Ga naar inhoud

Top 10 ergernissen in het verkeer


Individual

Aanbevolen berichten

Bumperkleven nu grootste ergernis op de weg

Uitgegeven: 15 april 2010 07:25

Laatst gewijzigd: 15 april 2010 07:25

AMSTERDAM - Bumperkleven heeft onnodig links rijden verdrongen als grootste ergernis op de weg. Dat blijkt uit een top tien van het Korps Landelijke Politiediensten die eens in de twee jaar wordt gemaakt.

Uit een peiling blijkt dat rijden onder invloed van alcohol en drugs de op een na grootste ergernis is. Agressief weggedrag komt vanuit het niets op drie.

Onnodig links rijden staat nu pas op de vierde plaats. Andere grote ergernissen blijken hinderlijk langzaam rijden, hinder bij in- en uitvoegen, file voorbijrijden via de vluchtstrook en onjuist gebruik van de richtingaanwijzer.

Rechts inhalen

Rechts inhalen, te hard rijden bij wegwerkzaamheden, en het voeren van onjuiste verlichting zijn irritaties die uit de top tien zijn verdwenen. Volgens het KLPD betekent dat niet dat er minder hard tegen deze overtredingen wordt opgetreden.

De verkeerspolitie van het KLPD wijst op het gevaar van de ergerniswekkende acties. Grote irritaties krijgen extra aandacht tijdens controles.

www.nu.nl

De lijst:

1 (2) Bumperkleven

2 (9) Alcohol- en drugsvrij achter het stuur

3 (-) Agressief rijgedrag

4 (1) Onnodig links rijden

5 (3) Hinderlijk langzaam rijden

6 (5) Langdurige inhaalmanoeuvres

7 (8) Hinder bij in- en uitvoegen

8 (-) File voorbijrijden over vluchtstrook

9 (-) Hinderen bij wisselen rijstrook

10 (6) Onjuist gebruik richtingaanwijzer

Volgens mij maken ze die lijst trouwens elk jaar, niet eens in de twee.

Link naar reactie

Volgens mij zijn 4/5/6 en 1 toch sterk verbonden.

Daarnaast wil ik bij dit soort gekwaak ook altijd de vraagstelling zien en het profiel van de ondervraagden (ik denk nu dat dit vooral ANWB babyboomers zijn en dat de vraagstelling stuurt richting de punten die de KLPD het liefst wil horen)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Mega irritant vind ik:

Die types die bij een verkeerslicht, waar je zowel links als rechts kan voorsorteren,.. links gaan staan om dan vervolgens zo traag op te trekken dat ze weer achter die auto's gaan rijden die rechts stonden.. <_<

Als je links staat moet je gewoon snel wegrijden..anders moet je maar rechts gaan staan.. :blink:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Reuze belangrijk onderzoek,.... wat waarschijnlijk gehouden is onder de groep onnodig linksrijders deze keer, anders zou bumper kleven nooit op de eerste plaats kunnen staan.

Wij hebben nooit last van bumperklevers :blink: maar wij hebben dan ook geen ergernissen in het verkeer, hooguit dat het zo zou moeten zijn dat alles onder de 200 pk en/of boven de 2 ton zich zou moeten voortbewegen op de nationale wegen :wave:

Bij een bumperklever moet je gewoon naar rechts gaan en dan versnellen.. <_<:schater: :D

Link naar reactie
  • Administrator
Als je links staat moet je gewoon snel wegrijden..anders moet je maar rechts gaan staan.. <_<

Of zelf alsnog rechts gaan staan en deze mensen rechts voorbij peren ... Ik vind de uitkomsten en verschuivingen ook wel merkwaardig, als al gezegd zal dat wel te maken hebben met de groep geinterviewden.

Ik zag vanochtend op het nieuws nog een meneer in gele hjas met baluwe pet melden dat deze lijst ook gebruikz al gaan worden voor priotering bij de pliesies. Met andere woorden; "voeren van onjuiste verlichting" staat niet op de lijst, en is dus onwaarschijnlijker datv daartegen speciale acties gericht gaan worden, bij de top 10 was dat volgens deze platte pet wel waarschijnlijk ...

