Ga naar inhoud

Herbstfahrt 2013, 19 - 20 oktober. Die 1000 kurven edition.


mohikaan

Aanbevolen berichten

Ik heb de Garmin 2820 werk nog steeds met Mapsource en City navigator V. 2014-20

werk rechtstreeks met .gdb in mapsource en als ik een route krijg teken ik hem altijd even na in mapsource met zo min mogelijk waypoints om onderweg niet voor een verassing te komen staan i.v.m. niet overeenkomen kaartmateriaal (alleen herbereken in mapsource werkt niet altijd even goed).

bij route 2 heb ik geen rare dingen gezien,

Link naar reactie

Ik krijg de melding (teveel via punten), dus ergens zit toch een limiet.

Ik heb nu een hoop rommel eruit gegooid voor de route van de 1e dag (ik zit nu op 150 punten) en die laadt ie wel in

Ik snap dit niet Guido, alle 5 de routes zijn samengesteld met niet meer dan 15-20 Waypoints (TT kan er maar 25 hebben).

Heb ze inmiddels als GPX bestanden (voor TomTom) naar Marco gestuurd. Of mss kan iemand anders ze in Tyre? omzetten naar TT files?

Link naar reactie

Als ik ze open dan zitten er veel meer punten in.

In sommige files zitten er zowel routepunten als waypoints (als het ware in 2 mapjes in het bestand), en die waypoints liggen op hele rare coordinaten.

En bij de routepunten liggen er soms wel 5 punten op hetzelfde coordinaat. Waarom weet ik niet.

Ik ben voor mezelf de routes wat aan het versimpelen (max 150 punten), en sla ze op als gpx (ik werk met gpx bestandjes die ik dan gelijk in het mapje gpx van de nuvi plaats, waarbij ik vervolgens in de nuvi de routes importeer).

Ik plaats de bestandjes wel in het ardennenrit topic voor de liefhebbers als ik klaar ben.

Misschien heb je wel hele korte route's gemaakt, maar dat mapsource er iets in is gaan optimaliseren ofzo, waardoor er heel veel extra punten tussen gezet zijn. Ik weet het niet. Vooral dat er veel punten op dezelfde coordinaten liggen vind ik raar.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

en sla ze op als gpx (ik werk met gpx bestandjes die ik dan gelijk in het mapje gpx van de nuvi plaats

Mss kun je dan beter werken met de door mij opgeslagen GPX bestanden?

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Ik ben al bijna klaar, dus ik ga gewoon door.

Ik gooi ook niet alle punten weg. Ongeveer 70% denk ik

Waar staan jouw GPX bestanden?

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik snap dit niet Guido, alle 5 de routes zijn samengesteld met niet meer dan 15-20 Waypoints (TT kan er maar 25 hebben).

Heb ze inmiddels als GPX bestanden (voor TomTom) naar Marco gestuurd. Of mss kan iemand anders ze in Tyre? omzetten naar TT files?

Ik zal ze vanavond omzetten naar tom tom en als gpx, gdb en itn posten

Link naar reactie

In het openingstopic zijn zowel de GDB (Garmin) als GPX (universeel) geplaatst.

Met het openen kunnen er moeilijkheden optreden (Zie discussie in een ander topic). Hier wordt door deskundigen aan gewerkt.

Er is ook nog een routeboek gemaakt met de adressen, de tijden en de voornaamste dorpen waar we door heen gaan.

Zal ik plaatsen, maar ook uitprinten en meenemen naar Stavelot.

Link naar reactie

Aan de members die in dit topic voor recente reis informatie/ updates zoeken :

Sorry dat het zo verwaterd is met deze navigatie discussie.

De laatste postings kwamen eigenlijk uit dit topic :https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10733-waarop-te-letten-bij-aanschaf-navigatie-systeem/page-8#entry323841

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Ik maak zo weinig mogelijk waypoints aan als ik een route in mapsource aanmmaak,gewoon van punt naar punt gaan.

Een waypoint dient om een bezienswaardigheid of een plaats aan te geven waar je zeker wil passeren.

Een waypoint heeft als nadeel als je een omleiding op je route tegenkomt en je hebt automatisch herberekenen op staan gaat hij je steeds terug sturen naar je laatste niet gepasseerde waypoint. Je kan een route perfect aanmaken zonder waypoints.

aangepast door Jan B
Link naar reactie

Ik heb de routes van de herfstrit voor m'n zelf ook aangepast tot een minium aantal waypoints, ik zet ze zelf alleen daar waar het echt nodig is om de route te rijden zoals je wenst. Als ik een keer een waypoint mist stuurt hij mij trouwens niet terug maar herberekend hij de route naar het volgende waypoint.

