Ga naar inhoud

Ik heb al een e89 maar voor wie er nog wat vragen heeft topic.


sandere39

Aanbevolen berichten

Ligt er denk ik ook aan waaruit je de funfactor haalt.

Als je de funfactor voornamelijk uit de motor haalt en je rijdt met een E85 3.0(S)i dan heb je minimaal een E89 35i nodig om een (beperkte) verbetering te kunnen voelen, voornamelijk in het koppel. Met het onderstel zul je in mijn ogen meer plezier beleven aan de E85.

Mijn persoonlijke mening is wel dat de 3 liter motoren in de E85 het niet halen bij de N54 3 liter twinturbo motor in de E89. Deze heeft niet zozeer veel meer vermogen, maar wel erg veel koppel. Belangrijkste is ook de potentie voor nog veel meer vermogen/koppel ivm de twee turbo's... Na chippen haal ik net niet dubbel zo veel koppel en vermogen als in m'n oude E85 3.0i. Die was al snel, maar totaal geen vergelijk met een gechipte N54 motor uit een 35i(s).

Helaas kun je dat niet kan ervaren als je een originele 35i gaat proefrijden, maar je kan de potentie voor meer natuurlijk wel meenemen in je afweging. :)

Link naar reactie

en de rest!

ik weet niet exact wat het bj van jou z is en zo maar zul je dat redden met 30k bijleggen of is dat een inschatting?

Ja is maar een schatting, ik heb me al voorbereid op enige teleurstelling!

Ik heb er nu al zoveel aan gedaan dat ik daar wel iets van in de prijs terug moet zien.

Link naar reactie
  • Administrator

Wat is daar precies jouw overweging ...

Inderdaad een kosten-baten analyse. Plus dat ik nu al veel aan deze E85 heb gedaan en het toch niet volhoud om aan die E89 niks te doen ... Ik heb het stalen dak altijd als nadeel gezien (vooral vanwege de kleinere bagageruimte) en vond verder de progressie op sommige vlakken nogal tegenvallen, zoals bijvoorbeeld zitcomfort :m: stoelen E89 vs. zitcomfort :m: stoelen E85, hifi pro vs. hifi pro, etc.

Kortom: wat mij betreft wegen de voordelen niet op tegen de nadelen (waaronder, maar nadrukkelijk niet beperkt tot de kosten).

Ik heb er nu al zoveel aan gedaan dat ik daar wel iets van in de prijs terug moet zien.

De gemiddelde autoverkoper ziet dat heel anders waarschijnlijk. Sterker nog: niet OEM ingrepen kosten wel geld, maar drukken de waarde doorgaans ...

Link naar reactie

idd maurits,daar kun je niet meer op doorrekenen,zeker als de mods niet origineel zijn.

het scheelt wel als de auto in de juiste uitvoering is,dwz navi,xenon en dat soort opties,org aero,of m spul is ook ok natuurlijk.

de e89 bij breeman staat voor zowat 47k en dan komen er nog afleverkosten bij dus ga maar van 47500 uit ,en dan een 2003 e85 inruilen?

hmm ik denk dat je rond d 34k bij mag leggen (is natuurlijk ook een schatting)

wel bizar eigenlijk,als je zonder inruil komt dan kun je toch meestal wel een korting krijgen op die 47500 zou je denken toch mogelijk een 2,5 k te kunnen pingelen.

maar met inruil krijg je bv maar 14,5 k terug voor je e85,met een theoretische marktwaarde van 16k (tuurlijk zie het maar te vangen maar toch) je zou denken dat een inruilwaarde iets hoger mag zijn dan de marktwaarde om zo de eventuele korting mee te nemen.

Link naar reactie

Mijn overweging over te stappen is ingegeven door het feit dat ik de ongeveer 250 pk in combinatie met de 5 bak automaat toch te traag vind, meer power erbij zou betekenen, een turbo erop o.i.d. Dat zie ik niet zitten, een M z4 is lastig i.v.m beperkt aanbod.

Deze hobby kost geld en daarom accepteer ik de afschrijving wel.

Maar als ik zo,n stap maak moet er wel iets tegenoverstaan, meer wegligging, super acceleratie enz.

Mijn huidige Z ligt als een huis op de weg, klinkt lekker door de sebring demper en is ook niet echt sloom.

Als ik jou zo beluister viel dat allemaal toch iets tegen in de E89, ik denk dat ik ook maar een flinke proefrit moet maken en e.e.a tegen erkaar afwegen.

Maar de uiteenzetting van Toink maakt me ook weer lekker, want die biturbo motoren lopen wel super, ik heb ook de F30 328i en die rijd erg soepel.

Na tuning wordt het dus een hele snelle machine, pffff, lastig.

Link naar reactie

Mijn overweging over te stappen is ingegeven door het feit dat ik de ongeveer 250 pk in combinatie met de 5 bak automaat toch te traag vind.

