Ga naar inhoud

Europatour III 20 t/m 28 juni 2015 - Toscane (INSCHRIJVING GESLOTEN)


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Zoals al bij menigeen bekend, gaat de Europatour in 2015 naar Toscane. Vertrek zal zijn op zaterdag 20 juni vanuit Maastricht, met 1 overnachting op de heenreis bovenop de Splügenpass. De terugreis is op zondag 28 juni (8 overnachtingen).

Vanuit centraal Toscane (omgeving Volterra) zullen de bekende culturele steden als Siena, Volterra, San Gimignano, Firenze, Pisa, Lucca etc etc via de prachtige heuvel-/bergachtige wegen aldaar, worden bezocht. Het is dus niet alleen maar rijden en verwacht ook geen enge afgronden en smalle bergpassen, dus mensen met hoogtevrees kunnen deze keer prima mee.

Het wordt dus een combinatie van cultuur, Toscaanse schoonheid en gastvrijheid, fantastisch eten en de beste wijnen. Tevens zal/zullen er een of twee rustdag(en) inzitten, waarbij men of naar de kust kan of bijv. lekker aan het zwembad kan gaan liggen.

Deelname maximaal 20 auto's

Vragen, verzoeken, op-/aanmerkingen? Stel ze maar hieronder want mijn postvak zit vol heeft weer wat plek.
Mailen naar et2015 (at) europatouring.nl mag ook.

BLAUW=AANBETAALD GROEN=VOLLEDIG BETAALD
01 - BMW-Z-CSi (2p)
02 - GuidoK (1p)
03 - JK-Z4-3.0i (2p)
04 - Scorpion (2p)
05 - gessel (2p)

06 - bojan (2p)
07 - Dakloozzz (1p)

08 - Enzo Sebastiaan (2p)



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE: 4 MEI 2015

Heenreis:
We zullen zaterdagochtend 20 juni zo rond 10u, doch uiterlijk 10.30u, vertrekken vanuit Maastricht. Via Luxemburg rijden we over Metz, Nancy & Basel richting de Splügenpass, net over de grens met CH-I. De volgende dag dalen we af naar het Comomeer. Ditmaal rijden we via de Oostzijde richting Milaan, Parma & La Spezia naar Volterra.

Einddatum inschrijven:
De inschrijving is officieel gesloten. Aanmeldingen uitsluitend nog op basis van beschikbaarheid en via PM/mail.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE: 21 OKTOBER 2014


Rekeningnnummer:
Ook hier nog even het rekeningnummer voor de aanbetaling: IBAN NL64ABNA 0591532956 BIC ABNANL2A tnv R.O.B. Nieuwenhuis CJ ovv Europatour 2014 en je forumnaam. Let even op de 0 voor het rekeningnummer, die was ik vergeten te noteren in het bericht ergens halverwege dit topic.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE: 28 SEPTEMBER 2014


Deelnamekosten:
Zoals al eerder gemeld als indicatie, zijn de definitieve deelnamekosten E 600 pp obv 2p kamer, E 760 pp obv 1p kamer.

Aanbetalingstermijn wordt verlengd naar 24 oktober. Graag voor die datum 20% van het totale deelnamebedrag overmaken. Zodra ik de aanbetalingen binnen heb, maak ik de hotels definitief en ga ik beginnen met de routes en de dagprogramma's uit te werken.

Aanmeldingen die na 24 oktober binnenkomen, worden op basis van beschikbaarheid hotelkamers verwerkt.

Eigen suggesties:
Mochten jullie zelf nog suggesties of verzoeken hebben vwb het programma, laat het mij even weten. Ik zal van de week een emailadres aanmaken waar je mbt deze rit naar toe kan mailen. Een wijnexcursie staat al op mijn wishlist, maar heb je andere ideeën, laat het gerust weten!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE: 17 SEPTEMBER 2014


Definitieve periode bekend:
Wij gaan van 20 t/m 28 juni 2015. Zaterdag 's ochtends vertrek, op zondag ochtend weer terug.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE: 11 SEPTEMBER 2014


Hotel in optie genomen:

**** hotel in hartje Toscane met Spa en buitenbad :cool:

htlet15-05.jpg

htlet15-01.jpg

htlet15-02.jpg

htlet15-03.jpg

htlet15-04.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
UPDATE: 9 SEPTEMBER 2014

Kosten:
E 600,00 pp op basis van een 2-persoonskamer
E 760,00 pp op basis van een 1-persoonskamer
dit is wel bij een minimale deelname van 20 personen

Inbegrepen:
8 overnachtingen incl. ontbijt
2 maal diner op de heenreis (overnachting) en op de eerste aankomstavond in Toscane
Routeboek met, naast uiteraard mooie routes, veel culturele informatie omtrent de diverse steden in Toscane

Dagplanningen ovb:
- Firenze (Florence)
- Pisa + Lucca
- San Gimignano + Siena
- Dagtour langs/door diverse kleine dorpen als Castagneto Carducci, Riparbella, Bolgheri, Montescudaio, Guardistallo, Bibbona, etc.


