Ga naar inhoud

Te koop op ebay, marktplaats etc.


Aanbevolen berichten

Marktplaats en de politie doen er bijna nooit wat aan. Al geef je ze het op een presenteerblaadje. Typisch Nederlands. Ik bestel daarom ook bijna niks meer via Marktplaats. Geef mij maar Ebay.de

Nou, ik heb ooit voor een oplichting (dat was wel 3500+ euro) aangifte gedaan en daar is wel snel door een rechercheur op gereageerd. Alleen wat was de reactie: De oplichter zit in België dus dat is te moeilijk voor ons, en uw aangifte had nooit opgenomen mogen worden. Probeer het in België.

Afijn, ik naar België ... had alle gegevens van deze oplichtende rechtenstudent. De dag na aangifte zie ik hem mijn goederen aanbieden op kapaza.be (belgische marktplaats) en bel de Belgische politie ... zelfde avond nog is hij van zijn bed gelicht en ik mijn producten terug. Kijk politie ... zo kan het ook! Daar heb ik respect voor!

Baal zo enorm hiervan... maak het maar wat vaak mee als ondernemer, zeker als je in de electronica zit. Triest dat mensen op deze manier hun geld "moeten" "verdienen".

Link naar reactie
  • Reacties 112
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Vraag altijd om de mogelijk via PayPal te kunnen betalen. Krijg je je goederen niet geleverd, dan draaien ze de betaling terug en mag de verkopende partij bewijzen leveren dat de spullen zijn verstuurd etc.

Link naar reactie
Vraag altijd om de mogelijk via PayPal te kunnen betalen. Krijg je je goederen niet geleverd, dan draaien ze de betaling terug en mag de verkopende partij bewijzen leveren dat de spullen zijn verstuurd etc.

Wat wel tegen de verkoper vaakt als machtsmiddel wordt gebruikt.

Een van de grote redenen waarom ik als verkoper geen CC of Paypal meer accepteer. Ook hiermee wordt veel (door oplichters) gefraudeerd.

Link naar reactie
  • Administrator
Een van de grote redenen waarom ik als verkoper geen CC of Paypal meer accepteer.

Als je aangetekend en verzekerd verstuurt, kun je altijd een bewijs overleggen en reclameren bij PayPal. Heb je je ontvangen geld binnen 2 dagen als verkoper weer terug.

Dek jezelf altijd in:

1. bel een keer met koper/verkoper

2. verstuur (of laten versturen) alleen verzekerd en aangetekend en mail de koper (of vraag de verkoper) om een track & trace nummer

3. gebruik PayPal als betaalmiddel

Beter nog: haal het persoonlijk op of bied aan het te brengen voor een vergoeding.

Link naar reactie

Zit dus maar een ding op, gekochte spullen gewoon ophalen als dat mogelijk is, of laten ophalen door b.v. een gerespecteerd Z3/4 forum lid, weet je zeker dat je je gekochte spullen ook daadwerkelijk krijgt. :smart:

Link naar reactie
  • Administrator
of laten ophalen door b.v. een gerespecteerd Z3/4 forum lid, weet je zeker dat je je gekochte spullen ook daadwerkelijk krijgt.

D'r zijn hier best een aantal gerespecteerde forumleden waarbij je je toch echt moet afvragen of je je spullen wel krijgt :schater:

Link naar reactie
Als je aangetekend en verzekerd verstuurt, kun je altijd een bewijs overleggen en reclameren bij PayPal. Heb je je ontvangen geld binnen 2 dagen als verkoper weer terug.

Dek jezelf altijd in:

1. bel een keer met koper/verkoper

2. verstuur (of laten versturen) alleen verzekerd en aangetekend en mail de koper (of vraag de verkoper) om een track & trace nummer

3. gebruik PayPal als betaalmiddel

Beter nog: haal het persoonlijk op of bied aan het te brengen voor een vergoeding.

En dan krijg je als argument dat het product niet voldoet aan hetgeen wat is voorgesteld.

Ik bedoelde overigens bedrijfsmatig, bij transacties onder de -+ 300 á 400 euro geloof ik het wel. Dan is inderdaad een belletje om te voelen met wat voor vlees ik in de kuip zit meestal voldoende.

Helaas is dat op met m'n webwinkel geen doen om iedereen te gaan bellen.

Link naar reactie

Ik heb nu zelf een dergelijke ervaring met ebay. :thumbup:

Artikel gekocht en betaald met de creditcard maar nooit gekregen.

Inmiddels is het artikel verwijderd evenals de verkoper, niets meer van terug te vinden.

Had van ebay de melding gehad dat er iets niet in orde was maar tot op heden geen reactie meer gehad van zowel de verkoper als ebay :nasty:

Link naar reactie
  • Administrator
volgens mij kan je dat met je credit card (helemaal via Paypal) gewoon terugdraaien

Yup... nogmaals achteraan gaan en evt. je CC maatschappij benaderen.

Link naar reactie

Klopt met Paypal betalen dan staan zij garant en kun je het via de website afhandelen.

Paypal gaat er dan achteraan.

Met credit card betalen moet je je credit card maatschappij bellen die dan een geschil gaan openen en erachteraan gaan.

Ik het dus de CC maatschappij gebeld en nu blijkt de betaling nog niet over te zijn gemaakt deze staat alleen klaar, normaal kan dan een verkopende partij binnen 10 dagen deze over laten maken.

Kortom als het goed is (inmiddels 13 dagen later) gebeurd er dus niets en zou ik geluk hebben (of eigenlijk nog pech want ik wou natuurlijk gewoon het product) anders moet ik nogmaals contact opnemen en gaan ze er achteraan.

Link naar reactie

Grrrr :unsure: bedrag is toch van mijn rekening afgehaald.

Ik heb in ieder geval geleerd dat je op Ebay altijd moet betalen via een Paypal rekening dan zorgen zij dat je je geld terugkrijgt wanneer er iets niet klopt en je wordt opgelicht. Zij zorgen via een "geschil" dat je schadeloos wordt gesteld.

Ik heb echter betaalt met de credit card (wax betaling) en daar kan Paypal dan niets meer voor je aan doen.

De CC maatschappij moet dit dan voor je oplossen en ik geef ze de opdracht dat zij nu een "geschil" ervan maken, hiervoor moet je wel van alles aanleveren als bewijs.

Kortom je bent er dan zelf druk mee.

Als ik het geld nog terug krijg meld ik mij weer maar dat zal wel een maandje overheen gaan. B)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Zo nou het geld heb ik weer terug gehad van de creditmaatschappij, zij hebben het bedrag betwist.

Je moet er alleen wat bewijsmateriaal voor opsturen en veel geduld hebben maar uiteindelijk is het toch nog goedgekomen. ;)

Link naar reactie

Ook meteen weer een Paypal rekening geopend en gekoppeld aan mijn rekening zodat bij een volgende keer ik meteen schadeloos kan worden gesteld.

Hopenlijk komt er alleen geen volgende keer meer ;)

Link naar reactie

Ok, laat ik het jouw wel weer bestellen en langsbrengen, net zo makkelijk en nog goedkoper en veiliger ook :hamer:

aangepast door DJLeonardo
full quote verwijderd, jammer, het leek of je het eindelijk begrepen had....
Link naar reactie
  • Administrator

Is een idee, maar laten we dat maar :hamer: doen

aangepast door DJLeonardo
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.