Precies dat vond ik dus ook... je kan altijd n keer op de koffie komen met mooi weer natuurlijk ;-). Risico is wel groot dat je vrij snel daarna een e89 hebt en m wil chippen, haha.

aangepast door Toink
Link naar reactie

Haha, ja een IS en getuned,, dat wil wel, ik heb een paar weken geleden in een 135 iM gereden, dat is dezelfde motoropzet met 320 pk en de 8 bak, dat was ook het moment dat ik ging twijfelen aan mijn E 85.

Die motor is zo griezelig snel, volgens mij zit jij nu aan 400 PK?? Dat is genoeg om lachend naar 300 door te trekken.

Al eens geprobeerd?

Link naar reactie

Lachend doortrekken is al gelukt, maar naar 300kmh niet. De begrenzing is er wel af, dat doet Schmickler bij elke Z4, maar ik zoek de grens niet graag op.

Ze zeggen wel eens: Rijd nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan. :) Als ik zie hoe de Z van 100 naar 200 ging in Dld dan geloof ik direct dat 300 er ook wel in zit.

aangepast door Toink
Link naar reactie

Haha, ja dat snap ik , na 250 word de weg erg smal,maar ik top elke auto omdat ik 't moet weten,gewoon zondaochtend ff duitsland.

Morgen ff kijken bij ekris voor een minelal witte 3,5i. Wordt vervolgd!

Link naar reactie

Nou 1M was snel bekeken, niet veel aanbod, 135iM was super, maar na wat logisch denken gekozen om met max twee auto verder te gaan,immers de 135iM zou een niet bijgetelde auto worden, maar dat wil ik helemaal niet, de Z weg is ook geen optie dus zodoende maar twee dingen gecombineerd, de 3 liter biturbo motor in een Z die ook nog zakelijk gereden kan worden.

Kan je het nog volgen!

Ik zou de 135iM gelijk gekocht hebben als die vervloekte bijtelling niet bestond, maar 25 % over 65k schiet voor mij niet op.

Dus dit zou het compromis moeten worden tussen autoliefde en mijn gezond verstand.

Link naar reactie

Dus je wil je x1 inruilen op een e89 en je huidige (en bijbetalen), en je huidige e85 gewoon verkopen.

Klopt dat?

Ga je die e89 dan zakelijk rijden (en bijtelling betalen) of niet?

Die f30 rij je toch ook zakelijk? (Ook prive km of niet?)

Link naar reactie

F30 zakelijk met bijtelling, x1 geen bijtelling, z prive.

De meest logische keuze is nu een auto eruit, die x1 bevalt niet meer, maar omruilen voor een 135 word een probleem, ik kan er geen twee bijtellen en ik wil absoluut niet het risico lopen gepakt te worden op prive gebruik daarvan.

Daarom deze stoelendans.

E 85 is echt super maar voor zakelijke ritten een auto van 9 jaar oud? Dat is ook niet wat ik wil.

En tenslotte voel ik het ook als mijn burgerplicht de autohandel een beetje op gang te helpen.

Link naar reactie

Morgen ff kijken bij een exemplaar met 12 k op de teller, en even voor de goede orde hellevoetsluis ligt niet in België.

En omdat ik van twee naar een auto ga heb ik wat extra speelknaken.

Misschien had ik beter van postzegels verzamelen kunnen houden maar het zijn nou een maal auto' s waar ik mijn lol uit haal en die kosten"duur".

Link naar reactie

Ik snap het nog steeds niet: je zou een m135 willen kopen maar dat doe je niet omdat je geen bijtelling over 65k wil betalen (dus ruim 8 mille per jaar bijtelling), maar nu ga je een e89 kopen waar je wel bijtelling over wil betalen. Ik zie allemaal verhalen over een 35i en 35is.

Maar een 35i is in de basis al een stuk duurder dan een m135, dus daar ga je per jaar nòg meer bijtelling over betalen als je die zakelijk+prive gaat rijden.

Een 35i begon kaal (dus handbak en zonder opties) al bij 70k. (dat geeft carbase iig aan)

Neem je er een met vele opties, dan kan je daar misschien wel 15k bij opplussen. In een m135 zijn denk ik niet zoveel extra opties aan te kruizen.

Wil je iets wat sneller is dan je huidige Z, dan moet je minimaal de 35i nemen. De 30i (258pk) en 28i (245pk) zijn vergelijkbaar snel (ze zijn iets zwaarder, maar hebben wat andere koppelkromme etc lood om oud ijzer)

Goed, auto's kosten geld, maar bijtelling betalen is een hele goede psychische impuls om een nieuwe auto te kopen. Op een gegeven moment betaal je per jaar net zoveel bijtelling als dat ding op de 2e handsmarkt waard is.Bij een e89 zal dat nog wel even duren natuurlijk, maar met een leuk aangeklede 5 serie (de 7 helemaal) passeer je dat moment al na 5 jaar ofzo.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Veel plezier vandaag in Velp.

Mooie bak hoor die witte 35i uit 2010, Alpina velgjes en 25k op de teller.

Ben benieuwd of die je bevalt.

Link naar reactie

Vandaag bij Ekris geweest, was inderdaad een hele mooie bak maar hij had voor schade gehad en het interieur had ondanks de lage KM's al wat slijtage dus ik twijfel nu of ik dat acceptabel vind.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.