Link naar reactie

Heb nu al heimwee; als ik alle leuke en mooie plaatsen tegen kom waar wij vroeger met de kids kwamen in dit zelfde jaargetij :muur:

En met de herinnering aan verleden jaar wordt dat nog lekker aangedikt: we zullen jullie missen :unsure:

Mensen geniet ervan!!!

  • Groep: GEGARANDEERD goed (insiders en deelnemers last year snappen dit oh zo goed :blush:)
  • Route: FANTASTISCH
  • Bochtjes: ruim voldoende
  • Vergezichten: SPECTACULAIR
  • Herfstkleuren: Prachtig
  • Afgronden: (voor mij) TE VEEL :rolleyes:
  • Weer: GRANDIOOS: als we de voorspellingsgoden geloven
  • Chaos: te verwachten :sFun_nahnahna:
  • Tunnels: Gelukkig GEEN :171:
  • Autopech: als het goed is zitten de remklauwen van Guido goed vast: neem voor de zekerheid een extra moertje mee :hypocritesmiley:
  • Gezelligheid: ???? wij ontbreken :sSic_sick: :..........: ONGETWIJFELD!!! :gathering::guitar:

HAVE FUN!!

Link naar reactie

hee Gilainne, In je opsomming mis ik de culinaire geneugten!

In het programma gaf ik al aan dat het diner op zaterdagavond gehouden gaat worden in Harry's Wine and Vinothek, omdat de website uitstraalt dat er een bevlogen kok is.

Heb per mail een tafel gereserveerd en even opgebeld.

Het is een belg en heel enthousiast.(lult de oren van je kop).

A la carte is het wat prijzig, dus heb een 3 gangen menu bedongen voor 35 euro.

Hij adviseert dat ons groepje niet in het restaurant gaat, maar in de wijnkelder gaat tafelen.

Wijn kan per glas besteld worden en hij adviseert om gedurende het diner minsten 3 verschillende wijnen te proeven :drank: .

Zowel hij als zijn vrouw zijn gediplomeerd vinoloog en zij zal steeds iets over de wijn vertellen. :guitar:

(Voor de bierliefhebbers, dat schenken ze ook).

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Als ik nu zo naar buiten kijk weet ik zeker dat we het weer van de vorige editie helaas niet gaan evenaren.

Maar dat was toen ook uitzonderlijk. (en wat eerder in het jaar natuurlijk)

Dit is denk ik ook de laatste forumrit van het jaar?

Wel een goede afsluiter :thumbup:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

hee Gilainne, In je opsomming mis ik de culinaire geneugten!

Nee hoor, dat was ik absoluut niet vergeten :sFun_whistle:

Echter, ik ben er zelf niet bij; dus kan ik niet met zekerheid zeggen of de keus valt op een restaurant dat kan tippen aan het restaurant van verleden jaar.

Waar de kok, met zoveel trots zijn, nog niet bereidde malse rundvlees, aan tafel, door de gasten, vooraf kwam laten keuren :P

Maar als het door jou opgesomde idd waar is; het ontbrekende puntje:

  • Culinaire uitspattingen: Gastronomy exquise à la Belgique :drank:
aangepast door Lady & Co
Link naar reactie

Van de uitbater de volgend mail gekregen :

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud......:
bevestig ik u dat we op komende zaterdag een tafel voor ca. 12 personen reserveren.

Zoals tijdens ons gesprek aangehaald, stellen we u voor om uw groep in onze gerenoveerde wijnkelder te ontvangen.

Als menu, rekening houdend met uw wensen, kan ik u het volgende voorstellen:

- Amuse Bouche

*

- Terrine de Foie gras met in rode wijn gekonfijte ui en brioche

*

- Rôti van Simmenthaler Tussenribstuk (Entrecôte) met een groententaartje, Bordelaisesaus en gratin dauphinois.

*

- Moelleux van Belgische Chocolade.

*

Prijs 35 euro/persoon.

De wijn en/of andere drank kan à la minute besteld worden en wordt apart afgerekend. (er is ook Duvel J)

Graag wil ik u er attent op maken dat alles huisgemaakt wordt en wij niet met “convenience” werken.

Kunt U mij ook nog deze avond of morgenochtend een antwoordje sturen als dit voorstel u bevalt?

Zodat ik morgenochtend mijn boodschappenlijstje kan aanpassen, waarvoor mijn dank.

! Opgelet, hou er ook rekening mee dat wij wegens te hoge kosten geen

Creditcards accepteren - uw kunt evenwel uw rekening met een EC-Kaart
vereffenen. We danken u voor uw begrip.

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.