Ga naar inhoud

Aanmeldtopic Duitsland 30 september 2007


MdV

Aanbevolen berichten

  • Reacties 174
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Verder off topic: ik weet het al. Knap van jou, als digibeet. :lol:

en steeds dieper het off topic moeras in.

@ roger.. je rijdt vandaag een proefronde toch? mochten er nou wegwerkzaamheden zijn die teveel invloed hebben op de rit laat het dan nog even weten, dan pas ik eea aan in de tomtom route die ik later vandaag of morgen even rondmail. De Duitse tegenhanger van www.vananaarbetter.nl is me niet bekend :kisstogether: ... www.vonanachbesser.de :schater:

Link naar reactie
De Duitse tegenhanger van www.vananaarbetter.nl is me niet bekend :lol: ... www.vonanachbesser.de :schater:

Gelukkig heb ik Duits bloed: http://www.verkehrsinfo.de/ LINK

Link naar reactie
Dat hoef je niet meer mede te delen daarvan waren wij al overtuigd :schater: Ik heb trouwens Belgisch bloed :lol:

mmm toch aardig wat Belgische QP rijders op het forum... zie je wel, diep van binnen... Ik zag je laatst wel lonken naar mn car! :kisstogether:

Link naar reactie
Jaaajaaa Roger......dat hoef je mij niet te vertellen...wist ik allang :schater::groupwave:

Is er al iets van een tijdsplanning bekend bij de weg :lol: ...?

Tijdsplanning niet gemakkelijk, hangt er nl. van af hoe hard we rijden, hoe lang we de tijd nemen bij de stops en met name of we bij elkaar blijven :groupwave:

Route staat hier.. ik reken zelf zo een beetje op lunch bij Leer, (na)middag terras in Tecklenburg en zo rond de klok van 19.00 thuis om lekker Studio Sport , De Wedstrijden, RTL Voetbal te kunnen kijken :kisstogether:

Link naar reactie
Tijdsplanning niet gemakkelijk, hangt er nl. van af hoe hard we rijden, hoe lang we de tijd nemen bij de stops en met name of we bij elkaar blijven :kisstogether:

Route staat hier.. ik reken zelf zo een beetje op lunch bij Leer, (na)middag terras in Tecklenburg en zo rond de klok van 19.00 thuis om lekker Studio Sport , De Wedstrijden, RTL Voetbal te kunnen kijken :lol:

Dat klinkt als een goede planning idd....

Link naar reactie
Tijdsplanning niet gemakkelijk, hangt er nl. van af hoe hard we rijden, hoe lang we de tijd nemen bij de stops en met name of we bij elkaar blijven :clapping:

Route staat hier.. ik reken zelf zo een beetje op lunch bij Leer, (na)middag terras in Tecklenburg en zo rond de klok van 19.00 thuis om lekker Studio Sport , De Wedstrijden, RTL Voetbal te kunnen kijken :lol:

