Ga naar inhoud

je non-z3 auto(s)


pj311

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Eigenlijk van mijn vriendin, maar toch ook tot mijn beschikking; een van de kleinste vijf deurs auto's die ik ken: Daihatsu Cuore Trendy 0.9 uit 1996 (met net 20.000 km!):

30935mo.jpg

Vinden jullie het er ook uit zien alsof de ZZZZ op het punt staat dat arme Cuoretje in te slikken? :schater::schater::schater:

Link naar reactie
  • Reacties 161
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Is er ook een techneut in de zaal die me kan uitleggen waarom zo'n kopppelkromme nu een deukje heeft bij 3350 RPM?

p.s. een beetje lezen geeft me het idee dat het vooral het ademen (O2) en brandstoftoevoer verschillen zijn bij verschilende toeren die dit veroorzaken. In een ver verleden ook iets gelezen over vierkante en overvierkante motoren die verschillen geven in koppel en hoe ze met (hogere) toeren omgaan. Iemand die het beter weet?

is het schakelpunt vd vanos, maar echt 100% optimaal is het niet. De meeste "tuners" vlakken de geposte koppel- en vermogenkrommes uit, maar dit is letterlijk wat er gemeten wordt.

Je moet zien hoe dat in de realiteit gaat: de wielen slippen wat, de banden raken de kas, de kas duwt op de krik enz. Echt perfect gaat het niet om een verlaagde e30 te meten. We moesten de carroserie ondersteunen met een krik om de wrijving tussen de kas en band te vermijden, maar dan slipten de banden enz enz. Soit, volgende x kleinere velgjes :blink:

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Mijn huidige daily, de 118d..

IMG_1812.JPG

...gaat eind deze maand terug naar de lease maatschappij. Vanwege mijn nieuwe job kan ik geen auto meer rijden die door mijn BV geleased wordt. De auto overnemen van de leasemaatschappij was geen optie, de vraagprijs van de leasemaatschappijs sloeg echt nergens op. Leasemaatschappij zegt nauwelijks afgeschreven te hebben op de wagen (wat ze dan met mijn centen gedaan hebben :thumbup: ). Dus die gaat fijn terug, met toch wel een :thumbup: van mijn kant, het is een heerlijke auto.

Dus dan moet er een nieuwe daily komen. Het liefst eentje waar je toch lekker in kan sturen. Het hoeft niet ruim te zijn, we hebben een Altea XL als familieschuit. Dus als de kids maar achterin kunnen en er de occasional boodschappentas in past, is het goed.

Na heel wat omzwervingen zijn we uitgekomen bij de volgende daily:

IMG_3964.JPG

Een R50 Mini Cooper Chili. Fijn uit die Heimat gehaald, want daar is het nog te betalen om een Mini flink vol te hangen met opties en kun je nog bij een Mini dealer kopen zonde absurde prijzen.

Vandaag zijn we hem op gaan halen in Dusseldorf. Op de terugweg hebben we (natuurlijk) allebei gereden, de smile van Simone op de autobahn in die Mini, die heeft ze normaal alleen in de coupe, heerlijk om te zien :wave:

Nog even wat fotootjes:

IMG_3935.JPGIMG_3926.JPG

IMG_3951.JPGIMG_6795.JPG

IMG_6791.JPGIMG_6789.JPG

Vrijdagmorgen naar de RDW, volgende week zal het kenteken er dan wel zijn, precies op tijd voor 1 oktober!

Zo nu nog even naar het mini forum, weer even heerlijk onbezorgd "member" zijn op een forum ;)

Link naar reactie

kom maar op Nadia, van jou kan ik het hebben. :thumbup:

Deze stond ook in Düsseldorf, gaat dat in de richting van wat je niet wil zeggen :wave: :

IMG_3934.JPG

Ik kreeg van Navigator ook al te horen dat het wel erg op een roadster leek met dat open dakje:

IMG_3949.JPG

Maar als het je gerust stelt: Aan de breedte van de smile van Simone te zien zal de sleutel van de Mini toch wel vaak ontbreken op het sleutelrekje als ik richting Eindhoven moet... :thumbup:

Link naar reactie

Geïnspireerd door RVE, ook maar ons kleintje voorstellen. Heb vandaag een Sony Nex-5 aangeschaft vanwege alle mooie foto's die hier de laatste tijd gepost worden. Dus weer lekker spelen. :petje:

Coopertje met Panorama dak.

dsc00014.jpg

dsc00018.jpg

dsc00017.jpg

dsc00008.jpg

Op naar de foodstrip Ruud.

