Ga naar inhoud

Jan-Willem

Member
  • Items

    377
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    12

Jan-Willem won de laatste dag op 2 januari 2019

Jan-Willem had de meest gelikete inhoud!

1 Volger

Persoonlijke Informatie

  • Auto(s):
    Z3 2.8
  • Geslacht
    Male
  • Locatie
    Twente

Recente bezoekers van dit profiel

1,808 profielweergaven

Jan-Willem's prestaties

2.2 member

2.2 member (4/12)

39

Reputatie

  1. Ik heb verder nog niet naar de drukschakelaar gekeken. Toch maar de airco laten controleren bij de garage, toen de monteur de slangen er op zette sloeg daarna de airco wel aan. Toch maar even een service laten doen en hij wordt weer ijskoud!
  2. Airco drukschakelaar hallo, Weet iemand welke pennen ik moet meten van de drukschakelaar? Ik wil kijken of er genoeg druk op zit. Helaas schakeld de airco compressor niet in, dit kan te komen omdat de druk te laag is.
  3. Hardtop voor BMW Z3 € 595,00 http://link.marktplaats.nl/m1512670985?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Lijkt mij een nette prijs!
  4. Ik heb 300mm schijven voor van een Z3 3.0 / E46 328i Normale ATE schijven yellowstuff blokken rondom castrol high performamce brake fluid Goodridge remslangen Toch ben ik aardig verbaast hoe goed dit al remt en blijft remmen. Afgelopen vakantie in Corsica aardig wat bergweggetjes gereden het spul blijft hard remmen en geeft geen krimp als je er echt voor gaat zitten. Afremmen op de motor? Gewoon volle pijp naar beneden en hard aan remmen haha. Enigste nadeel is wel de enome hoeveelheid remstof, maar het moet natuurlijk ergens vandaan komen. Toch staat die grotere schijven wel mega gaaf! Ik ben erg benieuwd hoe hard de 330i remmen icm low dust remblokken en hoe de bite is. Krijg je geen sompig gevoel in het pedaal omdat de zuigers van de klauwen groter zijn.
  5. Melye is gewoon budget zooi. laatst weer een toplager achter gaar van een paar jaar oud. Vroeger veel meyle gemonteerd, maar nu nooit meer. Spul houd het niet lang vol, draagarmen die na 2 jaar al weer spelling hebben op de fusee's. Toplagers voor die na een jaar weer rammelen. Lemforder was in die tijd de oem leverancier van BMW. Dat lemforder logo staat ook in de originele BMW draagarm. Neem de draagarmen van de E30, die zijn hetzelfde alleen zit de fusee aan de kant van het wiel dan niet in een rubber.
  6. Wel bizar, mijn Z3 is lager dan het M-onderstel. Meerdere keren in zuid europa geweest, heel wat slechte wegen gehad en nooit de grond geraakt. Zelfs drempels kan ik normaal overheen, sterker nog.. een drempel hier in de buurt waar 9 van de 10 "nieuwe" auto's overheen schrapen kan ik prima en met een normale snelheid overheen. De kans is groot dat je schokdempers slecht zijn. Schroefset zou ik niet zou ik niet zo snel doen, de achter veren worden dan erg kort ivm het stel mechanisme. Een Bilstein b12 setje verdiend de Z3 gewoon, dan neem je de meest subtiele verlaging.
  7. Dat is sowieso niet goed, hij moet zuigen niet blazen. Ik zou de auto naar een BMW specialist brengen voor een fatsoenlijke diagnose. Als ik zie wat jou garage heeft gedaan dan komt het niet echt professioneel over.
  8. Je hebt de M54B25 motor neem ik aan? Gezien de 192pk. Welke slang bedoel je, die op de kleppendeksel zit? http://bmwfans.info/parts-catalog/E85/Europe/Z4_2.5i-M54/L-N/jul2002/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/
  9. Waarom niet direct preventief vervangen? Ze staan er bekend om dat ze verstopt gaan zitten of dat het membraam kapot gaat. Dan kan je het beter voor zijn.
  10. Hoezo zou forte te agressief zijn? Lijkt mij een broodje aap verhaal, ik heb nog nooit iemand horen klagen over forte. Alleen positieve verhalen, ook het enigste additief wat werkt. ( motor flush in het algemeen ) Die additieven geloof ik totaal niet in, kwakzalverij voor auto's. Daarmee los je het probleem niet op. ( lekkage's, hydtaulische klepstoters, vermogen, verbruik ect ect ) En als het al werkt dan is het niet blijvend. Dan zou het wel ideaal kunnen zijn voor een 2e hands auto dealer uit Apeldoorn. Motorup its amazing Mike! Helaas komen olie problemen vaak door de lange intervals van fabrikanten ik wissel om het jaar of 10.000km de olie van mijn auto's. Ik heb ook preventief de carterventilatie vervangen.
  11. dubbel vanos is heel makkelijk te doen maar enkele vanos moet je alles op tijd zetten. @Porsche928 Als je het wilt laten doen zou ik naar Bas Roos gaan die zit in Oss.
  12. Ik ben wel benieuwd welke BMW specialist je bedoeld. Nog nooit gehoord dat er 1 in Enschede zit. Mooi dat het opgelost is! Carterventilatie pak ik alijtd preventief aan, bij mijn Z3 had ik de eerste die nog redelijk schoon was. Normaal zit er veel sludge in.
  13. Welk lager is kapot van je diff? Als het 1 van de lagers is van de klok is het een grote kans dat de tanden beschadigd zijn. Grote kans ook dat die "klonk" straks niet eens weg is. Overal zit een beetje speling op, dat geeft de "klonk" Vaak begint dit al bij het dubbel massa vliegwiel. Bij een e30 heb ik ook al een keer gehad dat ik het grootste deel van de bouten aan de flens kant niet los kreeg en dol draaide. Toen de koppen er maar afgeslepen en toen het diff incl flezen gedemonteerd. Toen de flezen er af waren en de spanning van de bouten was kreeg ik het restant er makkelijk uit. Het heeft geen zin om de aandrijfas aan de wielkant los te halen, je kan de as niet ver genoeg inschuiven om de aandrijfas aan die kant er uit te halen.
  14. Velgen zilver hoogglans en 2k aflakken.
  15. Ik ga de velgen spuiten zodat ze weer 100% netjes zijn, dan komen er nieuwe PS4's om. Het scheelt dat die iets smaller uitvallen in 225/45/17 en geen dikke velg beschermer hebben. Er zitten nu 12jaar oude RFT winterbanden om heen, dus die gooi ik toch maar weg.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.