Ga naar inhoud

Top 10 ergernissen in het verkeer


Individual

Aanbevolen berichten

In het Mazda busje wat mijn ouders hadden zat er ook 1

mooie logica: in het Mazda busje van mijn ouders zit er ook 1 -> dus legaal.

Maar het kan, ik weet dat die toko die de APK voor die Patrol deed ieder jaar alvast alle bevestigingsschroeven van bullbar, mistlichten op bumper en de befaanmde stuurknop met WD40 behandelde zodat ze heeeel snel los gemaakt konden worden als er een steekproef kwam tijdens het afmelden.

Al googlend kom je op hele leuke "stuurknoptopics". Dit draadje op het tractorforum ruled, ze hebben het zelfs over welk merk knop helemaal top is. (zij vinden het vast gek dat wij hier over witte pinkers en :hamer: stiksels in stuurtjes kletsen... :thumbup:

Link naar reactie

1. Personen die links voorsorteren (inplaats van rechts) maar voor geen meter optrekken...

2. Personen die in de file continu van baan verwisselen als de ene baan net even iets sneller gaat...

3. Personen die je niet laten invoegen bij het ritsen...

4. Personen die in het midden van twee banen gaan rijden, zodat je ze niet meer voorbij kan tijdens het ritsen...

5. Personen die gaan bumperkleven als je al 140 rijdt en aan het inhalen bent...

6. Personen die blijven linksplakken terwijl de middelste of rechterbaan vrij is...

7. Personen die op hun fietsen overal voorrang nemen...

8. Personen die langzamer rijden dan de max. snelheid...

9. Personen die met verkeerd afgestelde koplampen rond rijden...

10. Personen die met afgetrapte wagens, maling hebben aan al het verkeer om hun heen en desnoods een ongeval veroorzaken om hun "gelijk" te halen..

Vooral stelling 5 spreekt me aan!

commentaar op 5: Ik heb een grondige hekel aan die bumperklevers VOOR me!!!

Greetz Maarten

Link naar reactie
Lijkt me sterk. In het Mazda busje wat mijn ouders hadden zat er ook 1, en beide hebben ze (als het goed is tenminste) niks. Zie ze ook regelmatig in vrachtwagens zitten.

Misschien staat er daarom 'schijnbaar' en geen 'blijkbaar'. Schijnbaar betekent dat je weet dat het niet zo is, maar alleen zo schijnt.

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Personen die belachelijk uitgedost op hun fietsje uit het niets om de hoek komen scheuren.

En je uitschelden omdat je in de bebouwde kom het wat rustig aan doet (je wil wel gezien worden in je Z).

Jammer dat deze wereldverbeteraars nooit afstapppen voor een andere tak van sport.

aangepast door throttle up
  • Like 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 3 weken later...

Mijn grootste ergernis:

Mannen tussen de 30-40 met een gezinswagen (met name Renault Scenic oud model) die bij het zien van een BMW Z3 compleet gefrustreerd raken en moéten inhalen om vervolgens irritant voor je te gaan rijden :(

Onnodig links rijden is ook vervelend :( Vooral als je er dan rechts op dezelfde snelheid naast gaat rijden, recht die mensen aankijkt en ze dan nog niks doorhebben...

Link naar reactie

iemand die in een renault rijdt :smiley_getalife:

(een frans wanproduct, die zn eigen service intervallen niet eens haalt)

kun je niks kwalijk nemen, die wantrouwd alles na er ingeluisd te zijn door de renaultverkoper

en zolang leen van frisia nog op de achterbank meerijdt, zal die m moeten blijven rijden.

dus lief doen tegen die mensen, ze hebben het al zwaar genoeg :lachen:

  • Like 1
Link naar reactie

Ik noemde maar een voorbeeld hoor :)

Onze vorige buurman had een Renault Scenic met kinderzitjes en tassen vol spullen en huilende kinderen en die maakte altijd nogal een gefrustreerde indruk, vooral als de auto in de winter weer eens niet wilde starten en hij (met kinderzitjes) op de fiets moest :D Vandaar dat ik eerst aan die specifieke auto moest denken en persoonlijk heb ik eerlijk gezegd ook wat minder met Franse auto's.

Gezinswagens, kinderzitjes, kinderen, geweldig. Maar als je daar dan voor kiest wees er dan ook blij mee :) Het is treurig om daar gefrustreerd over te zijn en dit dan te botvieren op niks vermoedende Z3 rijders :P

Link naar reactie

Mannen tussen de 30-40 met een gezinswagen (met name Renault Scenic oud model) die bij het zien van een BMW Z3 compleet gefrustreerd raken en moéten inhalen om vervolgens irritant voor je te gaan rijden :(

Hmm. Mij gebeurt het geregeld dat ik op de snelweg lekker op de cruisecontrol rij, een andere auto nader, naar links ga om in te halen, maar er nauwelijks voorbij kom aangezien die ander opeens mijn snelheid gaat rijden. Waar heb dat nou voor nodig? :muur:

Overigens heb ik niet zoveel met Renault, maar ik kan het wel waarderen dat zij (net als Citroën) nog wel eens met hele gekke auto's op de markt komen. Denk bijv aan de Avantime (een soort rare kruising tussen een MPV en een coupé) of de Clio V6 (tweezits cliootje met een dikke V6 achter de voorstoelen en achterwielaandrijving). Auto's die een 'normaal' persoon nooit zou bedenken en een stuk interessanter zijn dan de grijze massa. :)

Link naar reactie

Ik ken dat gevoel van gvr de gvrrr, weer zo'n belastingvrije capsule iedere keer weer kers rode remschijven blijf op de rechter baan.

Leeftijd speelt geen rol ik rij mijn hele leven al te hard, maar ik verbaas mij dat het ook nog jong is wat er in gepropt zit.

En wat je dan ziet zijn plaknagels en Ugs en een zeer domme blik naar boven,voor de duidelijkheid in een Jeep kijk je ze op neer.

Die clio was zo gek nog niet.

aangepast door throttle up
  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb het gevoel dat hier iets niet klopt... :171:

Jaja, ik had al zoiets verwacht. :P

Toch is het zo. De meeste mensen rijden precies de maximum snelheid op de teller en daar waar je 130 mag doen veel mensen zelfs dat niet. Ik rij meestal de maximum snelheid + 5 km op de GPS (oftewel 10 à 15 km te hard op de teller). :)

Link naar reactie

net zoals het politbureau in moskou vroegahh

Dat doen de Kremlinbewoners nog steeds: als er een head honcho van/naar het Kremlin moet wordt ieder kruispunt in de binnenstad afgegrendeld om de entourage op topspeed langs te laten scheuren. Één van de redenen waarom centrum Moskou één permanente file is. <_<

O, en ze vinden het niet leuk als je 'het konvooi' filmt: ik had binnen een paar tellen een setje gorilla's in een gepantserde (uiteraard...) 5-serie op m'n nek en moest lullen als Brugman om m'n camera niet in te hoeven leveren.

Leuke stad voor autospotters (wat dacht je van een Maybach begeleid door 4 AMG G-wagens?), en de maximumsnelheden zijn recht evenredig met de aanschafprijs van je bolide :petje:

En back on-topic (een beetje, tenminste): een taxi van vliegveld Sjeremetjevo naar de binnenstad en je klaagt nóóit meer over rijgedrag in Nederland!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.