Ga naar inhoud

Multifuntioneel stuurwiel


Andre

Aanbevolen berichten

7 pagina`s doorgespit maar het is me nog niet duidelijk waarvoor het multifunctionele stuurwiel nu eigenlijk (be)dient?

Op het MFL stuur zitten bedieningsknoppen voor:

- Volumeregling radio/CD

- Telefoon opnemen (als je een BMW carkit hebt)

- Volgende zender / nummer CD/MP3

- Omschakelen Telefoon/Radio

Z4toerritUden11-4-2010010-1.jpg

Als je dit stuur monteert i.p.v. het standaard stuur zonder knoppen dan heb je ook nog een verbindingskabeltje nodig om alles werkend te krijgen.

Link naar reactie

Het multifunctioneel stuur heeft extra knoppen op het stuur. Links voor de volumeregeling van de radio, rechts voor radiozenderkeuze of cd-track. Links zit ook een knop om de carkit te bedienen en rechts weet ik even niet :thumbup: ... De laatste twee knoppen zijn bij mij namelijk niet in gebruik, omdat ik geen BMW carkit heb. Voor de parrot is er overigens wel een unit verkrijgbaar die de telefoonknop kan laten werken.

img1911op.jpg

Link naar reactie

gewoon even logisch nadenken en kijken welke tekentjes er op zo,n stuur staan.

en trouwens wat denk je zelf dat er door die knopjes zal worden bediend??? (het gaat vast niet je raketlanceerder zijn :schater: )

gaarne eerst even de denkpet opzetten voor je vragen gaat stellen :thumbup:

Link naar reactie
Het multifunctioneel stuur heeft extra knoppen op het stuur. Links voor de volumeregeling van de radio, rechts voor radiozenderkeuze of cd-track. Links zit ook een knop om de carkit te bedienen en rechts weet ik even niet :kisstogether: ... De laatste twee knoppen zijn bij mij namelijk niet in gebruik, omdat ik geen BMW carkit heb. Voor de parrot is er overigens wel een unit verkrijgbaar die de telefoonknop kan laten werken.

Dank voor het uitgebreide antwoord.

gewoon even logisch nadenken en kijken welke tekentjes er op zo,n stuur staan.

en trouwens wat denk je zelf dat er door die knopjes zal worden bediend??? (het gaat vast niet je raketlanceerder zijn :schater: )

gaarne eerst even de denkpet opzetten voor je vragen gaat stellen :thumbup:

Ik heb het stuur enkel nog in advertenties gezien en dan zijn de foto`s niet gedetailleerd genoeg om te zien wat voor een tekens erop staan. Zodoende.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

deze week de multifunctionele knoppen in gebouwd in mijn m stuur (met wat hulp ) in eerste instantie werkte het niet dus bij de dealer laten coderen maar zonder resultaat :angry: dus ondanks dat mijn qp een facelift model is de beruchte kabel besteld en vandaag gemonteerd.. en HET WERKT helemaal blij al met al viel het wel mee

alleen de kap onder de stuurkolom is een ramp om te verwijderen met dank aan de verschillende forums voor de handleidingen

even nog voor de goede orde dus ook bij de modellen van na 2006 zit niet altijd de kabel gemonteerd

Hans

Link naar reactie

klopt een Z4 qp is altijd een facelift model mijn reactie op dit topic was ook om te melden dat niet in alle gevallen de kabel er al zit in tegenstelling wat in de montage handleiding staat vermeld. het is mischien wel gemakkelijk voor toekomstige knutselaars om te weten en daar is een forum toch ook voor :)

Hans

Link naar reactie
  • Administrator

Sterker nog: in de facelift modellen ligt de kabel er volgens mij nooit, tenzij er al eerder een mf stuur gemonteerd is geweest. Volgens mij is de kabel uitsluitend standaard ingebouwd in de VFL modellen na ergens in 2004 ... :thumbup:

Maar goed; kabeltje kost welgeteld EUR 6,85 bij de stealert, dus laat je daar niet door tegenhouden als toekomstige knutselaar ... Onderdeelnummer staat al eerder in dit draadje. :)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Volgens een postje uit september 2008 is hier speciaal voor de NL markt een artikelnummer bedacht, 61 12 0 394 848 wat dus geen algemeen bekend nummer is.

Ik heb een week of 2 geleden de dealer gebeld, nummer doorgegeven en 2 dagen later een telefoontje ontvangen met de melding dat het kabeltje binnen was. Het is dus door de dealer gewoon te bestellen. Kost je nu ongeveer 17,50 ex btw. Aansluiten op de plug achter de sleepring en op het stekkerblok achter het tellerhuis met 2 kabeltjes doorverbinden. Heb je mooie verlichte knopjes en kun je op je stuur radiozenders wisselen, geluidsniveau regelen en je telefoon via de BT op de radio gebruiken. Voegt niets speciaals toe, maar is wel errug leuk; lampjes en knopjes, hiep hoi ! :lol:

Link naar reactie
  • 3 weken later...

^ voor sommigen onder ons gaat het ook meer om de lampjes en de knopjes... :lachen:

Moet toegeven dat een M-stuur wel wat beter oogt en in de hand ligt, en als je dan toch aan het prutsen bent, kunnen die flippers en knopjes er net zo goed meteen bij, toch ? :sFun_whistle:

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Het ligt vooral echt veel beter in de hand. Als je zelf een M stuur hebt en je zit weer eens in een ZZZZ zonder, voelt dat echt als een heel ielig stuurtje...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.