Ik ben weer terug :groupwave: ben echter niet verder gekomen dan Kloster Thedinga, ik heb daar een klein vliegveldje ontdekt met daarbij een restaurant is vanaf de startplaats een 1,5 uur rijden. En wat betreft de rest van de route, ik heb geen flauw idee dus het wordt verrassend maar dat is het zelfs met een geplande route :groupwave: Wat ik nog wel even wil delen over mijn korte trip is dat ik een erg leuk gesprek heb gehad met 2 Porker 996 cabrio rijders die mij aan het uitdagen waren :groupwave: Op de terugweg vanaf Leer richting grens zag ik ze al aankomen en zat mij al een beetje te verheugen. Wat doen de heren komen als een gek eraan gaan boven op de rem en blijven achter mij hangen :clapping: en maar wijzen en ouwhoeren met elkaar. Dus ik enigszins verontwaardigd het gebaar van ga er maar langs als je durft (ik zal jullie krijgen) en jawel ze konden de verleiding niet weer staan om als een gek mij te passeren. Ondertussen hadden wij elkaar al het bekende duimpje gegeven en zat ik al met een smile van oor tot oor en ondertussen mijn linkervoet door de bodem gedrukt. Even terugschakelen naar de 4 bij 190 :kisstogether: en daar ging ik lichtseintje en de heren gingen keurig naar rechts hevig verbaast kijkend. Nou kan ik niet zeggen dat ik erg snel bij ze wegliep maar ze konden het tot 250 niet bijhouden maar ja dan schiet het noodlot toe die k.. begrenzer. En dat was het moment dat beide heren weer konden lachen en mij alsnog voorbij gingen. Toevallig namen wij beiden afslag Emmen en hebben even een tankstop ingelast waardoor we aan de praat raakten. De beide heren dat is geen gewone ZZZ ik nee dit is een :wave: ahh dat verklaard een hoop hoeveel PK ik 321 en die van jullie? de chauffeur met tegenzin 300 PK. De man was erg onder de indruk van de prestaties :groupwave: Het grappige was dat zijn bijrijder min of meer het rijgedrag van de 996 wou ondervinden alvorens tot aanschaf over tegaan. Ik heb hem maar verteld dat hij met een :m: net zoveel fun heeft voor de helft van het geld. Nou dat was de zondagmiddag op naar een verjaardag :clapping:
Link naar reactie
...Ondertussen hadden wij elkaar al het bekende duimpje gegeven en zat ik al met een smile van oor tot oor en ondertussen mijn linkervoet door de bodem gedrukt. Even terugschakelen naar de 4 bij 190 :lol: en daar ging ik lichtseintje en de heren gingen keurig naar rechts hevig verbaast kijkend. Nou kan ik niet zeggen dat ik erg snel bij ze wegliep maar ze konden het tot 250 niet bijhouden maar ja dan schiet het noodlot toe die k.. begrenzer. En dat was het moment dat beide heren weer konden lachen en mij alsnog voorbij gingen. Toevallig namen wij beiden afslag Emmen en hebben even een tankstop ingelast waardoor we aan de praat raakten. De beide heren dat is geen gewone ZZZ ik nee dit is een :groupwave: ahh dat verklaard een hoop hoeveel PK ik 321 en die van jullie? de chauffeur met tegenzin 300 PK. De man was erg onder de indruk van de prestaties :groupwave: Het grappige was dat zijn bijrijder min of meer het rijgedrag van de 996 wou ondervinden alvorens tot aanschaf over tegaan. Ik heb hem maar verteld dat hij met een :groupwave: net zoveel fun heeft voor de helft van het geld...

wie goed doet, goed ontmoet :schater:

geweldige anecdote weer, heer Roger... het wordt vast weer een mooie rit volgende week.

(PS dit is mn 500e post dus ben nu eindelijk van dat 2.2 stigma af en kom in de buurt van wat ik onder de kap heb liggen :kisstogether: )

Link naar reactie

leuk verslag,Roger :kisstogether:

(PS dit is mn 500e post dus ben nu eindelijk van dat 2.2 stigma af en kom in de buurt van wat ik onder de kap heb liggen :lol: )

gefeliciteerd,Martijn :groupwave: op naar de 1000.

Link naar reactie

Zo, net terug na een weekje Griekeland en meteen even na thuiskomst op het forem gekeken... maar niet om het een of ander maar ik vraag mij af of het voor ons wel verstandig is om met de Duitslandrit mee te doen, ik lees over 321PK etc, dat kunnen wij met onze 1.9 met 118 pk dus nooit bij houden...Als jullie thuis studio sport kijken zijn wij nog steeds onderweg....Even serieus..is het voor ons wel handig aan dit snelheidsparcour mee te doen? Gr. Carin en Ben

Link naar reactie

Tegen Roger (en volgens mij ook David) had ik eerder al gezegd dat ik voor een weekend nooit iets "met zekerheid" kan plannen.

Helaas zal ik me wederom moeten afmelden voor het knallen in Duitsland. Die zondag is één van de laatste volgeboekte van het jaar, en ik moet dus echt aan de bak.

Alvast viel spass..

