the Year gekroonde zescilinder-in-lijn benzinemotor met Twin Turbo en High Precision Injection aan boord. Deze motor levert een maximumvermogen van 306 pk/225 kW bij 5.800 t/min. Naar wens levert BMW dit topmodel met de zeventraps Dual Clutch Transmission DCT. Met DCT accelereert de snelste BMW Z4 in slechts 5,1 seconden naar 100 km/u (5,2 seconden met handgeschakelde versnellingsbak) en bereikt een begrensde topsnelheid van 250 km/u. Het gemiddelde brandstofverbruik bedraagt standaard 9,4 liter per honderd kilometer, met DCT versnellingsbak slechts 9,0 liter per honderd kilometer.

De motoren in de BMW Z4 sDrive30i en BMW Z4 sDrive23i leveren respectievelijk 258 pk/190 kW en 204 pk/150 kW en de topsnelheid bedraagt respectievelijk 250 en 242 km/u. De BMW Z4 sDrive30i accelereert in 5,8 seconden naar 100 km/u, de BMW Z4 sDrive23i doet hier 6,6 seconden over. Beide modellen realiseren een gemiddeld brandstofverbruik van 8,5 liter per honderd kilometer. Met optionele zestraps automatische sportversnellingsbak (standaard met schakelpaddles aan het stuur) ligt het verbruik zelfs nog een fractie lager.

Standaard Dynamic Driving Control

Elke BMW Z4 zal standaard uitgerust zijn met Dynamic Driving Control. Een systeem waarmee de stuurbekrachtiging, de gasresponse en de Dynamische Stabiliteits Controle (DSC) in drie standen in te stellen zijn met een simpele druk op de knop. In combinatie met het optionele 10 mm verlaagde M-sportonderstel, past Dynamic Driving Control ook de werking van de dempers aan.

In tegenstelling tot zijn voorganger produceert BMW de nieuwe BMW Z4 in de fabriek in Regensburg. Hier bouwt BMW eveneens de BMW 1 Serie en de BMW 3 Serie. BMW introduceert de nieuwe BMW Z4 in het voorjaar van 2009 op de Nederlandse markt.

Link naar reactie

Je hebt gelijk. Met 17.000 stuks van ieder, leuke manier om een aparte wagen te rijden. :kisstogether:

Laat eerst in 2009 maar eens die Z4 coupe prijzen rock bottom bereiken. En dan in 2010 maar een inkoopactietje opzetten :newblush:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.