Ga naar inhoud

Vergrendeling rechter portier Z4 defect


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Maakt de laatste dagen vakantie wel FF en stuk makkelijker, met name voor Marjan ;-)

Ze kreeg de Daisy Duke skills maar niet onder de knie? :lol:

Link naar reactie

Iets te vroeg gejuigd. Deur was even los, maar zit inmiddels weer hermetisch op slot. Lijkt er op dat de 'Grundmodule' met daarop de relais die o.a. de centrale vergrendeling sturen ingebrand zijn waardoor de ontgrendelingsmotor onvoldoende stroom krijgt om het slot vrij te schakelen.

Vrijdag naar het sprookjesbos voor een nadere analyse.

Dit probleem is dan wel veel eenvoudiger op te lossen aangezien de deurbekleding gewoon kan blijven zitten, en allen de module achter het dashboardkastje vervangen moet worden. Er staan er plenty op Ebay met de oplossing voor dit probleem.

Hebben meer mensen deze module hiervoor moeten vervangen?

Link naar reactie
  • Administrator

^ Ik vraga me af of ik dat nu ook moet doen; bij mij ontgrendelt de deur links niet meer, tenzij ik dat met de sleutel in het slot doe. Dat is in deze tijd van het jaar geen drama; gewoon dak openen met de afstandsbediening en dan van binnenuit ontgrendelen, maar ik moet daar op termijn toch iets mee. Sander heeft recent een paar relais op zijn GM5 module geplaatst ...

Link naar reactie
  • Administrator

^ Is dat altijd programmeren, ook als je zeker weet dat de module uit een E85 van hetzelfde type komt? Met andere woorden: gebruikte module heeft dus geen zin tenzij je zelf kunt programmeren?

Link naar reactie

yep! volgens mij wel

de voertuigopdracht moet geprogrammeerd worden (geloof ik)

ik neem aan dat het betekend dat alle opties die de auto heeft aangemeld moeten worden ,zo,n module heeft nl verschillende functies.

ik kocht van de winter een pdc module,omdat mijn pdc wel eens vervelend deed,maar na navragen bij mijn mannetje bij bmw kwam ik er achter dat deze eerst geprogrammeerd moet worden.

scheen wel te kunnen met ics begreep ik,tenminste bij de e85 wel zei hij.

Link naar reactie

Je kunt de centrale unit ook laten herstellen, dan worden er nieuwe relais in gesoldeerd.

Het voordeel is dat je de auto thuis laat staan het relais wegbrengt en het binnen 24 uur gerepareerd terugkrijgt. Inleren is niet nodig!

Bij mij was dit de oplossing voor de rechterdeur die niet meer openging.

aangepast door Amazon
Link naar reactie

Dokter Ruud heeft de patiënt gisteren even aan het infuus gelegd.

Conclusie: ontgrendeling loopt te zwaar waardoor de motor niet kan ontgrendelen. Motor krijgt voldoende stroom, dus het zijn niet de relais op de grondmodule.

Oplossing: motorunit vervangen.

Het wachten is nu op het moment dat deur toch weer een keer open gaat zodat ik de deurbekleding kan loshalen en makkelijk bij de motor kan.

IMG_3438_zpsb4c3d087.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Ik ben blij jongen, heel blij!

De deur is weer open na het nodige duwen, trekken en bonken.

Nu niet meer op slot doen en eerst het deurpaneel eraf peuteren.

Maandag de onderdelen bestellen bij de plaatselijke dealer met 15% korting via de Z3/Z4 club.

Link naar reactie

Mooi dat de oplossing in zicht is

Maar wat was er nou mis? het motortje zelf of het mechanisme wat het motortje in beweging moet zetten? (maw welke onderdelen bestel je?)

Of zit dat allemaal in het slot ingebouwd?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik denk het mechanisme dat door de motor wordt bediend. De motor zelf is OK.

Ik ga morgen e.e.a. eens uit elkaar halen en dan zien wat ik nodig heb.

Zal melden wat ik ga vervangen.

Link naar reactie
  • Administrator

Zal melden wat ik ga vervangen.

De hele auto hoogstwaarschijnlijk... zou je dat nou wel doen jongen, zelf de boel slopen? :lol:

Link naar reactie

jurgen gaat een slot unit en een bowdenkabel plus deur binnenbekleding vervangen ,denk ik zo.

je kunt de unit nl niet uit elkaar halen zonder te slopen,en er zijn ook geen losse onderdelen voor,ik heb er ook al eens een vervangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.