Ga naar inhoud

temperatuur: Z3 blijft koud!


Dr.Bob
 Share

Aanbevolen berichten

temperatuur: Z3 blijft koud!

Door een combi van factoren (collage neemt lease Audi over en nieuwe (BMW!) staat nog effe in bestelling) rijd ik de ZZZ eventjes als daily.

Helemaal top zou je zeggen..  en dat klopt :) !!

 

Alleen een klein probleempje gespot in de afgelopen dagen:

de temperatuurmeter blijft maar aangeven dat het blok koud is!

Zelfs bij langere stukken. Verwarming wordt wel redelijk warm.

 

Heb al even snel een nieuwe thermostaat gehaald, aangezien ik dacht dat het daar aan zou liggen.

Is vervanging daarvan de oplossing denken jullie? Of moet ik wellicth op zoek naar een nieuwe temperatuur-sensor? Of ergens anders achteraan...

 

Benieuwd naar goede ideeen/ suggesties.

Z-sneeuw.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het korte ritjes zijn kun je ook de onderste luchthapper dicht maken, komt hij sneller op temp.

niet vergeten te verwijderen op lange ritten of als het weer warmer wordt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch is het vreemd, dat de kachel wel op warmt en de motor temperatuur op de meter op koud blijft. De meter zou toch minstens iets warmte moeten tonen met een warme kachel. Ik geloof meer in een defect  aan de temperatuur sensor. Neemt niet weg dat het preventief vervangen van de thermostaat op zijn tijd een goede zaak is. Heb ik om die reden deze winter gedaan, maarde sensor ongemoeid gelaten.......

aangepast door Horus
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is koud en wat is redelijk warm?

 

Als de meter tot 1/4 omhoog komt, word de kachel ook wel een beetje warm.

 

Het is maar net hoe je de omschrijving van de TS interpreteert, heel duidelijk is het niet.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk, ik refereer aan hetgeen @Dr.Bob daar over aan geeft : "de temperatuurmeter blijft maar aangeven dat het blok koud is! "

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-2-2018 om 16:11 zei Jan-Willem:

een thermostaat preventief vervangen is nooit verkeerd.

Ik zou daar altijd mee beginnen als de motor niet goed warm word.

 

 

Hoi,, mijn z3  geeft nu 130 000km ,moet ik dan ok de thermostaat eens vervangen ,en waarom.

Is het soms zwak punt,zou het wel graag eens weten wat je dan best eens prventief moet vervangen bij wagen van 130.000 km.

 

Groeten Mike.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de thermostaat kapot gaat dan blijft die 9 van de 10 keer open staan.

De motor komt dan niet op de bedrijfs tempratuur.

 

Het is natuurlijk je eigen keuze.

Je kan natuurlijk wachten tot het kapot gaat.

 

Maar een thermostaat, waterpomp en koelwater vervangen kan naar mijn mening geen kwaad.

 

Vooral niet als je er mee op vakantie gaat, persoonlijk wil ik niet ergens in het buitenland koel problemen krijgen.

 

Afhankelijk van de staat van de radiateur zou ik die ook mee pakken.

Die worden naar verloop van tijd ook slechter.

 

KM stand zegt natuurlijk niet alles, vooral niet bij auto's van bijna 20 jaar oud.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt? gelijk maar alles vervangen?

Het ligt er voor mij aan wat je met de auto doet.

Mijn z3 rijdt voornamelijk in de omgeving. Als je er mee op vakantie gaat ja misschien,

De kwaliteit van de BMW onderdelen is meer dan prima, die gaan lang mee.

 

Maar "If it aint broke, don't fix it"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn liefhebbers auto's dus naar mijn mening hoort goed onderhoud daar bij.

 

Dat is een keuze wat er gemaakt word, ik doe liever preventief onderhoud dan correctief.

 

Meestal met correctief onderhoud gaan er nog veel meer dingen kapot door gevolg schade.

 

 

 

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh absoluut, Ik begrijp je standpunt volledig.

Onze familie auto gaat straks naar Frankrijk met een boot op het dak, een caravan er achter, vrouw, kindjes en de hond erin.

Die gaat naar de dealer met alle beurten en preventief onderhoud.

Veiligheid en behoud van waarde.

 

Maar de Z3 rijdt voornamelijk bij ons in de buurt in een straal van 30 km rond ons huis.

Ik probeer haar zo goed mogelijk zelf te onderhouden maar b.v. een prima radiateur preventief vervangen vind ik zelf wat ver gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch helaas meerdere keren gehad dat de radiateur aan de onderkant "opgeblazen" was.

 

Als die visueel netjes is en er zit geen rommel in dan zou ik hem wel laten zitten.

Zoals ik al aan gaf het ligt maar net aan de staat.

 

Meestal zijn ze naar 10/15jaar wel gaar.

 

even een plaatje van iemand geleent, dit was bij een e90

 

http://s1239.photobucket.com/user/leodewinter/media/foto13.jpg~original

 

 

aangepast door Jan-Willem
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Na het vervangen van de thermostaat had ik direct een echte warme kachel en kwam de motor snel op temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels