Ga naar inhoud

Europatour III 20 t/m 28 juni 2015 - Toscane (INSCHRIJVING GESLOTEN)


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Klopt, staan nog niet genoemd. Wacht nog op info mbt overnachtingshotel :)

1 periode is de mei-vakantie, maar zoals al eerder gezegd... tricky, gezien het weer in die periode

Link naar reactie

Mmmm, het terras + uitzicht van dat hotel zou wel eens de doorslag kunnen geven.

Leuk om op dat terras met een groep te dineren en als iedereen al naar bed is, met een Grappa + sigaartje, nog wat na te mijmeren over de zin van het leven :) e.d.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Geen Amaretto Henk? :gathering:

Even nogmaals een toelichting op het diner... Ik heb bewust er voor gekozen om alleen de aankomstavond voor diner vast te leggen. Aangezien de nadruk op de cultuur ligt met het rijden door een waanzinnig mooie omgeving, is het m.i. niet praktisch om, wanneer wij bijvoorbeeld naar Firenze zijn geweest, op tijd weer terug te moeten voor het diner. Leuker is om onderweg ergens binnen te vallen in één van de vele Italiaanse restaurants daar in de omgeving. Maar het kan natuurlijk prima zo zijn dat men er zelf na afloop aan tafel gaat. Daarnaast is het vaak bijtijds donker en zal het "rijgedeelte" in de ochtend plaatsvinden, aangezien je in het donker weinig van de omgeving meekrijgt.

Dus 's ochtends door heuvels en dalen (zonder tunnels dit keer!) via sp-wegen binnendoor naar de dorpen/steden en 's avonds via de ss-wegen weer terug.

Ik probeer ook nog een wijnproeverij te roggelen trouwens. Voor de liefhebbers :drank:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Ik vind het sowieso vrij ambitieus. Siena en San Gimignano op één dag. Idem voor Lucca en Pisa op één dag. Vanaf het hotel is dat in beide gevallen ongeveer 1,5 uur rijden, dus ik schat in dat je aan totale rijtijd zeker 4 uur per dag kwijt bent, als je niet de snelste route neemt. Je wilt ook nog ergens lunchen, dus hoeveel tijd heb je dan nog over om zo'n stad te bekijken?

Ik moet nog maar eens nadenken hoe ik dit ga doen. Ik vind de reis ook erg lang namelijk. Die is 1.400 km. Twee dagen rijden heen en twee dagen rijden terug, om er een weekje te zijn... Misschien geef ik er dan de voorkeur aan om langer te blijven en zodoende meer tijd per stad te hebben en/of meer te doen.

Dat meer doen zou bijv Maranello / Sant'agata Bolognese / Modena kunnen zijn, om redenen die geen explicatie behoeven. Of San Marino - hoewel dat in tijd een stuk verder is, dan je op basis van de afstand zou denken.

Link naar reactie
  • Administrator

Dagplanning is gewoon een voorzetje. We zitten op max 75km van alle steden. San Gimignano kom je min of meer langs als je naar Siena rijdt. Pisa heeft alleen een toren die je mee kunt pakken als je naar Lucca rijdt.

Maar nogmaals, ik moet het programma nog uitwerken en dat komt goed. Heb er ruim 20 jaar iedere zomer rondgezworven en alle steden geweest en de genoemde combinaties waren altijd prima te doen.

De hoek Bologna/Modena kun je idd evt doen als je er dag of 2 aanplakt.

Oh en lunchen doen we wel in de steden :)

9u vertrekken, 2u rijden, ben je tussen 11 en 12 ter plaatse, tot uur of 5/6 rondneuzen, terugrijden, halverwege eten etc. Snelle wegen zijn er niet, dus het scheelt hooguit een half uur als je een andere route rijdt dan de meest gangbare.

De reis is idd lang, maar je rijdt gedurende de week weer minder km's dan voorgaande tours.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Met "alleen een scheve toren te zien" doe je Pisa wel te kort.

De kathedraal en het museum zijn heel mooi en zeker een bezoek waard.

Om Florence goed te zien (incl bezoek paleizen en musea, terrasjes en lunch) heb je echt wel twee dagen nodig. Men zal een keuze moeten maken welke steden men in 1 week wil zien, of idd langer blijven.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik laat jou Firenze in 1 dag zien Henk en die kathedraal staat naast de toren dus dat scheelt :lol:

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

In Florence heb ik al eerder verpoosd, dus een dag daar is voor mij op zich afdoende.

Ik hoop wel dat het een béétje rustig is in al die steden en stadjes. Als je voetje voor voetje door nauwe middeleeuwse straatjes moet schuifelen, omgeven door rochelende Chinezen, luidruchtige Russen en hevig zwetende Duitsers, wordt de feestvreugde allicht een weinig getemperd. Ik krijg dan in ieder geval sterk de neiging om willekeurige mensen op hun bek te gaan timmeren. Niet dat ik dat echt doe hoor, daar ben ik vanzelfsprekend veel te geciviliseerd voor.

aangepast door Individual
Link naar reactie

Mmmm, dat geciviliceerde zit dan blijkbaar onder een dun laagje chroom. Ik proef toch duidelijk nogal wat discriminatie, vooroordelen, generaliseren en agressie in bovenstaande posting :hypocritesmiley:

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Dat ik inmiddels al wel uit ben waar Europatour IV naar toe gaat... :cold:

Hell of a job wordt het uitzetten, boeken en plannen. Dat dan weer wel :wacko:

Oh... en je moet van bootjevaren houden :hypocritesmiley:

En als we dan toch gek gaan doen... die gaat 100% in de zomervakantieperiode vallen :)

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • Administrator

Met dat vermoeden zit het wel goed :sFun_whistle:

ff een opzetje in maps gemaakt... wáánzinnig mooi (waarom ben ik daar nooit eerder geweest eigenlijk :o), maar dat gaat in 1 week niet lukken, dus worden het er dan 2. Beetje erg ambitieus plan volgens mij hahaha

Link naar reactie

Da's de Atlantikveien in Noorwegen toch Rob ?

Heb ik voor 3 jaar terug gedaan met de ZZZ, prachtige trip van 18 dagen.

Oversteek gedaan met de Colorline vanuit Kiel naar Oslo.

Route staat overigens hier.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^Hahahaha

Idd Guido, heb eens ff gekeken (brandstof dan). Je moet niet met een diesel gaan in elk geval... Benzine is 9cnt duurder dan hier pffffff

Misschien toch maar Frankrijk eerst doen in de hoop dat de brandstofprijzen daar de komende jaren dalen? :blush:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.