Ga naar inhoud

Te koop op ebay, marktplaats etc.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ga er morgen eens serieus over nadenken en ik probeer er een overzichtelijk geheel van te maken (alfabetisch?). Heeft dit forum overigens een mooie optie voor tabellen?

Ik vind het prima mannen, kep alleen een opzetje gemaakt ! :sleepy:

Link naar reactie

Gisterenavond via Ebay van een prive persoon een nieuwe BMW indianapolis (display oranje) gekocht. Ben benieuwd hoe de afhandeling verloopt. Ik vind het wel erg vreemd dat er 1 minuut voor afloop van de veiling ineens een bieder was die steeds EUR 10,-- meer bood totdat hij over mijn maximumbod heenging. Veiling in 1e instantie verloren dus. Een half uurtje later kreeg ik een email van de verkoper dat ik het artikel toch voor de door mij opgegeven maximumprijs mocht kopen (wat ik ook heb gedaan). Lijkt er m.i. een beetje op dat verkopers misschien andere bevriende personen inschakalen om achter de maximumprijs te komen en vervolgens het artikel voor een hogere prijs te verkopen. Wat zijn jullie ervaringen / gedachten hierover?

Link naar reactie
Gisterenavond via Ebay van een prive persoon een nieuwe BMW indianapolis (display oranje) gekocht. Ben benieuwd hoe de afhandeling verloopt. Ik vind het wel erg vreemd dat er 1 minuut voor afloop van de veiling ineens een bieder was die steeds EUR 10,-- meer bood totdat hij over mijn maximumbod heenging. Veiling in 1e instantie verloren dus. Een half uurtje later kreeg ik een email van de verkoper dat ik het artikel toch voor de door mij opgegeven maximumprijs mocht kopen (wat ik ook heb gedaan). Lijkt er m.i. een beetje op dat verkopers misschien andere bevriende personen inschakalen om achter de maximumprijs te komen en vervolgens het artikel voor een hogere prijs te verkopen. Wat zijn jullie ervaringen / gedachten hierover?

Dit idee heb ik ook al meerdere malen gehad/meegemaakt, dus gewoon kijken of je het er voor over hebt en pas op het allerlaatste moment je max. bod ingeven, zo heb ik al wat koopjes verkregen, ik heb het dus echt over de laatste seconden.

Voor de rest pas 1 keer meegemaakt dat ik een artikel niet heb gekregen, was gelukkig een goedkoop artikel.

Link naar reactie
Gisterenavond via Ebay van een prive persoon een nieuwe BMW indianapolis (display oranje) gekocht. Ben benieuwd hoe de afhandeling verloopt. Ik vind het wel erg vreemd dat er 1 minuut voor afloop van de veiling ineens een bieder was die steeds EUR 10,-- meer bood totdat hij over mijn maximumbod heenging. Veiling in 1e instantie verloren dus. Een half uurtje later kreeg ik een email van de verkoper dat ik het artikel toch voor de door mij opgegeven maximumprijs mocht kopen (wat ik ook heb gedaan). Lijkt er m.i. een beetje op dat verkopers misschien andere bevriende personen inschakalen om achter de maximumprijs te komen en vervolgens het artikel voor een hogere prijs te verkopen. Wat zijn jullie ervaringen / gedachten hierover?

Dat doe ik zelf ook, maar dan anders.

Je maakt gewoon nog even een "fake-account" aan.... Stel, je bied op iets, dat je later toch niet wilt hebben .... dan doe je met je fake-account gewoon een hoger bod en ben je er vanaf.. :schater:

Link naar reactie

Even een opmerking over de Blaupunkt-shop: toen ik probeerde er een BMW CD-radio te kopen, werkte hun creditcard systeem even niet. En toen ze mij een e-mailtje stuurden dat het wel weer werkte, was opeens de radio uitverkocht. Volgens eigen zeggen komen die radio's ook niet meer.

Nog een toevoeging:

- Naam: therealmick( 22694)

- Soort: eBay

- Oordeel: positief

- Onderbouwing: Voor mijn Z3 een noodstroomsirene en kantelsensor gekocht. Beide bleken in prima staat en komen uit een sloopauto. Prijs bijelkaar (inclusief transport): circa 20% van de nieuwprijs. De afwikkeling gaat wel wat vreemd, want je moet NIET de eBay afwikkeling gebruiken. Gewoon doen wat er in de e-mailtjes staat. De beoordeling is 98,3 % positief uit 22694 meetellende transacties.

Link naar reactie
Dat doe ik zelf ook, maar dan anders.

Je maakt gewoon nog even een "fake-account" aan.... Stel, je bied op iets, dat je later toch niet wilt hebben .... dan doe je met je fake-account gewoon een hoger bod en ben je er vanaf.. :schater:

Jij hebt dan een fake-account bij ebay?? Een acoount waar je geen koopverplichting hebt of denkt te hebben?? Leg me dat allemaal eens haarfijn uit, s.v.p. want ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal zo maar kan zonder gevolgen. Doe maar in een PM, dan blijft het hier verder on topic.

Link naar reactie
Dat doe ik zelf ook, maar dan anders.

Je maakt gewoon nog even een "fake-account" aan.... Stel, je bied op iets, dat je later toch niet wilt hebben .... dan doe je met je fake-account gewoon een hoger bod en ben je er vanaf.. :schater:

Wat een waardeloze opmerking vh, door dit soort truuks worden de argeloze kopers er dus weer ingeluist :thumbup: . Wist ook niet dat dit een mogelijkheid was dacht dat Ebay behoorlijk waterdicht was.
Link naar reactie
Wat een waardeloze opmerking vh, door dit soort truuks worden de argeloze kopers er dus weer ingluist :thumbup: . Wist ook niet dat dit een mogelijkheid was dacht dat Ebay behoorlijk waterdicht was.
Wanneer je geen proxy gebruikt dan lukt dit je slechts eventjes. Zowel bij Ebay als bij Marktplaats worden verdachte figuren gewoon gecheckt op IP (en terecht).

Wel wil ik op persoonlijke titel toevoegen dat dit soort klootzakken de hele handel verpesten waar die sites eigenlijk om gaan. Er zijn 2 soorten: de opbieders die je prijs de lucht in drukken en de lurkers die stoer willen doen en je verkoop verkloten. Allebei mogen ze van mij met een stuk touw de zolder op worden gestuurd.

Link naar reactie
Jij hebt dan een fake-account bij ebay?? Een acoount waar je geen koopverplichting hebt of denkt te hebben?? Leg me dat allemaal eens haarfijn uit, s.v.p. want ik kan me niet voorstellen dat dit allemaal zo maar kan zonder gevolgen. Doe maar in een PM, dan blijft het hier verder on topic.

Het verbaast me he-le-maal niet dat ik geen PM heb ontvangen. Beter zo.

@ mvh: Nog meer onzin en ik hou je de hand niet meer boven het hoofd...

Link naar reactie
Dat doe ik zelf ook, maar dan anders.

Je maakt gewoon nog even een "fake-account" aan.... Stel, je bied op iets, dat je later toch niet wilt hebben .... dan doe je met je fake-account gewoon een hoger bod en ben je er vanaf.. :schater:

Hier heb ik dus echt een bloedhekel aan. E-bay is een fantastisch medium. Dit soort praktijken helpen het om zeep. Dit komt steeds vaker voor. Marktplaats is al door dit mega irritante gedrag voor een groot deel om zeep geholpen. E-bay gaat op die wijze ook kapot. Echt jammer. Wat is je e-bay naam? Zetten we die ook in dit lijstje.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Weer een +++-verkoper genoteerd. uwf-interieur is een serieuze verkoper die NL niet op z'n lijstje voor verzenden heeft staan maar die dat nu wel wil toevoegen.

