Ga naar inhoud

Was jij dat?


Ivo

Aanbevolen berichten

Nog een groene vandaag (de 18e aug). Op de A59 vanut Den Bosch, vlak na knooppunt Empel.

Een QP (2.8?) met de kap open op de vluchtstrook. Eigenaar stond te wachten op hulp, neem ik aaan :lol:

Helaas was ik met collega op weg, anders was ik ff gestopt ;)

Je had 't wéér kunnen zijn, Michiel. :m:

Link naar reactie

Bij die groene met beige interieur ben ik dus wel gestopt. Op 3 mt afstand kon je het koelwater al ruiken. De aandrijfriem voor de waterpomp en de dynamo lag eraf en had bij het verlaten van de poelies de afdekkap achter de radiateur kapotgeslagen. Volgens mij drijft de bovenste poelie het geheel aan en daar zat zo'n centimeter speling op. Nokkenaspoelie? Lagers kapot? De auto had 150.000 km op de teller. De bestuurder even gesproken maar die vertelde dat de WW al onderweg was dus ben ik maar weer vertrokken. In mijn haast ben ik vergeten te vragen of de man ons forum kende.

Link naar reactie
Een QP (2.8?) met de kap open op de vluchtstrook.

he, is dat een nieuw model? ^_^

Gisteren bij Sail geweest. Rondom het terrein een aantal Z's gezien. Waaronder een roadster (donker blauw volgens mij) in een garage onder een huis op Java eiland. Als mensen een zwarte roadster met blauw xenon hebben zien rijden dan was ik dat... ^_^

Link naar reactie
Een QP (2.8?) met de kap open op de vluchtstrook.

he, is dat een nieuw model? ^_^

Gisteren bij Sail geweest. Rondom het terrein een aantal Z's gezien. Waaronder een roadster (donker blauw volgens mij) in een garage onder een huis op Java eiland. Als mensen een zwarte roadster met blauw xenon hebben zien rijden dan was ik dat... ^_^

DJL motorKAP

Link naar reactie
Nog een groene vandaag (de 18e aug). Op de A59 vanut Den Bosch, vlak na knooppunt Empel.

Een QP (2.8?) met de kap open op de vluchtstrook. Eigenaar stond te wachten op hulp, neem ik aaan  :foto:

Helaas was ik met collega op weg, anders was ik ff gestopt  ;)

Je had 't wéér kunnen zijn, Michiel. :foto:

Idd, want m'n gereedschap ligt in de C5 ;) . Heb echter alleen een ijzeren man onder de roadster :D hangen en geen ijzeren kap boven m'n kop :schater: .

Michiel.

Link naar reactie
Nog een groene vandaag (de 18e aug). Op de A59 vanut Den Bosch, vlak na knooppunt Empel.

Een QP (2.8?) met de kap open op de vluchtstrook. Eigenaar stond te wachten op hulp, neem ik aaan  :foto:

Helaas was ik met collega op weg, anders was ik ff gestopt   ;)

Je had 't wéér kunnen zijn, Michiel. ;)

Idd, want m'n gereedschap ligt in de C5 ;) . Heb echter alleen een ijzeren man onder de roadster :foto: hangen en geen ijzeren kap boven m'n kop :schater: .

Michiel.

:D Die slag is u.... ;)

Link naar reactie
"De spijker op z'n kop, ;) Rob?"

Michiel ;) .

Als je 't écht wilt weten: ik heb morgen waarschijnlijk een spijker IN mijn kop ('t was gezellig vanmiddag en vanavond!), maar ga fit als een jonge kerel om 07.00 uur fluitend en wel (ja, ik rook) op weg om mijn fraaie M-buitenspiegel én M-binnenspiegel daar te monteren.

Link naar reactie

Vanmorgen vroeg naar het westen des lands en bij Aad de M-buitenspiegels gemonteerd. Aad zou mij helpen, maar het kwam er natuurlijk op neer dat Aad het deed. Waar ik tegenop zie was voor hem een fluitje van een cent en mijn grote dank is dan ook van harte uitgesproken. Neem dan ook nog eens de gastvrije ontvangst van Ellie en mijn ochtend kon al niet meer stuk.

