Ga naar inhoud

BMW Z4 2009


wheelz

Aanbevolen berichten

  • Reacties 210
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Waar is die softtop nou? :unsure:

Zouden ze echt geen variant meer aanbieden met een stoffen dakje? Ben hier toch wel fan van :thumbup:

Link naar reactie
Waar is die softtop nou? :thumbup:

Softtop :unsure: Lekker belangrijk! Waar is de coupe!? :rant:

Nu zul je zien dat BMW gaat beweren dat door het blechdach deze Z4 zowel de roadster als coupe rijders aan gaat spreken. Dus geen softtop, geen echte coupe! :angry:

De reden die ie zo'n lange kont heeft is natuurlijk dat dat hele dak in de kofferbak moet passen.

Toch vind ik 'm wel mooi :wub: ook al is het een roadster.

Link naar reactie

De Z4 bevat wat lijnen en elementen die niet bij iedereen in de smaak vallen. Ik heb het idee dat de Z4 een vrij letterlijke vertaling is geweest van de schetsen die van de designafdeling komen. De vouw achter de voorwielen die op één lijn ligt met de voorruit, kruist met de richtingaanwijzer achter een BMW logo... dat vind ik echt een prachtig detail bij de Z4 (helaas vanwege de kleur bij mijn kar niet zo goed te zien). Ook de voorlichten vinden veel mensen niet mooi terwijl als je naar de lijnen kijkt die naar achter lopen het wel klopt. De ronde bolle achterkant zie je terug in de achterlichten.

De nieuwe Z4 vind ik ook een erg mooie auto, weinig op aan te merken en als ie (denk ik) voor je neus staat, dan 'staat' er wel wat. Nieuwe koplampen maken de kar sowieso modern en fris, door die verlichte lijn (denk ik?) a la 7 serie bovenin de unit. Mooie auto, maar vind het wel jammer dat ze wat details en lijnen weggelaten letten om het ding een allemansvriend te maken. Ik gok dat iedereen dit mooi en geweldig gaat vinden. Echter qua design vind ik em wel erg conservatief... zeker na de Z4.

Achterkant vind ik trouwens wel erg Viper achtig (mede door de anonieme lichtunits).

Kortom vind het een mooie auto geworden (zou best de opvolger kunnen worden van m'n Z4 over een paar jaar, auto zelf is geweldig natuurlijk!) maar het is geen overwerk-klus geweest bij de designafdeling :unsure:

Ik ben ook benieuwd naar de gewichten.

Verder las ik net dat de 3.0i handgeschakeld al 1470kg weegt en de x35i 1565kg. Mag hopen dat het komt door dat vaste dak. Maakt mij dan weer iets minder positief... mijn oude (E46) 330i, een degelijke sedan, woog 'slechts' 1405kg. Deze sportieve tweezits roadster moet door het nieuwe model dus 200kg meer gaan wegen. :thumbup:

Link naar reactie

quote van de pagina waar Pierre naar linkt:

Erster Roadster von BMW mit versenkbarem Hardtop.

Das neue Modell tritt die Nachfolge des BMW Z4 Roadster und des BMW Z4 Coupé an.

[bassie-mode] miemiemiemie..... er komt geen coupe meer [/bassie-mode] :wub:crying.gifbye2.gif

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.