Ga naar inhoud

Deceptie na een mooie dag...


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Wat dus een mooie, gezellige dag was, eindigde in mineur op nog geen kilometer afstand van ons huis. Op de afrit van de A1 schrok Richelle van een overstekend konijn waardoor ze met haar auto in de berm belandde en een lantaarnpaal tot de kabels aan toe uit de grond trok. Gelukkig geen enkel lichamelijk letsel (snelheid viel gelukkig mee), maar de materiële schade is des te groter: voorkant volledig in elkaar, onderkant waarschijnlijk ook niet ongeschonden (de paal lag er volledig onder) en 't is nog maar de vraag wat er technisch aan mankeert... Financieel helemaal een domper, want WA+ verzekerd en net door Ruud volledig onderhouden + nieuwe velgen (gelukkig nog allemaal heel).

Na de schrik en constatering dat Richelle niets mankeerde, zijn dat dingen die je gelijk door het hoofd schieten. Hoe nu, wat nu, zonde, klote, etc.etc. Tuurlijk, staat niet in verhouding tot letsel, maar als dat er gelukkig niet is, is het volgens mij menselijk dat je over andere dingen gaat treuren.

Richelle heeft weinig meegekregen van de klap, dat was al gebeurd voor ze er erg in had en ze gebaarde mij dat ze ok was toen ik langszij reed, maar dat ontging mij ff op dat moment. Toen ik op ca 500m afstand de bocht indraaide ging de straatverlichting in de bocht ineens uit. Ik dacht nog: als Richelle daar maar niet van schrikt... kom ik vervolgens de bocht uit, zie ik Richelle niet meer voor mij. Vervolgens zie ik haar rechts in de struiken staan met een lantaarnpaal volledig krom er half boven bungelend. Nou ik kan je vertellen... mijn hart was letterlijk in mijn keel aan het kloppen en ik kon nog net in paniek mijn auto veilig stilzetten, afvragend hoe het met Richelle was. Had alleen maar een waas voor me ogen en wilde Richelle er zo snel mogelijk uithebben omdat er rook onder de kap vandaan kwam (radiator dus naar later bleek). Zit dat ding volledig op slot door de autolock (die gaat er dus nooit meer op!). pas toen besefte ik dat ze ok was en inmiddels had ze zelf de deur geopend.

Ik voel me, net als Richelle, nog steeds beroerd, met name voor haar. Ze was helemaal happy met d'r nieuwe auto en ook nog eens omdat haar oude, vertrouwde paarse Mazda 's middags op de autorodeo volledig aan gort was gereden, waar ze het na het ontvangen van de foto's zichtbaar moeilijk mee had. Hadden we die maar niet weggedaan... maar ja, weet alles maar eens vooruit.

Achteraf dus maar goed dat ze in de 3 deze klapper heeft gemaakt en niet in de Mazda, want dan had ik het zo net nog niet geweten. 1 meter overigens naar rechts en ze was tussen de bomen gecaramboleerd met mogelijk nog ergere gevolgen.

Zometeen maar eens even naar de berger en onder de kap zien te kijken of er nog hoop is. En zo ja, wat die hoop dan mag gaan kosten...

Nu bijkomen en bedenken wat er met de 3 gaat/kan gebeuren...

 

IMG_3385.JPG

IMG_3386.JPG

IMG_3387.JPG

IMG_3388.JPG

IMG_3389.JPG

IMG_3403.JPG

IMG_3404.JPG

IMG_3405.JPG

IMG_3406.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ben blij dat dit zo goed is afgelopen, veel sterkte met de afwikkeling, blijft altijd kl€te....:-)

Link naar reactie
  • Administrator

Holy Mac Rob & Richelle! En dat je er dan nog achter rijdt ook... Succes bij de berger, ik hoop dat er nog wat van te maken is voor jullie!

Link naar reactie

Triest om te lezen! Wel gelukkig dat er geen lichamelijk letsel is. Wat betreft de schade: zo te zien geen richtwerk, geen airbags uit. Zou te repareren moeten zijn zeg ik als leek. Volgens mij zijn er voor de E46 ook genoeg 2de hands onderdelen te krijgen dus hoop dat de financieele schade meevalt! Succes!

Link naar reactie

Wat een verhaal, Rob... De foto's doen pijn om naar te kijken!

Benieuwd wat je bij nadere inspectie tegenkomt. Worst-case in onderdelen verkopen, daar kon je nog wel eens een flink deel mee terugverdienen...

Is Richelle weer een beetje op adem gekomen?