BONUSRIT:
Voor de liefhebbers die 1 week te weinig vinden... ik ben zelf voornemens om er nog een weekje Dolomieten bij aan te plakken. Interesse? Laat het even weten.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 5
Link naar reactie
  • Administrator

Kleine toelichting dan maar: zoals een bekend spreekwoord luidt... er zijn vele wegen die naar Rome leiden, zo ook naar Firenze, Siena etc. Aangezien ik tot 2011 tijdens de zomervakanties elk jaar (35x in totaal of zo) in Toscane verbleef, ken ik de omgeving als mijn broekzak en zal ik de routes zodanig uitzetten over wegen waar de normale toerist zo snel niet zal rijden.

Ik wil proberen om zo centraal mogelijk tussen de bezienswaardige steden te verblijven, wat inhoudt dat de gemiddelde reistijd zo'n 3-4u per dag zal zijn. Dus stel wij gaan naar Siena, dan vertrekken wij bijv. om 9u, zijn wij daar rond 11u. Tot een uur of 16 cultureel genieten en om 18u kun je weer terug zijn in het hotel voor het diner (wat meestal pas om 20u begint daar). Heb je het om 14u al gezien, kun je bijvoorbeeld besluiten om eerder terug te gaan. Dat laatste zal denk ik niet zo snel gebeuren, want je hebt zo een paar uur nodig voor Siena :lol:.

Link naar reactie
  • Administrator

Hotel al gevonden... :hypocritesmiley:

hoteltuscany1.jpg

hoteltuscany2.jpg

hoteltuscany3.jpg

hoteltuscany4.jpg

Even afwachten of het ook nog beschikbaar is :)

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 1
Link naar reactie

Rob, als je er een 5-serie in kunt smokkelen gaan we graag weer mee. We komen net terug uit Toscane :drank: (1350 km in één dag met een dik uur voor de Gotthard), niet dat we zo graag daar weg wilde maar de 5-serie moest natuurlijk even getest worden op de lange afstand. :thumbup:

Juni heeft ligt wel onze voorkeur, we hobbelen dan wel, met gepaste afstand achter de Z-tjes.

Link naar reactie

Zeker interesse.!!..nog onder voorbehoud, maar we willen graag naar Toscane, zeker ook cultuur opsnuiven... :thumbs_up: Toscane is prachtig!
Dus zet ons maar bij het lijstje!

Link naar reactie

Rob, als je er een 5-serie in kunt smokkelen gaan we graag weer mee.

Je heb nog tijd genoeg om weer een Z aan te schaffen voor die tijd :lol: dat is toch leuker dan in zo'n dichte BMW :punk:

Link naar reactie

…. van waaruit de bekende culturele steden als Siena, ……..., Florence, Pisa, Lucca etc etc via de prachtige heuvel-/bergachtige wegen aldaar, worden bezocht.

Het wordt dus een combinatie van cultuur, Toscaanse schoonheid en gastvrijheid, fantastisch eten en de beste wijnen.

Florence is 1 van de mooiste steden ter wereld, Lucca 1 van de leukste.

Van Siena wist ik niet dat die ook zo mooi is : http://www.ilgiornale.nl/2013/de-dom-van-siena-opent-de-poort-van-de-hemel/

Link naar reactie
  • Administrator

Rob, als je er een 5-serie in kunt smokkelen gaan we graag weer mee...... we hobbelen dan wel, met gepaste afstand achter de Z-tjes.

Doe niet zo gek, had ik allang gezegd, al zou je een ster voor je neus hebben gehad (die er dan wél even af had moeten worden gehaald, want wil 'm niet in mijn spiegel zien :P )

Link naar reactie
  • Administrator

vermoed dat mijn werkgever het niet zo zal apprecieren als ik binnen 3 maanden weer er tussen uit "glip".

Doen we 'm in juni, zitten er 4 maanden tussen :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • Administrator

Om de Limboritgangers even een indruk te geven... de wegen in Toscane kun je voor een groot deel vergelijken met die in de Eifel/Ardennen/Vogezen, maar dan met een mediterraans klimaat.

Link naar reactie
  • Administrator

Top! Ik zal vanavond weer ff het lijstje aanpassen, gaat lastig op de mobiel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.