Ga naar inhoud

Top 10 ergernissen in het verkeer


Individual

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Valt volgens mij wel mee; ze hebben posities 2 en 3 in het 2010 lijstje omgedraaid en de omschrijvingen aangepast.

Overigens: hoe komen ze ook alweer aan deze resultaten? Hoeveel man ondervragen ze op welke manier? "Een peiling" is nogal weinig zeggend; als dat onder drie veroordeelde drugscriminelen is of twee omaatjes zonder rijbewijs zal dat logischerwijs anders uitpakken dan wanneer een objectieve steekproef onder zeg een mannetje of 1000 daadwerkelijke weggebruikers wordt gehouden ...

Link naar reactie
  • Administrator
"614 leden van een internetpanel."

Daar was ik al bang voor. Die zijn volgens statistici volstrekt onbetrouwbaar, omdat niet vast te stellen is of de mensen die deelnemen - in dit geval - a) uberhaupt wel eens op de weg komen b ) zijn wie ze zeggen dat ze zijn c) niet meerdere keren meedoen d) geen belang hebben bij de uitkomst, etc. ... Zegt dus niks en ik blijf dus gewoon lekker agressief hinderlijk langzaam rechts inhalen met al mijn richtingaanwijzers aan... ;)

Link naar reactie
  • Administrator

???? als er iets in procenten wordt aangegeven dan moet moet het totaal toch op 100% uitkomen, hier komt het uit op 239,1% :unsure:

Gr Ru oeps niet meer doen.... ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Dat betekent dus ook dat er mensen zijn die hebben aangegeven eenvoudigweg ALLE opties irritant te vinden ... Wie bepaalt dan de weging en wie bepaalt hoe mensen die NIKS irritant vinden worden meegewogen? ;)

Link naar reactie

1.truttig rijden (waardoor de hele boel opgehouden word)

2.leipen die in de bebouwde kom en op woonerven veel te hard rijden en als je er wat van zegt over de zeik gaan

3.mensen die met 4 wielen op de vluchtstrook in een bocht naar de invoegstrook gaan rijden(en dan gek zitten doen als ze ingehaald worden omdat een ander aanneemt dat ze vast pech hebben of zo)

4.lui die voorrang aan fietsers geven op een rotonde die geen voorrang hebben ,waardoor de hele boel achter hun bijna op elkaar klapt(ja ik weet t je moet afstand houden maar op een rotonde kruipt alles nu eenmaal wat op elkaar)

5.flitsers in auto,s op makkelijke plekken in plaats van in een gebied waar we er echt wat aan zouden hebben als daar gecontroleerd word.

6.eppo,s in bussies

7.pet en hoedmansen in volvo,s

8.geen idee hebben van de verkeersregels en dus maar wat doen en dan vreemd kijken als een ander wel weet wat ie doen moet en daardoor zelf in de problemen komen

9.smerissen die denken dat ze zich niet aan de regels hoeven te houden gewoon omdat ze smeris zijn

10.fietsers en hardlopers zonder verlichting op donkere dijkjes en binnenwegen

over de volgorde twijfel ik nog t is maar net wat ik die dag weer heb meegemaakt :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Het is maar goed dat je iets alfa-achtigs bent gaan doen, geloof ik. B)

Blablabla. Sinds wanneer is statistiek een exclusieve betabezigheid?

Ik bedoel uitsluitend dit: Als een deelnemer uit een lijstje van een x-aantal voorgedrukte mogelijke ergernissen geen van die ergernissen aanvinkt, omdat hij zich niet ergert, wordt dan zijn stem meegeteld en zo ja hoe wordt die meegeteld? Bij veel van dit soort semi-verantwoorde statistiekjes wordt de nee-stemmer of de neutraal stemmer niet meegeteld en zien de percentages uitsluitend op welk percentage van de zich toch al ergerende automobilisten zich aan welke gedraging ergert. Dat een x percentage van de zich toch al ergerende respodenten zich ergert aan een bepaalde gedraging zegt dan niks over hoeveel mensen zich daadwerkelijk aan die gedraging ergeren ...

