Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Coupe is idd nog mooier/ volmaakt design.

Hoop dat het een inspiratiebron zal zijn voor andere ontwerpers, zodat er geen fantasieloze audi TT achtige gedrochten op de met mijn wegenbelastng betaalde wegen rondrijden.

  • Like 1
Link naar reactie

Het valt me op dat er bijna dagelijks berichten op nos.nl worden geplaatst waarin er melding gemaakt wordt dat "de politie" geschoten heeft.

Is dit echt nodig of hebben onze dienders een gebrek aan overredingskracht/zelfbeheersing?

Link naar reactie

Wat het aantal keren is dat de politie schiet en of dat toeneemt, durf ik niet te zeggen. Voor het aantal keren dat ze raak schieten lijkt dat in ieder geval niet op te gaan. De Rijksrecherche onderzoekt alle incidenten waarbij doden of gewonden vallen door politiekogels en dat blijft de afgelopen jaren redelijk gelijk. In ongeveer 10% van de gevallen concludeert de Rijksrecherche dat de agent niet had moeten schieten.

Link naar reactie

dit soort vregen wekken altijd een dubbel gevoel op (tenminste bij mij)

ja meer schieten zou misschien goed zijn,maar dan word er ook meer teruggeschoten.

sneller schieten tja,dan word er ook sneller teruggeschoten.

het is een hellend vlak denk ik,en de toekomst zal mogelijk alleen maar meer narigheid brengen.

Link naar reactie

Het valt me op dat er bijna dagelijks berichten op nos.nl worden geplaatst waarin er melding gemaakt wordt dat "de politie" geschoten heeft.

Komt door de toename van het aantal geweld delicten door asociale/agressieve figuren. (dit concludeer ik uit berichtgevingen in de media / het dagelijkse nieuws/ programmas als opsporing verzocht en programmas over asociale weggebruikers). Is dat jou nog niet opgevallen?

  • Like 1
Link naar reactie

Precies. De politie doet gewoon haar werk. Zij zullen nooit "zomaar" even een pistool trekken.

Wat mij veel meer opvalt, is de toename aan agressie tegen de politie, brandweer en ambulancepersoneel. Daar zou ik veel eerder vraagtekens bij zetten.

aangepast door ZZZ-Woudsend
Link naar reactie

zou het ook in de hand gewerkt kunnen worden omdat de jeugd (van nu en 10 a 20 jaar geleden) eigenlijk niet of nauwelijks meer normaal word opgevoed?

ik heb geen kinderen hoor ,maar ik weet wel dat veel ouders allebei werken en hun kinderen eigenlijk grotendeels op school worden opgevoed.

het lijkt mij dat het dan anders gaat dan vroegah!

het "marrokanen probleem"schijnt daar ook door te zijn ontstaan.

natuurlijk waren er in mijn jeugd ook van die gasten maar misschien minder?

het is natuurlijk ook wel weer zo dat alles wat er gebeurd direct de wereld over gaat dus je hoort ook wel erg veel .

uiteraard hebben we ook veel te maken met vanuit het buitenland komende bendes die veelal vuurwapengevaarlijk zijn.

Link naar reactie

Maar nu maakt de politie zichzelf ook ongeloofwaardig door bonnen te schrijven en de hardwerkende, belastingbetalende, brave burger te n**ien.

Met alle respect, daar verdien je geen geloofwaardigheid mee.

Daarbij zijn de straffen in dit land nogal absurd laag. Fout parkeren wordt strenger bestraft dan enig misdrijf.

Link naar reactie

Ah, krijgen we die discussie weer? Dat is vooral borrelpraat en onderbuikgevoel. De straffen in Nederland liggen gemiddeld op hetzelfde niveau als in andere West-Europese landen. En daar waar men lijkt te denken dat er steeds lichter gestraft wordt, is juist het omgekeerde het geval. Google het maar eens. :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.