Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Heb je die blower in het midden in mogen bouwen :lachen:

Was het maar zo simpel dat alleen de aanjager eruit moet, dan was ik nu al klaar.

Er is een klep in het huis zelf stuk, dus dat zwarte huis moet er ook uit. Dat betekend dus de halve airco demonteren (en leeg laten lopen), er zit een kachelventilator in waarbij ze in de handleiding zeggen dat je 2 alu buizen moet doorslijpen (en later koppelen met een setje) etc etc.

Oh ja, en voordat je aan de andere kant van het schutbord er goed bij kan (verwarming en airco afkoppelen) staat er doodleuk "verwijder inlaat indien nodig".

Die loopt tot achteren door op de turbo natuurlijk (dus achter de dwarsgeplaatste motor, tussen motor en schutbord en dan een halve meter naar beneden...) Dat probeer ik dus maar niet te doen.... Ik probeer er wel met m'n horlogemakershandjes zo bij te komen :blink:

Ah, er was een lampje van de dashboardverlichting stuk? :P

Nee er viel een euro achter m'n dashboard.. :muur::lol:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik heb in de afgelopen dagen verschillende oude autotijdschriften bemachtigd. Een daarvan is de Autokampioen van maart 1997. Daar staat een review van de M roadster in.

Wat mij opviel was de voorzichtige verkoop prognose in die tijd. BMW verwachtte niet meer dan 40 M Roadster's in Nederland te slijten. Heeft iemand enig idee hoeveel het er uiteindelijk zijn geworden?

afbeelding11x.png

Link naar reactie
Heeft iemand enig idee hoeveel het er uiteindelijk zijn geworden?

Ja, wel meer dan 'enig' idee zelfs :)

Ad en ik hebben niet voor niets met data lopen stoeien de laatste tijd!

Er zijn 69 M's in het RDW-register waarbij datum eerste toelating identiek of vrijwel gelijk is aan 'eerste afgifte NL', ofwel: een in Nederland geleverde :m:. Daarvan 49 Roadsters (dus niet heel ver verwijderd van die schatting van 40 stuks), en 20 Coupé's.

Van de 69 hebben er 5 een verlopen APK, dus er is óf iets misgegaan met uitschrijven, óf die staan ergens in een schuur geparkeerd?

En voor de preciezen onder jullie de kleine lettertjes:

- de database van RDW is hondsberoerd gevuld, het KAN dus zijn dat we een 'handelsnaam' (de enige veilige zoekingang) gemist hebben die voor de M's gebruikt wordt/werd;

- sommige Z's hebben alleen 'Z3' als handelsnaam, geen cilinderinhoud/vermogen of andere aanwijzing die me kan helpen het onderscheid tussen wel/niet M te maken, hier KAN dus een M tussen zitten;

- dit zijn de actieve inschrijvingen bij het RDW, in Nederland geleverde M's die naar elders zijn geëxporteerd zijn dus niet meegenomen...

Link naar reactie

Tsja, dit vind ik ook wel heel interessant, 20 z3 :m: coupes als orgineel in nederland afgeleverd, ik ben ook wel benieuwd of al die 20 dan nog rijden.

Dat ik een redelijk unieke auto had dat wist ik wel, maar dat hij zo uniek zou zijn dat wist ik weer niet. Toevallig weet ik dat er in rotterdam een zwarte orginele rond rijdt (kenteken ligt vlak bij het mijne) maar meer :m: coupes weet ik eigenlijk niet.

Ben erg benieuwd naar jullie uitkomsten.....

Link naar reactie

Tsja, dit vind ik ook wel heel interessant, 20 z3 :m: coupes als orgineel in nederland afgeleverd, ik ben ook wel benieuwd of al die 20 dan nog rijden.

Hoeveel er ooit exact zijn afgeleverd is lastig (en misschien wel niet) te achterhalen, de RDW-database is klantonvriendelijker dan een callcentermedewerker van een willekeurig nutsbedrijf...

Wat ik wél heb kunnen achterhalen is dat er van de X geleverde M Coupé's nog 20 in Nederland geregistreerd zijn. Je leest links en rechts dat de laatste paar jaren wat M's naar Duitsland vertrokken zijn, daarnaast zullen er gezien de verhouding PK's/kilo's ook wel een paar niet meer onder ons zijn <_<

Het oorspronkelijk geleverde aantal zal dus hoger liggen dan die 20, maar het lijkt me stug dat het een factor X meer is dan er nu rondrijdt. Dus ja, 'uniek' is zeker het juiste woord voor een :m: Coupé!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.