Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind het wel een mooie verschijning eigenlijk. Ik zou er wel meer pics van willen zien.

Geplaatst:
3 uren geleden, MacDeluxe zei:

Ik vind het wel een mooie verschijning eigenlijk. Ik zou er wel meer pics van willen zien.

Vond ik ook. Hoop dat ie in productie gaat...

Geplaatst:
16 uren geleden, Individual zei:

Hier meer beeld

Hmmmmm....

Als ze het aantal golven, vouwen, uitsparingen en andere design-onrust zouden halveren zou-ie een stuk meer naar mijn smaak zijn.

Zo ingetogen als het leren interieur is, zo nerveus vind ik het 'jasje' van de auto, bij deze designtaal denk ik eerder 'Tokyo Motorshow' dan 'Villa d'Este'... 😉

• 2 maanden later...
  • 7 maanden later...
  • Administrator
Geplaatst:

Dat de A31 richting Westerstede er strak bij ligt...

Misschien moet ik de good old knalrit maar weer een nieuw leven inblazen 🤔

• Like 2
  • 1 jaar later...
Geplaatst:

Dat een adaptief onderstel opeens een stuk minder genoeglijk is wanneer je schokdempers vervangen moeten worden.

Het prijsverschil met normale schokdempers is gigantisch... 🫢

• 11 maanden later...
Geplaatst:

Over en uit: de laatste BMW Z4 is gebouwd

Tegen BMWBlog bevestigt BMW het nieuws dat ze gestopt zijn met het bouwen van de BMW Z4 (G29). Dat moet niet helemaal uit de lucht komen vallen: eind vorig jaar kondigde het Beierse merk al aan dat ze met de Final Edition het einde inluiden. Toen werd al voorspeld dat de assemblagelijn van de Z4 bij Magna-Steyr in Graz nog operatief zou zijn tot maart dit jaar. Het werd mei.

Hele artikel: https://www.autoblog.nl/nieuws/over-en-uit-de-laatste-bmw-z4-is-gebouwd

Geplaatst:

Wat mij betreft is daar niks aan verloren. Ik vond het laatste model spuuglelijk. 😀

Geplaatst:

Nou ja, dat mag natuurlijk. Dat vond ik ook. Inmiddels vind ik dat-ie best leuk is opgedroogd. Ik weet niet of ik er al aan toe ben om 'm daadwerkelijk mooi te noemen, maar het gaat toch langzaam in die richting.

Anyway, er komt dus ook geen opvolger. In ieder geval niet in de voorzienbare toekomst. Da's best jammer, toch? Dat hele segment is nu eigenlijk opgedoekt. De SLK en TT waren al eerder afgeserveerd en met het verdwijnen van de Z4 is er geen enkele roadster in deze klasse meer over.

Geplaatst:

Wat mij ook nog opviel is dat mijn eerste twee auto's hetzij geëxporteerd, hetzij gesloopt zijn. In beide gevallen geeft de RDW namelijk aan dat het ingevoerde kenteken niet bestaat. 

De eerste was een Peugeot 206 1.4 XS, uit januari 2001. Een leasebakje.

De tweede was mijn eerste zelf gekochte auto. Een Mercedes SLK 200 uit april 1999.

Toch apart om te constateren dat een stukje van je verleden kennelijk niet meer bestaat. Iedere keer als ik een blauwe SLK zag rijden, keek ik even naar het kenteken om te zien of het misschien de mijne was. Daar kan ik nu dus mee stoppen.

Is er nog een manier om na te gaan of ze geëxporteerd of gesloopt zijn? De site van de RDW geeft alleen aan dat het niet bestaande kentekens zijn.

• Administrator
Geplaatst:

@Individual: Je kunt in ieder geval nog even op Finnik.nl kijken. Als auto's gesloopt zijn wordt dat daar in ieder geval nog een tijdje aangegeven, zoals met de laatste BX van je ouders: Finnik.nl (even naar onder scrollen naar "Historie"). Als de auto geexporteerd is ook, zoals met mijn voormalige E34 die ik aan Joeri de Roemeen verkocht: Finnik.nl.

Het is niet sluitend, oudere auto's (die vermoedleijk al voor 2000 zijn gesloopt) waar ik kentekens van weet vind ik niet terug.

Geplaatst:

Mocht iemand nog eens de organisatie van de Limborit willen oppakken, kijk dan een beetje uit met rijden door de gemeente Vaals...

Waar je voorheen zonder al te veel gedoe met een groepje de heuvels in kon trekken, moet je dat straks eerst melden. Zodra een toertocht uit meer dan tien voertuigen bestaat, is er een meldingsplicht voor zowel motoren als auto’s. Wordt de groep groter dan vijftig voertuigen? Dan heb je zelfs een vergunning nodig. En daar zit meteen de grootste beperking: de gemeente geeft er maximaal vier per jaar af. 

De gemeente weigert zelfs een vergunning te geven aan groepen met “Extra lawaaiige voertuigen”. 

Toertochten mogen alleen nog plaatsvinden tussen 09:00 en 18:00 uur en zijn verboden op feestdagen.

Zie alhier voor het artikeltje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen