Ga naar inhoud

BMW Z4 2009


wheelz

Aanbevolen berichten

Tipje van de sluier :unsure:

z41qm5.jpg

Die velgen heeft mijn vader ook op zijn Z4. In combi met een mooie verlaging staan ze geweldig :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Reacties 210
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik lees net op wiki dat de N54B30 biturbo eigenlijk een M54B30 met 2 turbos is en niet de latere, echter reeds ten tijde bestaande, N52B30 motor. Ook lees ik dat de huidige N53 serie (die in de geupdate Z4 komt) geen valvetronic meer heeft (ook interessant vond ik). Echter, het betekent dus dat je met de M54B30 motor + G-power compressor een net zo modern blok hebt als de aanstaande topversie van de z4. Toch grappig.

Overigens is de oudere basismotor truc volgens mij ook toegepast bij de eerste registerturbo 3 liter diesel jongens (535d) en deze werd later geupdate door een jongere basis motor plus registerturbos. Al kan ik dit laatste niet bevestigd krijgen op wikipedia, danwel via een snelle googlesearch, en is dit dus uit mijn geheugen.

p.s. waarom is dit draadje niet onder het z4 subforum geplaatst?

Link naar reactie
p.s. waarom is dit draadje niet onder het z4 subforum geplaatst?

Het dwaalt weer een beetje af Bart, het gaat nu over die schitterende Z4 hierboven, je weet wel...ja...van die...ster en Zo...Tjonge Jonge...het ligt er twintig meter dik op... :schater: :schater: :schater:

Het begon allemaal met de Z4 2009, en dat was nog eens autonieuws... :D

Link naar reactie

Echt schitterend, de nieuwe Z4; eindelijk weer een 'droomwagen'.

Heeft diverse stijlelementen van de Z3 gelukkig: het is geen over-designed Bangle design geworden [ben geen fan van de Bangle ontwerpen; het blijft een amerikaan hé].

Interieur is perfect en net als bij de Z3 [met extended leather] weer volledig bekleed met leder en als bonus i-drive.

Ook de nieuwe 6cylinder motoren zijn allen schoon, relatief zuinig en krachtig.

Ja, deze staat hoog op m'n lijstje; weer een écht begeerlijke BMW!

Link naar reactie
Echt schitterend, de nieuwe Z4; eindelijk weer een 'droomwagen'.

Heeft diverse stijlelementen van de Z3 gelukkig: het is geen over-designed Bangle design geworden [ben geen fan van de Bangle ontwerpen; het blijft een amerikaan hé].

Interieur is perfect en net als bij de Z3 [met extended leather] weer volledig bekleed met leder en als bonus i-drive.

Ook de nieuwe 6cylinder motoren zijn allen schoon, relatief zuinig en krachtig.

Ja, deze staat hoog op m'n lijstje; weer een écht begeerlijke BMW!

Het blijft een hardnekkige mythe dat Bangle daarvoor verantwoordelijk is. Bangle was destijds alleen designchef. dat wil niet zeggen ie ze ook persoonlijk ontworpen heeft. De beruchte 7 serie uit 2001 b.v. komt rechtstreeks uit de koker van de huidige BMW designchef Adriaan van Hooydonk. Volgens mij is de marketingafdeling veel bepalender welk ontwerp er uiteindelijk gebruikt word.

http://www.vkbanen.nl/actueel/interviews/7...tml?#fragment-b

Link naar reactie

Wat bedoel je nou? (Behalve dan dat ik pas mag antwoorden als ik jouw artikel heb gelezen)

Je beweert dat Bangle niet verantwoordelijk zou zijn geweest (in het verleden) als designchef omdat hij niet persoonlijk de betreffende tekeningen heeft gemaakt?

Los van het feit of hij nou persoonlijk de pennestreek op papier heeft gezet. Ik hou het er gewoon op dat als BMW iemand de functie en titel "designchef" of "hoofdontwerper" geeft dat je dan toch in het algemeen mag verwachten dat deze persoon verantwoordelijk is voor het design van BMW. In het verleden was dat Bangle, nu is dat Van Hooydonk.

Volgens jou zou de marketingafdeling bepalend zijn welk ontwerp uiteindelijk wordt gekozen? Dan moet ik je toch corrigeren op grond van het artikel waar je mij zo fijntjes naar verwees, want dat staat er namelijk niet. De directie is eindverantwoordelijk omdat die de definitieve keuze uit de ontwerpvoorstellen maakt.

:stupid::lol:

Link naar reactie

Ik heb er afgelopen vrijdag naast gestaan, ingezeten en rondgelopen op de opening van het Autosalon in Brussel. De nieuwe Z4 stond in een zogeheten 'Closed Room' omdat de onthulling voorzien was voor Detroit. Zolang de nieuwe Z4 daar niet was voorgesteld, mocht hij in Brussel niet aan het grote publiek getoond worden.

Maar goed, even diep in de ogen van de bevallige BMW-dame gekeken, en we mochten binnen :schater:

Wat een PATAT (Ruud :m: ) van een Z! Geweldig imposant, lijkt zelfs een stuk groter dan de vorige ZZZZ. Aan de motorkap komt wederom geen einde... Geweldig vind ik dat! En het interieur, tja, kan niet veel meer over gezegd worden dan dat het :ph34r: is.

Nu, zou ik ooit de nieuwe Z4 willen? Volmondig NEE. <_< En wel om 1 reden. De kofferruimte. Zolang het dak toe is, heeft de Z4 een zee aan ruimte in de koffer. Maarrrr, klap je het stalen vouwdak open, krijg je nog geen limburgse vlaai in je koffer gestopt! Absoluut waardeloos!

Je moet er niet aan denken om je koffer vol te steken met bagage en dan rustig Italië te doorkruisen met het kapje open. Dit gaat gewoonweg niet. Hier heeft BMW toch een ferme steek laten vallen.

Wat vinden jullie? :mellow:

Link naar reactie
in je koffer gestopt! Absoluut waardeloos!

Je moet er niet aan denken om je koffer vol te steken met bagage en dan rustig Italië te doorkruisen met het kapje open. Dit gaat gewoonweg niet. Hier heeft BMW toch een ferme steek laten vallen.

Dat laatste herken ik. Op vacantie ook een wagen met zo'n klapdak gehuurd. Nou, je kunt geen koffer meer meenemen. Ik heb de hele vakantie met twee koffers op de achterbank gereden. (gelukkig was daar nog iets ruimte).

Met zo'n auto kun je dus niet even de Mille Miglia doen. (Ja met gesloten dak maar dat wil je natuurlijk niet in zo'n mooi zonnig land)

Mooi mechanisme maar in de praktijk dus echt K.T

Link naar reactie
Met zo'n auto kun je dus niet even de Mille Miglia doen. (Ja met gesloten dak maar dat wil je natuurlijk niet in zo'n mooi zonnig land)

Mooi mechanisme maar in de praktijk dus echt K.T

Precies mijn punt. Toch echt wel zonde hoor, want verder is de nieuwe Z4 echt magnifiek...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.