Link naar reactie
Zo nu nog even naar het mini forum, weer even heerlijk onbezorgd "member" zijn op een forum ;)

:nono: dat heeft Yangkie je al onmogelijk gemaakt. Niet alleen hier een grote waffel maar daar kennen ze hem inmiddels ook. En ja ook ik heb daar nog een account :petje: Ziet er goed uit Ruud. En het rijd perfect. Ik heb nog steeds een chagrijnig "vrouwtje" thuis rondlopen omdat ik haar Mini onaangekondigd heb verkocht <_<:schater: Maar ik wil jullie wel even op weg helpen qua pimpen :D

minimp1.jpg

cimg0360g.jpg

minimp8.jpg

:ok:

Link naar reactie
Maar ik wil jullie wel even op weg helpen qua pimpen <_<

ja hallo, dat is gewoon een 90pk "One" met de bumpers van een Cooper S (wat er eerlijk gezeg wel heel :petje: uitziet).

Maar dat is okay in Mini kringen heb ik geleerd. Zo "not done" als het hier bij de BMW's is om een :ok: op je 1.8 te plakken, zo "done" is het daar om je "One" of "Cooper" te ver-"S"-en of zelf te ver-"JCW"-en.

Het zal jullie niet verbazen dat die van ons originalo blijft. :nono:

Link naar reactie
kom maar op Nadia, van jou kan ik het hebben. :petje:

Net als Martijn destijds, met zijn 'as if I care'.... als reactie op jouw sms-je, remember?? :ok:

Afijn, ieder zijn ding. Ik gun je natuurlijk alle geluk van de wereld, dat weet je.

Dus koop maar snel een andere auto.

En anders ... nooit bukken zonder achterom te kijken.

<_<

Link naar reactie
;) dat heeft Yangkie je al onmogelijk gemaakt. Niet alleen hier een grote waffel maar daar kennen ze hem inmiddels ook. En ja ook ik heb daar nog een account :petje: Ziet er goed uit Ruud. En het rijd perfect. Ik heb nog steeds een chagrijnig "vrouwtje" thuis rondlopen omdat ik haar Mini onaangekondigd heb verkocht <_<:schater: Maar ik wil jullie wel even op weg helpen qua pimpen :D

:ok:

Ik ken het! zoek ook nog een onderduik adres de mini gaat vandaag of morgen het veld ruimen de opvolger staat al een maand of 4 in de schuur ff wennen.... :schater:

dusss iemand nog een coopertje S kopen van 2003 met 80k grijs/zwart chilli blijf ik een week logeren tot de kust weer veilig is. ik trek nog steeds een beetje met mijn rechter been nadat ik 2,5 jaar geleden de roadster verkocht en als surprise met de cooper aan kwam zetten :nono:

Link naar reactie
Net als Martijn destijds, met zijn 'as if I care'.... als reactie op jouw sms-je, remember?? :petje:

mooi stukje historie :ok:

IMG_0503.PNG

Als het je enigzins gerust stelt, ik had ook nog plannen voor een Audi TT, maar dat vond Simone te zeer "midlife crisis". <_<

Daarbij is er ook een rationeel argument, de wegenbelasting is 32 euro per maand, de 118d zit op 108 euro per maand.

Link naar reactie

voor die 76 euro per maand neem ik dat wel voor lief.

afschrijven doen Mini's ook nauwelijks, dat is bij 118d-tjes wel anders (van 35K naar 18K in minder dan 2 jaar :petje: )

Link naar reactie
Ik ken het! zoek ook nog een onderduik adres de mini gaat vandaag of morgen het veld ruimen de opvolger staat al een maand of 4 in de schuur ff wennen.... :schater:

dusss iemand nog een coopertje S kopen van 2003 met 80k grijs/zwart chilli blijf ik een week logeren tot de kust weer veilig is. ik trek nog steeds een beetje met mijn rechter been nadat ik 2,5 jaar geleden de roadster verkocht en als surprise met de cooper aan kwam zetten :petje:

Valt wel mee Puk, gewoon een KJN kopen en het meissie is weer helemaal blij. Sterker nog dan loop je met beide benen te trekken :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.