Link naar reactie
Zo, net terug na een weekje Griekeland en meteen even na thuiskomst op het forem gekeken... maar niet om het een of ander maar ik vraag mij af of het voor ons wel verstandig is om met de Duitslandrit mee te doen, ik lees over 321PK etc, dat kunnen wij met onze 1.9 met 118 pk dus nooit bij houden...Als jullie thuis studio sport kijken zijn wij nog steeds onderweg....Even serieus..is het voor ons wel handig aan dit snelheidsparcour mee te doen? Gr. Carin en Ben

Hoi Ben & Carin,

hoop dat jullie een goede vakantie hebben gehad! Meegaan of niet is een lastige afweging. Ik zal er niet omheen draaien: ja er zijn momenten dat het vermogen wordt aangewend om een stuk Autobahn op snelheid te pakken. In de eerste post staat de route toegelicht: we hebben 3 stops ingepland, dat zal ruimte bieden om weer aan te sluiten. Rit is combi van gezelligheid en snelheid. :thumbup: Ik zal de route uitprinten, bij vertrek uitdelen en kan deze evt ook naar je doormailen (voor TomTom).

Als de ruimte het toelaat ligt de kruissnelheid voor de :)'s etc zo rond de 200/210 km/u met pieken daarboven. Dat geldt tuurlijk niet voor iedereen ;), eenieder rijdt op de zelf wenselijk geachte snelheid. Er is geen verplichting hard te rijden, slechts een mogelijkheid. Zoals je echter ziet in de eerste post zijn de Autobahn stukken redelijk kort (80, 150 en 50 km) en is slechts op een beperkt aantal stukken gelegenheid zo hard te rijden: veiligheid staat voorop. Erg groot zal de afstand niet hoeven worden. Zou leuk zijn jullie te leren kennen maar kan me daarentegen ook weer voorstellen dat je daar een ander moment voor wilt kiezen. The choice is yours.

Link naar reactie
Hoi Ben & Carin,

hoop dat jullie een goede vakantie hebben gehad! Meegaan of niet is een lastige afweging. Ik zal er niet omheen draaien: ja er zijn momenten dat het vermogen wordt aangewend om een stuk Autobahn op snelheid te pakken. In de eerste post staat de route toegelicht: we hebben 3 stops ingepland, dat zal ruimte bieden om weer aan te sluiten. Rit is combi van gezelligheid en snelheid. :thumbup: Ik zal de route uitprinten, bij vertrek uitdelen en kan deze evt ook naar je doormailen (voor TomTom).

Als de ruimte het toelaat ligt de kruissnelheid voor de ;)'s etc zo rond de 200/210 km/u met pieken daarboven. Dat geldt tuurlijk niet voor iedereen :m:, eenieder rijdt op de zelf wenselijk geachte snelheid. Er is geen verplichting hard te rijden, slechts een mogelijkheid. Zoals je echter ziet in de eerste post zijn de Autobahn stukken redelijk kort (80, 150 en 50 km) en is slechts op een beperkt aantal stukken gelegenheid zo hard te rijden: veiligheid staat voorop. Erg groot zal de afstand niet hoeven worden. Zou leuk zijn jullie te leren kennen maar kan me daarentegen ook weer voorstellen dat je daar een ander moment voor wilt kiezen. The choice is yours.

Ik kan hier verder niets aan toevoegen duidelijk verhaal van Martijn. Overigens zijn er genoeg stops, waarbij wij keurig zullen wachten tot de groep weer compleet is dus als je zin hebt gewoon meegaan :)
Link naar reactie

'Als de ruimte het toelaat ligt de kruissnelheid voor de :thumbup: 's etc zo rond de 200/210 km/u met pieken daarboven.'

Zoals de text hier boven reeds aangeeft, denk ik dat wij maar een ander moment af moeten wachten om kennis met iedereen te maken. Om nu eerst een eind te rijden en iedereen te spreken om daarna allen weer uit te zwaaien nadat de gierende bandenrook is opgetrokken trekt ons niet zo aan. We zijn er al trots op om een Z3 te rijden maar voelen er niets voor om die nu al op te blazen op een duitse snelweg. Dus wij haken voor deze rit af maar zullen zeker op een volgends samenzijn iedereen met onze aanwezigheid verblijden. Gr Ben en Carin

Link naar reactie

In ons jeugdig enthousiasme hebben we ons opgegeven.

We wilden graag weer een meeting bijwonen maar dit is eigenlijk niets voor ons, we zijn meer tourrijders.

We willen ons bij deze dus afmelden.

Hoop dat jullie een gave zondag hebben.

Wilko en Anne

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.