Verzekerd verzenden voor 7 euri van een paar omlijstingen van de deurgreepjes aan de binnenkant die ook slechts € 20 hebben gekost. Aangezien ik die dingen niet rechtstreeks via Ebay kon kopen hebben we wat Email-contact gehad en dit is een puur service-gericht bedrijf. Heel erg netjes, dinsdagavond bestelt en vrijdagochtend binnen!

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...

Vraagje :

Hoe kan je eventueel vanuit Duitsland grote paketten laten verzenden

bv 4 velgen + banden

Graag jullie reacties hoe aan te pakken , ervaringen , eventuele kosten etc

Groet Peet

Link naar reactie

toen ik de velgen vanuit duitsland liet overkomen, kreeg ik ze per 2, de verkoper had ze per stuk verzonden, maar ik ontving eerst 2 velgen en daarna nog eens 2 velgen via DPD.

is verder geen probleem, heb tot nog toe geen problemen ondervonden met verzendingen vanuit duitsland. :m:

en vaak zit er maar 1 a 2 dagen tussen verzenden en ontvangen :huh:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

- Naam

Willy Ebbers

- Soort (ebay,internet, shop)

Marktplaats

- Oordeel (positief, neutraal, negatief)

Negatief

- Onderbouwing

Heb 2 mistlampen bij hem gekocht. De ene leek vrijwel nieuw, de andere was van binnen vies en bleek niet schoon te krijgen. Er bleef een zilveren waas, afkomstig van de reflector, op het glas achter. Tot overmaat van ramp bleek van beide lampen een schroeflip afgebroken te zijn. Na 2 vriendelijke verzoeken om me tegemoet te komen, zegt de verkoper dat ze waarschijnlijk zijn beschadigd tijdens transport en dat ik maar verhaal moet gaan halen bij TNT. Aan de lampen is duidelijk te zien dat de schroeflipjes er al lang geleden afgebroken zijn. Bovendien zijn ze ook niet terug te vinden in de doos dus van schade tijdens transport is geen sprake.

Willy Ebbers adverteert geregeld met onderdelen voor Z3's op Marktplaats. Ten tijde van deze post heeft hij 4 wielen met banden te koop. Jullie zijn gewaarschuwd.

(Oh, en als iemand nog een los (goed!) onderdeel van een mistlamp wil hebben dan moet die zich maar even melden. :thumbup: )

Link naar reactie

Hoi Jan, wat een kl :thumbup: zak, kun je dit ook niet melden bij Marktplaats, zodat ze hem kunnen blokkeren, z'n figuur moet je tegen kunnen houden

Succes

P.s, je kunt hem ook gewoon zeggen dat je het meld bij marktplaats, misschien komt hij dan alsnog over de brug.

:foto:

Link naar reactie

Hoi Jan,

Dat is weer erg vervelend, dat er dus toch nog steeds rotte appels tussen zitten.

Dit setje had je vast al gezien.

nog een setje 2

Ik probeerde nog even de genoemd persoon te vinden op marktplaats, maar misschien

is het ook nog handig als je zijn woonplaats erbij vermeld.

[edit]Ik zie het al, via Google zie ik dat ie uit Silvolde komt[/edit]

Succes met je zoek/kooptocht voor een ander setje.

Link naar reactie

tja inderdaad niet alle verkopers zijn top.

maar voor zover ik tot nu toe heb ondervonden zijn bestellingen uit DE via ebay altijd netjes afgehandeld en correct geweest.

ook engeland gaat prima een kleine uitzondering daargelaten,binnen nederland via marktplaats ga ik vaak zelf de spullen ophalen dus eerst zien dan betalen.

kortgeleden zelfs noh 2 olight led zaklampen uit denemarken laten komen geen enkel probleem en nog snel binnengekomen ook,binnen een week!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.