Link naar reactie

Jeetje Rob wat een verhaal, begrijp nog niet zo goed die 2 auto's maar daar zal wel een reden voor zijn.

Geen letsel is het belangrijkste de rest is maar blik al is het wel mooi blik.

Een veilige auto is heel belangrijk in dit soort gevalen dat blijkt maar weer, die Mazda had het veel zwaarder gehad met deze paal.

Veel sterkte en succes met de verdere afhandeling.

Zag nog wel een mooie Z8 staan gisteren in de showroom in Apeldoorn is dat misschien wat als opvolger :petje:

Link naar reactie

Mijn hemel: Rob & Richelle,

Vanochtend kreeg ik het koud bij het lezen van het bericht; voelde eigenlijk direct opluchting bij het lezen dat er geen lichamelijk letsel bij is ontstaan.

Maar bij het zien van deze foto's komt de schrik weer direct terug; Richelle, je moet echt een goede engelbewaarder hebben gehad.

Heel veel sterkte bij het verwerken; dit is echt niet een "met de schrik er van af komen" ongeval.

H&G

Link naar reactie

Gelukkig met Richelle alles goed. Wel schrikken en vervelend van de 3. Ik hoop dat je er financieel een beetje uitkomt en dat er hoop is voor de 3.

PS: Was het maar mogelijk om het bord 'Ga terug' op de één na laatste foto te volgen. Going back in Time ...

Link naar reactie

Rob,

Wat een naar gezicht te zien, wees blij dat er geen lichamelijk letsel is.

Ik hoop dat Richelle er snel overheen is, dat is eigenlijk nog het aller belangrijkste.

Vwb de schade zal idd misschien nog meevallen, het is echt zacht gegaan anders had je echt de airbags kunnen zien. En gezien het feit dat er veel 2e hands te verkrijgen is.

Van Richelle is er nml geen tweede dus de rest is gewoon vervangbaar hoe wrang het ook klinkt.

Succes met de afwikkeling

En Beide sterkte en succes in het verwerken van alles

Groet

Leon

Link naar reactie

allemachtig wat een verhaal zeg.

Ondanks dat de airbag niet af is gegaan lijkt het toch best een klap geweest te zijn als ik de bumper en motorkap zie.

Erg rot allemaal voor jullie.

Sterkte iig.

en ja.... best zonde van zo'n mooie 3 touring met dikke 6 pitter diesel...

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Hoi Rob en Richelle,

Pfff, flinke klapper, die de touring met Richelle heeft gemaakt.

Gelukkig geen persoonlijk letsel!

Succes met de touring , hopelijk valt er nog iets te redden!

Veeell Sterkte!!

Groeten Maarten

Link naar reactie

Wat ik wil zeggen is hierboven al gezegd! Gelukkig geen lichamelijk letsel en ik hoop dat jullie al wat over de schrik heen zijn!

Succes met de verdere afwikkeling, plaatwerk is niet zo duur, maar die xenonkoplampen lopen dan wel weer in de papieren...

Link naar reactie

Hier ook nog maar eens. Mooi k@t, niets meer aan te doen. Gelukkig mankeert Richelle niets en blijft het slechts een flinke kater v.w.b. de touring. Ik heb overigens begrepen dat het konijn na deze Houdini act een nieuwe carriere is gestart...

309konijn20in20hoed.jpg

Link naar reactie

Na de zomerrit nog even een afterparty gehouden met Rob en Shelle... heel gezellig! Vanmorgen zag ik de whatsapp met het berichtje dat ze iets later thuis waren.. dat was ff schrikken zeg! Echt zonde, ze was zo blij mee met haar nieuwe auto! Hopen dat de schade uiteindelijk een beetje meevalt, de schrik zal nog wel wat dagen in de benen zitten denk ik...

Sterkte daar!

Jeannette en Gerwin

Link naar reactie

Wat dacht je Richelle, 1 auto in de prak per dag is niet genoeg? ;)

Dit is toch bizar toevallig....Het is wel your worst nightmare zeg, zowel voor Richelle als voor Rob die erlangs rijdt. Gatver!! Ik vraag me af wie er dan harder schrikt. :o Leve de veilige auto's. En ja natuuuurlijk mag je je druk maken om: hoe moet het nou verder. Het geeft sowieso een hoop gedoe, kost je waarschijnlijk aardig wat geld en de komende weken / maanden zit je toch wat minder relaxed achter het stuur... Allebei heel veel sterkte met alles wat er nog komt. :kisstogether:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.