Ga naar inhoud

Vergrendeling rechter portier Z4 defect


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Vanmiddag het linker slot opgehaald en vanavond even doorgehaald en het slot gemonteerd samen met de isolatie. De schuimisolatie achter de bekleding niet vervangen maar zo goed mogelijk losgemaakt en met wat tape en kit vastgezet. Zeer tevreden met het resultaat.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • Administrator

Zo vandaag de nieuwe sloten geplaatst (en nee geen 3 uur per deur, nog niet eens 3 uur voor beide).

Wat een verschil (maar dat wist ik al ;) ) net of je 2 nieuwe deuren hebt dit is dus de beste mod die je kunt uitvoeren.

Link naar reactie
  • Administrator

^ dan had je er geld bij moeten geven Sander, jij hebt de hoofdprijs betaald.

Is trouwens hetzelfde slot als in de E90 en aangezien deze regelmatig kapot gaan hebben ze de sloten in prijs verlaagd.....zo werd mij verteld dan ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Zal wel met de opbouw aan de binnenkant te maken hebben.

Had de oude sloten helemaal bekleed met dempings materiaal maar dat hielp ook niet zou eigenlijk wel

zo'n oud slot in een E90 willen zetten benieuwd of dat die dan ook zo blikkerig klinkt

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 8 maanden later...
  • Administrator

^Dat klinkt als de prototypische verschijnselen van een versleten relais, helemaal als de deur van binnen uit nog wel open gaat ... De twee relais kosten samen grofweg EUR 10 a EUR 15,-, je moet ze alleen nog even (laten) vervangen op de printplaat.

Link naar reactie

Sorry voor een eventuele dubbel post, ik zit met hetzelfde vraagstuk wat we misschien nog iets kunnen verhelderen? (hoe kom je er achter of de bowden kabel(s) of de relais defect zijn?)

of zijn het toch de relais?

edit:

deur gaat dus totaal niet van slot, je hoort wel iets gebeuren in de deur maar meer niet. even later ( na 5 keer drukken soms ) dan doet hij t wel.

In mijn situatie:

-deur is van binnen te openen als normaal

-de indicator/ pin bovenin de deur gaat normaal naar boven/ onder bij vergrendelen/ ontgrendelen

-deur is van buiten niet te ontgrendelen maar wel te 'openen' (wanneer ik van binnen de deur ontgrendel waar hij nog in het slot 'hangt' kan ik van buitenaf de deur verder ontgrendelen. Beweging van de klinkt zorgt dus wel voor beweging in het portier)

-temperatuur leek in het verleden een invloed te hebben op het functioneren van de deurklink (dit is vaak een indicatie van aankomende relais problemen)

Wat kan men testen/ wat heb ik gedaan:

Bowden kabels:

Heb de bekleding van de deur gehad en kan duidelijk beweging voelen in een kabel wanneer ik de klinkt beweeg. (Kan geen 2e bowden kabel vinden.)

Mis ik nog een (2e) bowden kabel? Zijn er nog andere manieren om de klink te testen?

Relais:

Heb de relais uit de auto gehaald (auto is dan nog bruikbaar) en kan geen vreemde zaken zien of ruiken (doorgebrand)

Toevallig weet ik (correct me if I'm wrong) dat bv bij '2.5si' niets meer functioneerde in de deur> in dat geval zijn het zeker je relais.

Zijn de relais bv met de multimeter te meten om te kijken of zo nog functioneren?

Zijn er mensen die dit verder kunnen aanvullen?

Op deze manier kunnen we het misschien voor iedereen makkelijk maken zelf een diagnose te doen, omdat dit een veelvoorkomend probleem is...

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

(correct me if I'm wrong) dat bv bij '2.5si' niets meer functioneerde in de deur

Bij deze :lol:

Bij mij was de bestuurdersdeur:

- van binnenuit handmatig normaal te openen èn te ontgrendelen. Dus wel met de deurklink aan de binnenzijde, maar niet met bijvoorbeeld de paniekknop bij de versnellingspook;

- van buitenaf wel normaal te openen (ontgrendelde deur gewoon te openen met de klink), maar niet normaal te ontgrendelen (dus niet met afstandsbediening en niet via het deurslot);

- de deur met de centrale vergrendeling wel te sluiten, maar niet te openen;

- ging de pin ook normaal mee omlaag als de deur vergrendelde (dus met CV en anderszins) en omhoog als de deur ontgrendelde (dus uitsluitend handmatig van binnenuit);

- waren de problemen voor dat ze permanent werden ook temperatuurafhankelijk.

Dat zijn typische symptomen voor een versleten relais. Het kan overigens zijn dat je aan één of beide relais al kunt zien dat ze versleten zijn, dan zijn ze ietwat "doorgebrand". Dat hoeft niet; bij mij was dat duidelijk niet zo.

Link naar reactie

Het gaat toch om deze relais?

Waar het dan om gaat volgens mij is, dat de contacten ingebrand zijn en dus de onvoldoende stroom kunnen doorgeven,

je krijgt dan een soort weerstand in je circuit.

Door alleen de spanning te meten kom je hier dus niet achter.

Hier het verwijderen van de module

en hier de reparatie

aangepast door CorvH
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.