Ga naar inhoud

BMW Z4 2009

wheelz

Aanbevolen berichten

• Reacties 210
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Mooi!! Prijs? gokje, 2,5i 57k de 3 liter 62k de 3 liter twin turbo 68k. Basisuitvoering natuurlijk :hypocritesmiley: De viercilinder komt waarschijnlijk een paar maanden later. Nu maar even afwachten of het klopt.

Geplaatst:

Zoals ik reeds eerder zei... M A C H T I G E auto! :thumbup:

Geplaatst:

Zoooooooo, dat is een hele verbetering ten opzichte van het oude model. De achterkant heeft wat weg van de 6 serie, dus heel erg fraai :thumbup: Misschien even wachten met de aanschaf van een Z4 :unsure:

Geplaatst:

wat is die voorkant opgeknapt zeg..........................prachtig.

Zie ook lijnen van de Z8 erin verwerkt

Geplaatst:

Waar is die softtop nou? :unsure:

Zouden ze echt geen variant meer aanbieden met een stoffen dakje? Ben hier toch wel fan van :thumbup:

Geplaatst:
Waar is die softtop nou? :thumbup:

Softtop :unsure: Lekker belangrijk! Waar is de coupe!? :rant:

Nu zul je zien dat BMW gaat beweren dat door het blechdach deze Z4 zowel de roadster als coupe rijders aan gaat spreken. Dus geen softtop, geen echte coupe! :angry:

De reden die ie zo'n lange kont heeft is natuurlijk dat dat hele dak in de kofferbak moet passen.

Toch vind ik 'm wel mooi :wub: ook al is het een roadster.

Geplaatst:

g e w e l d i g mooi! :thumbup:

even de kredietcrisis overleven, doorsparen en rond 2013 in Duitsland af te halen :unsure:

Geplaatst:

Softtop?QPe? dit vind ik persoonlijk de mooiste Z die BMW sinds jaren heeft geleverd, nou nog in het zwart en hij is af :thumbup: En nou maar wachten op het voorjaar...

Geplaatst:
dit vind ik persoonlijk de mooiste Z die BMW sinds jaren heeft geleverd

Helemaal mee eens. Mooiste BMW sinds tijden. :thumbup:

(Vooral het witte leer :schater: )

Geplaatst:

De Z4 bevat wat lijnen en elementen die niet bij iedereen in de smaak vallen. Ik heb het idee dat de Z4 een vrij letterlijke vertaling is geweest van de schetsen die van de designafdeling komen. De vouw achter de voorwielen die op één lijn ligt met de voorruit, kruist met de richtingaanwijzer achter een BMW logo... dat vind ik echt een prachtig detail bij de Z4 (helaas vanwege de kleur bij mijn kar niet zo goed te zien). Ook de voorlichten vinden veel mensen niet mooi terwijl als je naar de lijnen kijkt die naar achter lopen het wel klopt. De ronde bolle achterkant zie je terug in de achterlichten.

De nieuwe Z4 vind ik ook een erg mooie auto, weinig op aan te merken en als ie (denk ik) voor je neus staat, dan 'staat' er wel wat. Nieuwe koplampen maken de kar sowieso modern en fris, door die verlichte lijn (denk ik?) a la 7 serie bovenin de unit. Mooie auto, maar vind het wel jammer dat ze wat details en lijnen weggelaten letten om het ding een allemansvriend te maken. Ik gok dat iedereen dit mooi en geweldig gaat vinden. Echter qua design vind ik em wel erg conservatief... zeker na de Z4.

Achterkant vind ik trouwens wel erg Viper achtig (mede door de anonieme lichtunits).

Kortom vind het een mooie auto geworden (zou best de opvolger kunnen worden van m'n Z4 over een paar jaar, auto zelf is geweldig natuurlijk!) maar het is geen overwerk-klus geweest bij de designafdeling :unsure:

Ik ben ook benieuwd naar de gewichten.

Verder las ik net dat de 3.0i handgeschakeld al 1470kg weegt en de x35i 1565kg. Mag hopen dat het komt door dat vaste dak. Maakt mij dan weer iets minder positief... mijn oude (E46) 330i, een degelijke sedan, woog 'slechts' 1405kg. Deze sportieve tweezits roadster moet door het nieuwe model dus 200kg meer gaan wegen. :thumbup:

Geplaatst:
Curb weight van 1470 tot 1550 kilo?!?! (dus "RDW gewichten" zullen 100kg lager zijn, zoals gebruikelijk in BMW specs) Dat zal de prijs voor het stalen vouwdak zijn denk ik
Geplaatst:

Wat een boel info al! Ben wel benieuwd naar de Euro specs. Ik vind de snelheidstoename bij een "sportspackage" wel erg groot. 30 km/h meer??!!?? Wat is zo'n sportspackage? Het weghalen van een elec. begrenzer a raison van $3k?

Geplaatst:

HIER vond ik de Europese specs! :wub:

Mooi ding, vooral met die biturbo ;)

Enige nadeel vind ik de HT en het feit dat het wel erg veel op mekaar gaat lijken, tikje Porsche Boxter, tikje SLK en een tikje vorige Z4: gooi het in de mixer en je hebt de nieuwe.

Geplaatst:

quote van de pagina waar Pierre naar linkt:

Erster Roadster von BMW mit versenkbarem Hardtop.

Das neue Modell tritt die Nachfolge des BMW Z4 Roadster und des BMW Z4 Coupé an.

[bassie-mode] miemiemiemie..... er komt geen coupe meer [/bassie-mode] :wub:crying.gifbye2.gif

Geplaatst:

Is nog een lang ding ook:

BMW_Z4_Abmessungen.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen