Ga naar inhoud

TREKHAAK Z3 Roadster gezocht (echt waar)


Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn Z3 2.8 staat ook 1200 KG geremd en 600 kg met een aanhanger die een eigen wil heeft. Daarnaast is mijn een Duitser van oorsprong ( jaja dat zijn ze allemaal) Mijn heeft daar nog een aantal jaren de weg onveilig gemaakt.

Voor zover ik weet is het een kwestie van kenteken card opnieuw laten maken en het grootste probleem/uitdaging zal ik de aansluiten van de kabels gaan zitten.

Link naar reactie

De BMW dealer had het vroeger als optie. Er moest dan nog eerst een extra stalen frame gelast worden. Had het eens gevraagd en zou boven de 1000 euro gaan kosten. Het product was overigens niet meer leverbaar.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Al een trekhaak gekocht? Ik zoek er ook eentje, voor een klein trailertje voor mijn motor. Maar mijn kentekenbewijs heeft bij max gewicht aanhanger een streepje staan. Mag er dan geen aanhanger achter, of moet ik daar iets extra's voor doen of zo?

De Z3 is mijn enige auto, en de motor is niet zo geschikt voor op de weg.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

1500 euro rekent het bovenstaand adres op mijn kenteken. das niet niks.

ik huur wel een fiets of neem de japanner mee.

Mijn Z mag 1200 kg geremd en 650 kg ongeremd trekken volgens kenteken. Ik meende dat die 0 kg alleen voorkwam op import Ztjes?

Een " Hollander " heeft dus trekgewicht op kenteken staan ?

Staat er geen trekgewicht op je kenteken dan mag je niks TREKKEN, een trekhaak mag je weer wel als fietsendrager gebruiken als er geen gewicht vermeld staat op het kenteken bewijs.

Z'tjes met wel een trekgewicht hebben voorheen een extra aanvraag gedaan bij de rdw voor vermelding trekgewicht. Dit werd destijds berekend door het gewicht van het trekkende voertuig door 2 te delen. Dit gewicht werd dan op het kenteken vermeld. Later ( uit mijn hoofd 2004) was het aan de fabrikant van het voertuig om een trekgewicht te vermelden en zoals inmiddels bekend doet bmw dit niet. Een trekgewicht op het kenteken kan wel maar dan zal je met een type goedkeuring te maken krijgen en dat wordt een erg dure grap.

aangepast door Peter Jan
Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 8 maanden later...

Hallo mensen,

op mijn onlangs gekochte Z3 (origineel NL) zit een originele westfalia afneembare trekhaak, compleet met wegdraaibare electra aansluiting, aanwijzingsticker binnenkant achterklep etc., instructieboekje met tekening van de ZZZ.

De vorige eigenaar ging met een mini caravannetje op vakantie.

Zoals eerder gemeld in dit topic schijnt vermelding op kentekenbewijs niet meer nodig te zijn.

Ik gebruik de trekhaak niet en vindt het gat in de bumper niet zo mooi.

Dus als ik iemand hiermee kan helpen, wil ik hem voor een redelijk bedrag wel overdoen.

ik denk daarbij aan overbouwen en meteen een nieuwe (sloop)bumper op mijn Z3 monteren.

als iemand interesse heeft.

Overgezet naar rubriek Verkoop met meer foto's.

Bob

 

 

 

 

2016-06-04 09.59.22.jpg

aangepast door Barberann
foto's
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.