Wat we even hebben gelaten voor wat het was, is de M-binnenspiegel. Daar komt toch meer bij kijken dan de beschrijving van Pierre laat zien. Inmiddels heb ik Pierre gemaild met wat vraagjes dus ook dat gaat helemaal goedkomen.

Aad en Ellie, nogmaals bedankt!

Tips en antwoorden op vragen aan Pierre zijn inmiddels binnen. Pierre, weer bedankt!

aangepast door Rob
Link naar reactie
Vanmorgen vroeg naar het westen des lands en bij Aad de M-buitenspiegels gemonteerd. Aad zou mij helpen, maar het kwam er natuurlijk op neer dat Aad het deed. Waar ik tegenop zie was voor hem een fluitje van een cent en mijn grote dank is dan ook van harte uitgesproken. Neem dan ook nog eens de gastvrije ontvangst van Ellie en mijn ochtend kon al niet meer stuk.

Wat we even hebben gelaten voor wat het was, is de M-binnenspiegel. Daar komt toch meer bij kijken dan de beschrijving van Pierre laat zien. Inmiddels heb ik Pierre gemaild met wat vraagjes dus ook dat gaat helemaal goedkomen.

Aad en Ellie, nogmaals bedankt!

Tips en antwoorden op vragen aan Pierre zijn inmiddels binnen. Pierre, weer bedankt!

Bij vragen kun je ook bij mij terecht Rob. :foto: Klusje was relatief simpel, alleen pastte de zendermodule niet meteen.

Link naar reactie

OK Sledge, bedankt. Wat mij nog lastig lijkt is het zonder beschadigingen uit elkaar halen van de spiegels om bij de printplaat te komen cq te kunnen plaatsen. Verder is inmiddels duidelijk wat er precies moet gebeuren.

Dat gedoe met die draadjes in het blokje is lastig maar met een beetje geduld zal dat wel lukken.

Wat het opnieuw afstellen van de sleutels betreft: Pierre beschrijft dat anders als in het instructieboekje staat. Wat is juist?

Maar nu even persoonlijk: Hoe is 't??? Alles in orde, leuke dingen gedaan, alles gedaan wat verboden is, dronken geweest, kortom goede vakantie gehad? :foto:

Link naar reactie

Na 3 weken kun je niet wachten tot je weer thuis bent, maar eenmaal thuis aangekomen verlang ik toch weer naar de zon, het strand en de spaanse kebab tent. B) De Z heeft zich uitstekend gedragen, en zodra de zon opkwam open gaan rijden. B) Wat verbruik betreft is hij echt super zuinig op de autobaan, ongeveer 2 tanks wat neerkomt op 1L op de 15KM.

onderweg

dsc008524xp.jpg

Mijn orginele spiegel moest er ook aan geloven, op enkele plekjes is het kunststof iets verzet. Met een plat schroevendraaiertje heb ik zitten pielen totdat hij los kwam. Het zijn in totaal 8 weerhaakjes geloof ik. Dan het zenderhuisje, dit past niet op de orginele plek en zal dus verplaatst moeten worden naar de andere kant. Hier past hij wel maar moet er een stukje plastic worden weggeknipt. Vervolgens kun je hem gewoon weer vast schroeven met de orginele schroefjes. Maar dan komt ie!!!!

Je zult er snel genoeg achter komen dat de module op deze wijze niet gaat passen, en dat de bedrading los gehaald moet worden. Dat betekend het contactblokje lostrekken en alle draadjes een voor een loshalen. De reden hiervoor is mij ontschoten. :foto:

In ieder geval, hieronder vind je het schema zoals bij mij het geval was.

aansluiting6sh.jpg

Vervolgens alles terug steken, spiegelglas/rand terug zetten en klaar is Rob. :m:

Link naar reactie
20 Augustus Alpnach Zwitserland ± 250 Z3's!!!!! B)

Pics volgen als we terug zijn...

Niet weggespoeld??

Bijna... we zijn twee dagen gestrand geweest in Lauterbrunnen. Één van de plaatsen nabij de zwaar getroffen gebieden. Gelukkig hoog genoeg om niet al te veel last te hebben van overstromingen. B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.