Ga naar inhoud

Aanhanger met flitser camera?


MdV

Aanbevolen berichten

Zoals meerderen hier ben ik er zo een die aardig wat op de weg zit, met name in de Randstad. De afgelopen weken heb ik tot 4x toe iets opgemerkt wat ik nog niet echt heb kunnen verklaren. Een beetje speuren op internet (reportages flitsservice.nl) heeft me ook nog niet echt veel verder gebracht, vandaar dit topic om jullie te vragen om antwoorden...

Eerste sighting

een week of 4 geleden reed ik 's avonds rond 22.00u over de A4 vanuit Den Haag richting Amsterdam. Bij het begin van de wegwerkzaamheden stond een witte aanhangwagen met de achterzijde richting de rijbaan, aan de rechterzijde van de A4. Huh? Geen flitsmelding op de TMC in de E91, kan gebeuren. Reed niet te hard, niets aan de hand.

Vervolgens doorrijden, bij het brugrestaurant over de A4 precies hetzelfde, ook niet in de middenberm maar achter de vangrail rechts een aanhanger . Wel gemeld op de TMC, dus rustig gereden en even bekeken. Goh, een nieuwe flitser... maar ehm, in het donker, reden er verschillende voertuigen over de linkerbaan behoorlijk hard door (ruim boven de 140 km/u) en geen enkele flits :ph34r:

Tweede sighting

eergisteren geleden reed ik 's ochtends rond 6.30u rond het Prins Clausplein vanuit Amsterdam richting de afslag naar de A12. Aan het begin van de scheiding voor verkeer richting Utrecht en Den Haag oprit stond ook weer een witte aanhangwagen met de achterzijde richting de rijbaan. Huh? Wederom geen flitsmelding op de TMC, wat is dat nou voor ding?

Vervolgens doorrijden over het Prins Clausplein vanuit Amsterdam over de fly over naar de A12 richting Utrecht. Nog geen 500m verder dus... Bij het eind van de oprit stond nog een witte aanhangwagen met de achterzijde richting de rijbaan. In een ooghoek zie ik de letters '-tratie' op de zijkant staan. Ook geen flitsmelding op de TMC, is het een soort teller voor het verkeersaanbod of zo...?

Is dit een flitser, mobiele trajectcontrole, ritregistratie? :fiew: Iemand? :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Reistijdmeting is geen snelheidscontrole

Weggebruikers komen ze door het hele land tegen: VID Kentekenregistratie Aanhangwagens. De aanhangwagens worden gebruikt om onder andere tijdens grootschalige werkzaamheden de reistijd in een werkvak of op een omleidingsroute te meten. De reistijden worden vervolgens op een Tekstkar geplaatst zodat de weggebruiker de snelste route kan kiezen.

Er wordt soms gedacht dat de aanhangwagens (ook) gebruikt worden om snelheidsovertredingen te meten. Dat kan technisch en juridisch niet. Desondanks vallen de aanhangwagentjes soms ten prooi aan vandalisme. Een vernielde VID Kentekenregistratie Aanhangwagen moet eerst gerepareerd worden en kan tot die tijd niet worden ingezet om de weggebruiker van dienst te zijn!

Zie ook VID

Link naar reactie

valt gelukkig mee, ik rij redelijk rustig met de leaser, betaal al genoeg belasting :schater:

ik heb nog een nieuwe voor je:

Afslag RAI S109 vanaf de A10, begin President Kennedylaan richting Amsteldijk

Aan lantaarnpaal hangt brede, platte camera (15cm hoog, 50cm lang) die gericht staat op al het verkeer dat zo richting het centrum rijdt... kentekenscanner? :thumbup:

Link naar reactie

maarre de nieuwste "flitsers"flitsen toch ook al niet meer omdat alles infrarood gaat??

de ratten!

bij ons in de buurt op de n246 vlakbij de oprit en afrit naar de a8 staan ze op zondag (als t mooi weer is)ook heel vaak

alleen daar rijd een motormuis bij in de rondte om je af te voeren.

dus laseren ze daar iedereen.

Link naar reactie
valt gelukkig mee, ik rij redelijk rustig met de leaser, betaal al genoeg belasting :schater:

ik heb nog een nieuwe voor je:

Afslag RAI S109 vanaf de A10, begin President Kennedylaan richting Amsteldijk

Aan lantaarnpaal hangt brede, platte camera (15cm hoog, 50cm lang) die gericht staat op al het verkeer dat zo richting het centrum rijdt... kentekenscanner? :thumbup:

helaas geen idee.....

Link naar reactie
valt gelukkig mee, ik rij redelijk rustig met de leaser, betaal al genoeg belasting :schater:

ik heb nog een nieuwe voor je:

Afslag RAI S109 vanaf de A10, begin President Kennedylaan richting Amsteldijk

Aan lantaarnpaal hangt brede, platte camera (15cm hoog, 50cm lang) die gericht staat op al het verkeer dat zo richting het centrum rijdt... kentekenscanner? :thumbup:

Hoogstwaarschijnlijk wel. Doel is om verkeersinfo te maken daar waar geen lussen in de wegen liggen die het aantal voertuigen en de verplaatsing ervan registreren.

Ze zullen van Vialis, VID of ARS zijn.

Link naar reactie
maarre de nieuwste "flitsers"flitsen toch ook al niet meer omdat alles infrarood gaat??

de ratten!

Da's natuurlijk vanwege de verkeersveiligheid hè? Als de flitser flitst, gaat iedereen daar op z'n rem staan. Daar krijg je weer ongelukken van, files, ellende, etc. Als je de flitser niet opmerkt is dat veul veiliger. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.