Ga naar inhoud

TREKHAAK Z3 Roadster gezocht (echt waar)


Aanbevolen berichten

Ja echt.... ik vind het ook niet mooier dan zonder, maar gezien mijn hobbies naast de Z3 (motorrijden en kitesurfen) wil ik graag een trekhaak onder de Z laten Zetten.

Zodat de aanhanger met motor of kampeer- en kitesurfgear mee kan. En als er dan geen wind staat: lekker cabri-jojo-en en als het wel hard waait: lekker knallen over de golfen.

Foto's zat op internet maar wie-o-wie is de leveranvcier van de trekhaken die ik wel op foto's zie maar bij de grote trekhaakmerken niet kan vinden?

Kistje bier voor wie de oplossing biedt (of mij aan een trekhaak helpt :guitar::guitar::guitar: )

Ciao, Ratel

Z3 2.2i - 2001

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zou eerst wel even op het kentekenbewijs kijken, Want een trekhaak mag niet onder elke Z3 gemonteerd worden. Het maximale trekgewicht geremd en ongeremd dient dan te zijn ingevuld. Is dat niet het geval, dan mag het niet. Ook de verzekering zou wel eens moeilijk kunnen doen in geval je met aanhanger schade rijdt.

Mag je geen aanhanger trekken met je Z3 dan kun je het schudden dit alsnog aan te vragen. Heeft een vriend van mij al eens geprobeerd, maar zonder succes. Moet door BMW europees worden geregeld, maar dat doen ze niet.

Link naar reactie

Er was een tijdje terug hier een z3 te koop met trekhaak. Ik heb met de eigenaar gemaild in de hoop dat ik foto's zou kunnen krijgen/maken van eea. Helaas was de auto net verkocht en rijd nu in Frankrijk rond. Ik kijk ook rond maar vind tot nog toe niks. Een nederlands geleverde auto heeft op kenteken vaak een trekgewicht staan/ niet altijd helaas.

In het verleden werdt af fabriek een trekhaak gemonteerd van het merk Westfalia, verder dan dat ben IK niet gekomen. Zover ik weet worden ze niet meer geleverd, dus zoeken naar een sloper met trekhaak of een sloperij die er 1 heeft liggen. Misschien heb jij meer succes dan ik.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Je moet hem wel OPHALEN , keine versand nach den Niederlande!

Ach het is vanaf Utrecht maar zo'n 280km. Apen ligt een klein eindje over de grens bij Nieuwerschans. Mooie reden je Z3 weer eens uit te laten.

Link naar reactie

En daarbij willen ze na mail of telefonisch contact het vaak wel opsturen.

Ja, nou.... dat gaat ook niet altijd.

Zo had ik laatst een interessant object gevonden op ebay.com in de USA, maar omdat de verkoper had ingevuld dat hij alleen in de USA wilde versturen kon ik hem niet eens een bericht sturen om te vragen of hij misschien tóch zou willen overwegen naar NL te leveren.

Overigens is het met eBay.de wel altijd gelukt, zij het dat de verkoper de listing op eBay moest aanpassen om de verkoop inclusief transportkosten op de PayPal-rekening te krijgen.

Link naar reactie

^ik zeg kistje bier voor ronlittle :) , Het is de oplossing!

niet zo snel.... die Ebay add geeft aan dat....: Der Artikel passt nicht BMW Z3 2001 E36 2.2.

Link naar reactie

officieel mag je volgens mij geen eens een trekhaak op je Z hebben ( zie je trekgewicht op kenteken) maar als dat ding op de Z3 past zal die ook vast wel passen op de jouwe, anders gewoon die toko even mailen ?

Link naar reactie

Ook ik was/ben op zoek naar een trekhaak. Ekris BMW zegt, dat deze al lang uit de handel is in nederland en niet meer wordt gemaakt. Ik had ere-gisteren contact met een website in de USA die deze nog wel maakt en levert, maar niet opstuurt naar Nederland. Helaas. Betreft een afneembare trekhaak.

http://www.autoanything.com/towing/73A3874A0A0.aspx

Vrgr.Henk

nb

aangepast door Olivier van Epscheuten
Neem het regelement even door Henk
Link naar reactie

...contact met een website in de USA die deze nog wel maakt en levert, maar niet opstuurt naar Nederland...

Diensten als Borderlinx kunnen je -voor een beschaafd bedrag- helpen met een virtueel postadres in de US.

Is vergelijkbaar met de Huifkar-service voor spullen uit Duitsland.

Link naar reactie

Is allemaal leuk die trekhaken, maar er wordt nergens met een woord gerept over de stroomvoorziening die je ook nodig gaat hebben voor een aanhanger.

Wordt dus alsnog een leuk hobbybob project ookal heb je een passende trekhaak gevonden.

Link naar reactie

Volgens mij staat er bij het RDW dat het maximaal trekgewicht van een Z3 2.2 nul kg is. (Mijn Z4 3.0 ook trouwens) Heb jij een ander getal op je kenteken?

Wees er dan zuinig op. :)

Link naar reactie

Ja, nou.... dat gaat ook niet altijd.

Zo had ik laatst een interessant object gevonden op ebay.com in de USA, maar omdat de verkoper had ingevuld dat hij alleen in de USA wilde versturen kon ik hem niet eens een bericht sturen om te vragen of hij misschien tóch zou willen overwegen naar NL te leveren.

Een beetje off-topic maar daar is een oplossing voor. Een USA-adres aanmaken via bijv. Borderlinx, als extra verzendadres toevoegen bij EBAY, voor het contactmoment even je verzendadres instellen op je USA-adres en je bent 'one of them'.

On-topic, ik ken een Z3 eigenaar met trekhaak, ik zal wel even informeren.

Edit: heeft 'm hier laten plaatsen: http://schutcarsystems.nl/

aangepast door HBmw3
Link naar reactie

1500 euro rekent het bovenstaand adres op mijn kenteken. das niet niks.

ik huur wel een fiets of neem de japanner mee.

Mijn Z mag 1200 kg geremd en 650 kg ongeremd trekken volgens kenteken. Ik meende dat die 0 kg alleen voorkwam op import Ztjes?

Een " Hollander " heeft dus trekgewicht op kenteken staan ?

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Je moet hem wel OPHALEN , keine versand nach den Niederlande!

Da's toch niet zo'n punt, ik heb een auto.... Sterker nog.... een paar auto's. Dus dat komt wel goed. Als ie er maar onder past.

Link naar reactie

1500 euro rekent het bovenstaand adres op mijn kenteken. das niet niks.

ik huur wel een fiets of neem de japanner mee.

Mijn Z mag 1200 kg geremd en 650 kg ongeremd trekken volgens kenteken. Ik meende dat die 0 kg alleen voorkwam op import Ztjes?

Een " Hollander " heeft dus trekgewicht op kenteken staan ?

In het kader van "zorgen dat we elkaar niet half geinformeerd bevestigen als het gaat om drempels/hobbel/mitsen/maren en beren op de weg...":

het trekgewicht op mijn kenteken is "-".

Er mag dus niet zomaar (!) een trekhaak onder of aanhanger achter. Echter: informeren bij de RDW leert dat het geen enkel punt is maar wel ongeveer € 60,- kost (ivm kosten nieuwe kentekencard en aanpassing in het systeem) om wel vermelding van het trekgewicht conform europese goedkeuring op het kenteken te laten zetten. Is dus slechts een administratieve en financiële handeling. Ik heb overigens een Z3 die oorspronkelijk NL geleverd is.

Nu nog even de juiste haak voor de juiste prijs vinden.... Alvast dank voor al het meedenkwerk, blijf dit doen svp, ook als je bijvoorbeeld een gebruikte tegenkomt :clapping:

aangepast door ratel
Link naar reactie
  • Administrator

^ Maar in datzelfde kader: wat is dan "conform Europese goedkeuring"? Bedoel je dat om iets te mogen trekken dit een Europees vereiste is, of bedoel je dat er voor de Z3 ook een in Europees verband vastgesteld trekgewicht is (EN, niet onbelangrijk, dat dit meer dan 0 kg is)?

Link naar reactie

^ Dat laatste: auto's krijgen een typegoedkeuring voor de gehele EU. Daarbij wordt ook het trekgewicht vastgesteld. De RDW kon mij niet vertellen waarom de ene Z3 wel een trekgewicht op het kenteken heeft en de andere een streepje (0kg dus). Er wordt vand e europese typegeodkeuring uitgegaan en daarom is er slechts een administratieve handeling nodig want er is ooit voor de Z3 bij de allereerste typegoedkeuring en trekgewicht voor gebruik met AHK (Anhängerkupplung) afgegeven.

Dus dat ga ik komende week eerst even regelen, en dan weer verder met het vinden van de haak zelf.

aangepast door 2.5si
Full quote verwijderd. Quoten is niet nodig als je op de post direct erboven reageert...
Link naar reactie

Al eerder in dit topic schreef ik:

"Mag je geen aanhanger trekken met je Z3 dan kun je het schudden dit alsnog aan te vragen. Heeft een vriend van mij al eens geprobeerd, maar zonder succes. Moet door BMW europees worden geregeld, maar dat doen ze niet."

Ben dan ook benieuwd of het je gaat lukken. Ondanks telefoontjes naar de RDW en BMW Nederland is het een goede kennis van mij niet gelukt om zijn kenteken aan te (laten) passen. Hoor dus graag jouw resultaat en hoe je dat uiteindelijk voor elkaar hebt kunnen krijgen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.