Overigens wordt onder statistici algemeen aangenomen dat minder dan 1000 (unieke!) respondenten te weinig is om conclusies te trekken over de gehele Nederlandse bevolking ...

Link naar reactie
7.pet en hoedmansen in volvo,s

Je lijst is een erg goede Sander. Mag ik hier aan toevoegen:

7. pet en hoedmansen in volvo's en andere luitjes die een stuurknop in een normale auto monteren.

En dan bedoel ik zo'n knop:

SX2707096-250x250.jpg

Dit is zelfs een "Type R" model, voor de snelle Opa in een Civic B)

Link naar reactie
  • Administrator
die een stuurknop in een normale auto monteren

:schater: Heb je dat wel eens IRL gezien? Ik heb zo'n ding niet meer gezien sinds ik voor het laatst een heftruck heb bestuurd ...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

1. Personen die links voorsorteren (inplaats van rechts) maar voor geen meter optrekken...

2. Personen die in de file continu van baan verwisselen als de ene baan net even iets sneller gaat...

3. Personen die je niet laten invoegen bij het ritsen...

4. Personen die in het midden van twee banen gaan rijden, zodat je ze niet meer voorbij kan tijdens het ritsen...

5. Personen die gaan bumperkleven als je al 140 rijdt en aan het inhalen bent...

6. Personen die blijven linksplakken terwijl de middelste of rechterbaan vrij is...

7. Personen die op hun fietsen overal voorrang nemen...

8. Personen die langzamer rijden dan de max. snelheid...

9. Personen die met verkeerd afgestelde koplampen rond rijden...

10. Personen die met afgetrapte wagens, maling hebben aan al het verkeer om hun heen en desnoods een ongeval veroorzaken om hun "gelijk" te halen..

Link naar reactie

En dan bedoel ik zo'n knop:

SX2707096-250x250.jpg

haha ja hoor dat mag

deze is zeker een zware indicatie dat de gebruiker wel eens een supereikel zou kunnen zijn.

zeker die met de "R"aanduiding erop.

en dan te bedenken dat ik maar zo,n 30 km per dag van en naar huis rijd ,en dan al veel van de punten (elke dag)meemaak.

om te huilen gewoon.

btw ,nog een 11de punt... wat denk je van heeeeeeel traag invoegen een beetje een snelweg op rijden waar 120kmu gereden word met iets van 70kmu vind ik toch wel een beetje not done.

en als je dan doorrijd over de invoegstrook (dus rechts inhalend)om zelf wel wat gang te maken van die verongelijkte smoelen te zien in je spiegel.

want je moet niet denken dat ze dan tenminste nog een beetje doorrijden tot het einde van de strook maar hoeken hun karretje meteen bovenaan op de hoofdweg.

ik denk dat ik zo nog wel even door kan gaan ,niet dat ik zelf nooit een foutje maak ik ben ook maar een gewon mens uiteindelijk maar de meeste zaken die ik bemerk komen niet door foutjes maar gewoon uit onkunde.

Link naar reactie
:schater: Heb je dat wel eens IRL gezien?

Laatst nog op de snelweg, een kerel in een Subaru Forrester (okay, zo'n wagen kan zo'n ding hebben, als je heel eerlijk bent). Man reed met een 120kmh over de A2 met een hand losjes op die knop, zat erbij alsof ie met een tractor het land aan het ploegen was. B)

Mijn ouders hadden vroeger zo'n ding op het stuur van hun Nissan Patrol (zat er op toen ze 'm kochten, no worries ;) ), was wel handig met hoepelen in het terrein. Maar het ding zat toch meer in de weg dan dat het nuttig was. Mijn Pa heeft ooit bijna een rotonde door het perkje in de midden genomen doordat hij met zijn hemd op een of andere manier in in die knop verstrikt raakte :P . Daarbij moest ie ieder jaar gedemonteerd worden voor de APK (is schijnbaar alleen legaal als je een handicap hebt waardoor je het stuur niet goed/veilig vast kan houden.)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.