Ga naar inhoud

Ik heb al een e89 maar voor wie er nog wat vragen heeft topic.


sandere39

Aanbevolen berichten

ach dat geeft misschien al van tevoren wat hobbymatig fobelwerk in het vooruitzicht,het is natuurlijk ook niet leuk als je niets meer te klungelen hebt aan een auto.

Dat maakt een belegen Ztje nou zo leuk, ik zit ook te kijken naar een E 89 maar ik wil ook wat te prutsen hebben.

Klinkt raar maar het is wel een overweging.( en dat die ik zie staan allemaal boven de 60 K zitten)

Link naar reactie

ja dat is dan een jonger bouwjaar ,ik kijk een beetje naar de vanaf 2009,304 pk

daar heb ik er al van 36k gezien,en als je die even naar de chipper stuurt dan zou bijna 340pk wel haalbaar zijn denk ik,en dan kost dat minder bij elkaar misschien.

Link naar reactie

zodra er turbo,s in het spel zijn heeft chippen pas een interssant effect naar mijn mening.

er is pas nog over gesproken ,zonder turbo is het effect beperkt tot een pk of 15 a 18 oid bij en 3.0 motor

bij de turbo geblazen versie van de 3.5is is het voordeel wat te behalen is dus veel groter.

50 a 60 pk is te doen

ik vraag mij alleen af of het niet beter is om niet te vel te willen en zo de turbo,s wat te sparen.

Link naar reactie

Standaard halen uit dat blok 307 pk in de 135 i 320 pk en in de z4 3,5 is 340 pk, is allemaal hetzelfde blok met alleen andere software.

Bij ziptuning kunnen ze 370 pk losmaken( zeggen ze) dus jouw rekensom klopt wel aardig.

Ik zou dan zeggen zet hem op 350 pk, heb je nog een gezonde marge.

En power genoeg.

Link naar reactie

Ik zou zeggen kijk eens op bimmerboost. De n54 wereld is in de usa echt gigantisch en daar gaan ze behoorlijk ver. Daar gebruiken ze eigenlijk allemaal cobb tuning of jb4 (het is goed zaken doen voor die gasten): beide zijn het kastjes waarmee je zelf kan tunen (verschillende tunings zelf) èn zelf terugtunen (wat natuurlijk handig kan zijn met wederverkoop, garantie etc; andere tuners van naam (zoals ess etc) hebben ook al dat soort kastjes). Levert iets van 100pk op. Vooral dat ding van cobb tuning is best aardig, doet ook dataloggen etc.

Een veel gebruikte 1e ingreep gelijk met chiptuning is een andere downpipe& intercooler. Is relatief betaalbaar en relatief makkelijk te realiseren. Ik weet niet of dat op een z4 ook werkt (of het past); daar draait alles om de 335i (dat is de markt).

Daarna turbo's met ander binnenwerk vanwege olielekkage; verminderde levensduur omdat als je gaat tunen (=meer druk) zonder de turbo te veranderen je turbo exponentieel veel heter gaat worden en dat heeft impact op de levensduur. Dat is denk ik ook waarom bmw met de 35is stopt bij 340pk. BMW stelt natuurlijk wat andere eisen aan de levensduur van een auto dan een tuner.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

De 35i heeft dezelfde motor en alleen andere software dan de 35is. Voor de rest is de uitlaat anders, waardoor je het ook anders ervaart. Schmickler in DLD chipt de 35i naar exact dezelfde waarden als de 35is, dus als het je daar om te doen is kun je net zo goed een 35i zoeken en er een ander uitlaatje onder schroeven.

Bij de Z4 kun je hetzelfde doen als wat de Amerikanen doen met de 335, alleen is de ruimte onder de kap een stuk minder. Koeling is ook een groter probleem. Er zit heel veel potentie in de N54 motor maar de vraag is hoe lang het allemaal heel blijft als je de grens opzoekt.

En Ziptuning... mja. Laat ik zeggen dat Schmickler niet naar 370pk+ gaat zonder dat je verplicht aanvullende koeling moet (laten) monteren. Ze zijn een dag met fijnafstemming van je auto bezig en hebben een raceteam dat met Z4/Z4M rijdt. Kost veel meer dan ziptuning, maar ik zou er geen risico mee willen lopen als ik lees dat de ervaringen.... nogal sterk uiteen lopen.

Link naar reactie

Met chip heb je al gauw 370pk. Voor de aangepaste uitlaat is wel altijd de vraag wat je eronder schroeft en of dat bevalt. Ik lees maar al te vaak dat mensen achteraf spijt hebben van hun nieuwe uitlaat omdat hij toch te schel is of bromt bij constante snelheid etc.

Persoonlijk ging ik altijd voor de 35is, dan heb je ook meteen het M-pakket erop zitten, de extra pk's, de aangepaste uitlaat en ook kleine dingen die je achteraf niet kan bestellen (zowel de M-voetsteun) enz.

Link naar reactie

wat vinden we van deze?

de verkoper gaf aan dat deze helemaal "aangepast"is ???

zou ie ook in buchloe zijn wezen logeren?

http://ekris.cavonline.nl/caw/bmw/z4/35ia-roadster-executive-m-sportpakket/occasions/777914/overzicht

ik mag de mijne inruilen en dan bijleggen (zonder garantie...30k)

is an sich geen heel slechte prijs maar ja ,ik heb het niet denk ik.

http://ekris.cavonline.nl/caw/bmw/z4/35ia-roadster-executive-m-sportpakket/occasions/777914/overzicht

Link naar reactie

waarom moeten wij daar dan wat van vinden :blink:

wie zegt dat dat moet,je kunt ook gewoon niets zeggen als je er niets van vind.

en ik zeg dat ik denk dat ik het niet heb,maar zeker weten doe ik dat nog niet.

Link naar reactie

Ga je aan deze E89 3x zoveel plezier beleven als aan je E85?

Dat was voor mij de reden om geen Boxster S te kopen....

Verder moet je natuurlijk gewoon je hart volgen en vooral niet de mening van anderen volgen.

Sterkte met je keuze.

Link naar reactie

Volgens mij staat er bmw premium selection bij garantie dus 24 maanden garantie.

Sander zegt zelf dat 30k bijleggen de prijs is zonder garantie. Ik heb bij Ekris naar een nieuw autootje gekeken, dat later ook opeens een stuk goedkoper bleek toen ze het Premium Selection label eraf gehaald hadden.

Premium Selection is twee jaar volledige garantie en vier jaar mobiliteitsgarantie. Die vier jaar is bij mij nu om, dus ik moet nu afwegen wat goedkoper is; een anwb-abonnemet of een nieuwe auto kopen, waar wel weer garantie op zit. :P

Link naar reactie

Jurgen heeft wel gelijk, een nieuwe gaat niet 3 keer zoveel plezier brengen, ik denk er echter ook over om met de Z zakelijke kilometers te gaan maken, dan is ie niet meer alleen voor erbij, dat doe ik dan wel liever in een auto van 2 jaar oud.

Misschien is dat ook voor Sandere een afweging!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.