Ga naar inhoud

Vergrendeling rechter portier Z4 defect


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Als je bowden kabels nodig hebt: ik heb er hier nog twee bijna nieuwe liggen.

Ik ben benieuwd. En als gezegd: bowden kabels voor in de deur heb ik hier ook nog twee liggen ...

Ik ga er natuurlijk alleen nieuwe kabels inzetten, anders heb ik straks weer een volgend probleem, dus zijn ze nieuw?

Zoals gezegd, bijna nieuw. Ik vind het een beetje juridisch klinken overigens "bijna nieuw"... :lachen:

Link naar reactie
  • Administrator

Ze zijn uit een 2008 Z4 qp met 44.00 km op de teller. Niet nieuw dus. Wel bijna nieuw dus ... :lachen: :lachen: :lachen:

Link naar reactie

Ik heb vanavond de bekleding van de rechter deur opengemaakt, en de na een uurtje of 3 worstelen heb ik het slot vervangen. De bowdenkabels (er zitten er 2 per deur in) zijn nog als nieuw dus die laat ik lekker zitten. Is wel een kloteklus want je kunt nergens bij.
Het nieuwe slot was op voorraad bij BMW Amsterdam en kostte na aftrek van de clubkorting nog geen EUR 45,-. Veel minder dus dan wat REALOEM voorspelt ($ 171,-). Ik ga ook het geluidisolatieschuim vervangen, en de antidreunplaten aangebracht die ik al een tijdje had liggen.
Morgen afmaken en dan is dit probleem ook weer opgelost.
Overige foto's en een DIY volgen.

IMG_3457_zpsa1212c33.jpg

IMG_3466_zpsa5436831.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Klinkt hij nu zoals hij hoort te klinken....als de "kluis" of nog steeds zo blikkerig?

Link naar reactie

Ik heb niet alleen een nieuw slot gemonteerd maar ook de binnenkant van de deur bekleed met isolatieplaten. Het verschil is echt enorm. De deur klinkt nu zoals een BMW deur moet klinken, vergelijkbaar het het kluisdeurgeluid van mijn 5 serie.

Ga links morgen ook meteen isoleren en kijken hoe dat klinkt met het oude slot erin. Volgens mij kan het slot alleen echt niet zoveel verschil maken.

Ik zal morgen eerst eens even een filmpje met geluid van links en rechts maken.

Wordt vervolgd.

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

ok, maar isolatieplaten is natuurlijk wat anders dan het slot.

Heb je de isolatieplaatjes van bmw zelf of wat beter spul (zelfklevende bitumen oid).

Die plaatjes van bmw was ik niet zo heel erg van onder de indruk (maar het doet natuurlijk wel wat)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Bijgaand een (slechte) foto van de isolatieplaten. Zijn zelfklevende bitumen die je gemakkelijk op maat kunt snijden of breken, ik heb deze platen vorige jaar van Maurits overgenomen. Werkt snel en makkelijk, en resultaat is echt super. Kunnen geen vocht opnemen.

IMG_3471_zpse5d47990.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Check! Ik heb zelf ook soortgelijke plaatjes als die ik aan Jurgen heb overgedaan (ene set was geloof ik van Conrad, andere set van een Duitse aanbieder dacht ik). Ik was ook tevreden over het resultaat. Ik ben wel benieuwd of dat nieuwe slot nou nog wat extra's uitmaakt ...

Link naar reactie

Ik ben benieuwd naar het resultaat van de actie "bitumen plakken zonder slot te vervangen".

Heb zelf de deuren al voorzien van originalo BMW anti-dreun platen, maar dat resultaat viel me eigenlijk wat tegen. Vervolgens de deuren ook nog (bij)gevuld met geluidsisolerende foam platen, maar het blijft i.m.h.o. onder de maat.

Ergens -op dit forum?- al eens gelezen dat het slot de bepalende factor in dezen is.

Mocht de uitslag van deze warentest slot-positief zijn en de kosten inderdaad tot 30% van de REALOEM prijzen beperkt blijven dan denk ik dat de voorraad Z4 sloten snel zal slinken. :lol:

Link naar reactie
  • Administrator

Ik ben benieuwd naar het resultaat van de actie

dat de voorraad Z4 sloten snel zal slinken. :lol:

<_< Ik weet de uitslag al, hij gaat ook voor de linkerkant een nieuw slot bestellen

En wat betreft de voorraad x2

Link naar reactie

Net even gebeld met de plaatselijke dealert. Linker slot (51217202143) is ook op voorraad. Netto EUR 53,=.

Daar gaan we dan niet lang over nadenken, en dus ook vervangen.

Het wordt een kluis met 2 deuren!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.