Link naar reactie
Hier nog een linksplakkende zafira...

DSC_0072.jpg

Da's een leuke, onnodig links rijden en ook nog eens gaan afremmen <_< Een factor 10 erger dan de nummer 1 vind ik een rijtje vrachtwagens die elkaar, in de spits, in gaan halen. Waar je dan lekker met een rijtje auto's achter mag blijven hangen, tot ze allemaal geweest zijn :blink:

Link naar reactie
Bij een bumperklever moet je gewoon naar rechts gaan en dan versnellen.. <_<:schater::blink:

Als je naar rechts kunt als er een bumperklevert achter je zit, had je dat misschien eerder moeten doen...?

Wat irritant is zijn bumperkleverts die zelf ook wel (kunnen) zien dat je - gezien het verkeer om je heen - onmogelijk sneller kunt, of naar rechts, of wat dan ook, en dan tóch op je bumper gaan hangen.

Link naar reactie
Volgens mij zijn 4/5/6 en 1 toch sterk verbonden.

Daarnaast wil ik bij dit soort gekwaak ook altijd de vraagstelling zien en het profiel van de ondervraagden (ik denk nu dat dit vooral ANWB babyboomers zijn en dat de vraagstelling stuurt richting de punten die de KLPD het liefst wil horen)

Ik zie niks anders dan:

De Ergernis Top Tien wordt jaarlijks in opdracht van de KLPD samengesteld. Het marktonderzoeksbureau MarketResponse heeft hiervoor weggebruikers gevraagd wat hen het meest irriteert in het verkeer.
Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Als je naar rechts kunt als er een bumperklevert achter je zit, had je dat misschien eerder moeten doen...?

Als ik een auto, die op de rechterbaan rijdt, inhaal.. en tijdens deze inhaal poging zit iemand op mijn bumper.. dan had ik eerder naar rechts gemoeten?? :blink:<_<

Link naar reactie

Ik erger mij aan de politie controles op aanhangers, op zaterdag!

Wat is er aan de hand: Dagelijks rijden er allemaal bestelbusjes met aanhangers rond, van aannemertjes etc.

Zaterdags worden er op grote schaal aanhangers en boedelbakken gehuurd door particulieren.

Deze arme donders gebruiken ze om goederen van IKEA te vervoeren, oma te verhuizen en vrachtjes tuinaarde te vervoeren.

Uit jaren lange waarnemingen weet ik dat er een verhoogde controle op is.

O.a. geen correcte kentekenplaat, te lange goederen, te zwaar geladen met tuingrond (altijd raak!).

Let er maar eens op!!

Ik ben trouwens benieuwd wat geert wilders hier van vindt en er wat aan wil doen.

Link naar reactie
  • 9 maanden later...
De lijst:

1 (2) Bumperkleven

2 (9) Alcohol- en drugsvrij achter het stuur

3 (-) Agressief rijgedrag

4 (1) Onnodig links rijden

5 (3) Hinderlijk langzaam rijden

6 (5) Langdurige inhaalmanoeuvres

7 (8) Hinder bij in- en uitvoegen

8 (-) File voorbijrijden over vluchtstrook

9 (-) Hinderen bij wisselen rijstrook

10 (6) Onjuist gebruik richtingaanwijzer

Jaja, mensen. Nieuw jaar, nieuwe top 10;

1. (2) Agressief rijgedrag 47,0 %

2. (1) Bumperkleven 38,1 %

3. (4) Onnodig links rijden 28,0 %

4. (3) Rijden met alcohol/drugs 27,2 %

5. (-) Files 23,8 %

6. (7) Geen richting aangeven 20,1 %

7. (5) Zondagsrijders 19,5 %

8. (8) Op het laatste moment ritsen/invoegen 14,4 %

9. (-) Te hard rijden binnen de bebouwde kom 11,8 %

10. (-) Rechts inhalen 9,2 %

En aangezien uit ander onderzoek bleek dat BMW-rijders de meest gefrustreerde weggebruikers zijn, zal de nieuwe nummer 1 vast grotendeels door jullie veroorzaakt worden. Foei! ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.